Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Stefanie: vilken dröm! haha! 

God morgon alla! Snart åker sambon och jag och hämtar vagnen och blir många tusenlappar fattigare..Obestämd
    Men det är den värd! Ska ha ett barn till sen tänkte vi och den får också åka i den sen.
    Återkommer med bild sen i eftermiddag.  

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Ninnie81: låter härligt att det går så bra för er!  

Stefanie: Nej, ska inte vaccinera mig. Tog svin-vaccinet förra året och hoppas det räcker. Du då? 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    SaraKlippan: wow vad spännande! Jag skulle föredra ett kejsarsnitt, men det är ju jag det. AKutsnittades med Nova och har bara goda erfarenheter av det. Visst drar det och gör ont att sätta sig/ta sig upp ur säng/stol ett tag. Men ofta läker det fint och man får ju smärtstillande. Mitt ärr är knappt synligt och skulle inte bli det minsta besviken om denna bebis förlöses med KS också. 

Förstår att du känner att du inte har "tid" att ligga på förlossningen nu Vi har samma sak hemma, vill göra klart det som ska göras hemma innan han kommer. Har ett badrum, golv och tapeter att fixa färdigt och skulle få panik om mitt vatten går idag. Men gärna nästa vecka då allt är färdigt. Men det skiter ju bebis i, den kommer när den kommer. hihi!  

Lycka till nu och stor kram! 
  • ÄlskarMina

Igår var jag hos lillasyster som ju fick sin lilla flicka den 19/10. Så här på bilderna är hon alltså 12dgr och väger ca.3,3kg. (samma som min i magen just nu-haha!) Lilla pluttan! Så första bilden är alltså på syster med Tindra som just ammats. Den andra bilden håller jag henne. 

lo

• ÄlskarMina
    mamma smurfen skrev 2010-11-01 13:09:53 följande:
    Skrattande

Man blir ju INTE direkt MINDRE sugen på att få hålla sitt EGNA lilla underverk när man ser så här fiuna bilder......

GUUUUU va jag LÄNGTAR....... 
    Nej, jag vet! HjärtaBaby Jag längtar såå!! 

Btw; När syster bytte blöja på henne låg hon och sprattlade så med bägge armar och ben och då kom jag tänka på hur det buffas i min egen mage. Ibland undrar man ju vad de pysslar med därinne när det knör åt alla håll och kanter..men just i det ögonblicket fick man ju sin förklaring..hihi!
  • ÄlskarMina
    Jenni78 skrev 2010-11-02 20:57:04 följande:
    Hur lärde du katterna? Min är MYCKET intresserad av spjälsängen. Skulle nog helst ha den som sin egen säng. Har just nu kompostgaller över den, men det kan man ju inte ha sen ha, ha... 
    jag har hört att man ska lägga aluminiumfolie i sängen. Hoppar de upp och i flyger de lika snabbt ur sen! Ska testa det hemma här sen. Har 3pälsisar som gärna gosar i vår säng..
  • ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2010-11-03 12:24:21 följande:
    Våran är också en stor kille, väger nog dryga 7 kg han också, men han ser rätt atletisk ut. Är nästan precis lika stor som vår Parson Jack Russel Tungan ute (inte lika biffig dock) och han är någon centimeter över det "optimala" i manke.

Såhär ser han ut, haha..
    hihi! Sicken kille! Katt ser bestämd ut! så himla gullig!

och här är vår "lilla" Elvis, fast vi kallar honom för Nisse. För han ser faktiskt mer ut som en Nils nu än som en Elvis. 3år och ca.5,5kg. (sambon som håller sin älskling är orakad och tufsig i håret, mkt snyggare när han fixat till det

• ÄlskarMina
    Gokväll!
    Imorse var jag på MVC kl.08 för att göra en glukosbelastning. (pga +32% större bebis på TUL) men ingen grav.diabetes här inte! Såå skönt att veta det iaf!
    Nu är väl frågan hur pass mkt han får lov att växa därinne innan jag kreverar och lipar om en igångsättning istället? Ska till läkaren om en vecka och hoppas då få lite vettiga svar.

Annars var allt lugnt:
    Hjärtljud: 133 
    SF:34
    Huvud: Rörligt till gränsen på ruckbart och i position. Fick t.o.m. känna själv! *häftigt!
    Vikt: +11kg

(Idag v.35+1)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)