• linn78

December Bebis 2010 :)

Tack för alla grattis!! Foto kommer senare ikväll, sambon ska hem och hämta kabeln som jag lyckats glömma!!

Cissi förresten (eller var det Delifi?): Någon annan än partner och barn får inte komma in öht på patienthotellet, detta gäller hela hotellet. Man får en lapp med i infon där det står! Trist...

• linn78

cissi: jo, restaurangen är ju öppen för alla men man får ett speciellt info papper om regler för pat på bb-hotellet. Såhär står det:
    OBS!
    Rutiner gällande FamiljeBB
    Endast partner och syskon till det nyfödda barnet är välkomna!
    Detta gäller HELA patienthotellet
    Klinikchef Göran Lingman

Man kan ju ta in besök under måltider och sånt men jag som avskyr att bli tillsagd och göra fel, vågar inte gå emot ifall nån skulle säga någotSkäms
  • linn78
    Cissi7006 skrev 2010-11-30 19:48:38 följande:
    Åh, så fin han är Hjärta

Hur länge stannar ni på patienthotellet? Vi väntar nog med besökare ändå tills vi kommer hem
    blir inte vädret sämre igen så åker vi hem imorgon, annars stannar vi till torsdag för att slippa köra tillbaka för PKU-testet.
  • linn78

NhjärtaD: Massa grattis till din fina tös!! Ska bli kul och höra din historia!!

• linn78

Stoce: Grattis på födelsedagen!!

Oj, ska alla ha barn idag?Skrattande Kul att höra alla historier sen!!

Min lillkille är nu 1 vecka och 1 dag. Han bara sover, äter och är glad sina korta vakenstunder. Hoppas det håller i sig, storebror var en skrikbebis ända tills han blev ca 1 år. Fisen heter förresten ELIAS Oskar Baltazar. Elias är vi egentligen inte 100% nöjda med någon av oss men eftersom det var det enda namnet som båda hade på sin lista så blev det det. Oskar efter en gammelfarbror till mej och Baltazar hette både gammelfarfar och gammelmorfar på sambons sida.

• linn78

malakiW: kul att du tittar in! Håller tummarna för er den 23:e!!!

Utomlands och Nica: grattis till era bebbar! Är det nån jag missat idag?

Ondar: ang amning, med första sonen rann inte min mjölk till förrän 1 vecka efter att han föddes, jag tänker att det kanske blir ungefär samma för dej om det nu är så att en del mjölkgångar är borta. Alla sa till mej att allt var som det skulle och jag hade ingen aning om hur det skulle kännas när mjölken kom så jag trodde faktiskt att sonen fick mat som han skulle. Vi åkte till barnakuten eftersom han slutade kissa och där fattade vi ju att jag inte hade nån mjölk. Den rann till på dag 7 och sen fungerade amningen bra. Tydligen väldigt ovanligt att det tar sån tid. 
        Nu fick lillebror suga så ofta han ville men gav honom 10-15 ml ersättning ca var 3:e timme efter amning så han inte skulle bli uttorkad om det hände samma sak igen. Mjölken rann till dag 4.  Så mitt tips är att toppa upp maten med ersättning tills du har koll på att det kommer ordentligt med mat. Men dom kommer säkert att hjälpa dej och komma med tips på BB.

• linn78

Hej och grattis till alla fina julbebisar!! Ingen som lyckades pricka in julafton vad jag förstår eller?

Moma: spännande, håll oss uppdaterade!!

Lillfisen här hemma sover helt ok, han äter ett par gånger på natten men somnar om igen direkt efter. Enda "problemet" är att han vill inte sova själv, han kan sova i timmar om han får ligga på mej. Men får jag bara fler sömn-timmar så skiter jag faktiskt i var han sover, jag sover gott iafFlört. Jag tror det är svårt att ändra sömntider när dom är så små, det reglerar oftast sig när dom är några veckor annars får man köra hårt med dom sen...

Men jag är så himla glad, jag råkade inte ut för någon 3-dagars blues och har inte känt mej gråtfärdig av utmattning och dessutom så är det så himla mycket lättare (hittills iaf) att vara två-barns mamma än vad jag trodde innan. Men sen är ju Elias så himla snäll som bara äter och sover så det hjälper ju mycket. Han har dock börjat vara vaken längre stunder nu och vill vara med på ett helt annat sätt. Det är ju så mysigt när man får riktig ögonkontakt med dom små och dom verkligen lyssnar på en när man pratarHjärta

• linn78

Moma: grattis till Elliot, jättefint  namn!

Och grattis nikki till din bebis!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)