• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie
    linasmama skrev 2011-01-02 20:28:20 följande:
    Jag med, eller om jag går i uppförsbackar, alltså anstränger mig riktigt.. Jag hoppas det bli bättre snart för vill vara fin till dopet i slutet av feb/ början av mars, minns inte det efter dottern men fick foglossning efter att hon var född så kunde inte gå därför..
    Jag får också ont är jag går fort eller lyfter tungt. 
    Gör ni knipåövningarna? Någon som gör några andra övningar typ från bb?

Såg ni pratade om vikt. Jag har ingen våg hemma men jag gick upp minst 12 kg(tror något till men glömde väga mig innan förlossningen). Nu kan det inte vara många kg kvar, magen är nästan helt borta. Mina problem är tre.
    1. Brösten är för stora för halva garderoben.
    2. Höfterna har blivit bredare, som om bäckenet delat sig liksom, så jag tror inte jeansen t.ex kommer att fungera även om jag går nr mer i vikt.
    3 Jag har inga muskler kvar i magen och det är verkligen vad jag kommer att få kämpa med i vår.  Vattengympa tänker jag hoppas på ska ha effekt när jag får bada igen. Pumpa ur så får pappan ta elmo när jag går till simhallen! Får  nog med mig några nyblivna mammor som bor i närheten på det tror jag!

Lyxproblem, jag vet. Jag har verkligen haft tur. 

Jag måste ju lägga pp någon bild på min skrutt, men hinner aldrig med... Har precis ammat, bytt blöja, ammat mer... Han bajsade en massa innan jag ens hunnit stänga nya blöjan så det var bara att börja om! igår bajsade han på skötbordet och idag kaskadkräktes han för första gången över hela sig och hela pappan.  Tror han åt på tok för mycket på en gång innan det men det är så svårt att veta när man ammar. Tänk att man kan tycka att någon som både bajsar, kissar och kräks på en är finaste i världen!
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-02 17:21:05 följande:

Hej!!

Har varit ute på en lång promenad med vagnen. Ååå jag älskar det! (och Agnes med. Hon sover som en stock forfarande i insatsen!)
    Är så grymt skönt att kunna röra sig igen!!

Är det fler än jag som tar evighets lång tid på sig att komma iordning på morgonen??
    Jag fattar inte hur vi ska hinna få iväg skolbarn OCH vara på dagis kl 9 om en vecka! SKÖNT att barnen har lov en vecka till!
    Vi kommer typ till frukostbordet halv 12 och får på oss alla kläder, duscha, blöjbyten och flaskmatning...till 3 ungefär...Skäms

I morgon börjar sambon jobba med. Det tycker jag inte om. Hade gärna haft honom hemma ett bra tag till!

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -----------------------

Jag är lite nojig hur de ska gå nästa vecka då sambon ska börja jobba igen, haft honom hemma 1 månad! Hinna med o lämna wille på dagis kl halv 9. Kommer nog va som en zoombie!
    För som de e nu så sover vi till kl hal 11 och e väl färdiga vid kl 12 med allt styr,hehe!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2011-01-01 15:04:10 följande:
    Ser att ni pratar fler barn eller inte..
    här planerar vi att få tätt till nästa.. Babysambon skojar om att vi nog kan hinna med att få en innan 2011 är slut, men jag tänker nog en tidig 2012. Såå vad ska man då ta för preventinmedel när efterkontrollen kommer?? Eller ska vi skita i det totalt då vi faktiskt inte blir ledsna utan glada om det "händer"?

Helammar ju så det är ju inte ens säkert att mensen kommer på ett braa tag. Vet att min första mens kom när Nova var 9mån. Då hade hon delammat i 3mån och helammats i 6.  
    oj de vore inte dåligt om de kom en 2011 Själv skulle ja aldrig orka en till nu så tätt,hehe!! Vill gärna ha en bebis till,men då får nog albin bli ca 3,5-4 år
    Mamma till William 080419 ♥
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-02 22:05:32 följande:
    Jag är lite nojig hur de ska gå nästa vecka då sambon ska börja jobba igen, haft honom hemma 1 månad! Hinna med o lämna wille på dagis kl halv 9. Kommer nog va som en zoombie!
    För som de e nu så sover vi till kl hal 11 och e väl färdiga vid kl 12 med allt styr,hehe!
    Min sambon börjar jobba i morgon med men imon ska vi på hörselkontroll så han måste vara hemma imon.
    Men läskigt blir det men jag o sambon har kommit överräsn att han lämnar ebba till dagiset då det är halt och jag fått snitt så jag får inte gå så mkt än o har fortfarande ont då o då.
    Så sen lämnar jag sonen bara 1-2 min här ifrån (grannar) dagmamman o jag
    O elias tar jag på bärselen har ej provat än ..
    sambon har varit hemma ca 2 månader nu .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Stefanie

Sambon tog med sig Elmo ut på en liten promenad för tio minuter sedan. Jag är ensam hemma för första gången sedan innan han föddes och har ingen aning om vad jag vill göra. Jag bytte inser vilket jag tänkt göra i flera dagar men inte lyckats med. Jag var på väg att börja diska, men det är väl verkligen inte vad jag vill göra när jag har värdefull egen tid, det kan sambon göra när jag ammar eller jag när han sover. Jag har tänkt på tusen saker jag velat göra när Elmo hänger fast i bröstet men när jag väl kan göra vad jag vill så kommer jag inte på en enda sak. Sova vore skönt, men det är ju inte värt det heller. Gjorde en liten fruktsallad...

Vad gör ni om ni får egen tid? Kan ju inte ta ett bad, avslaget är kvar... Duschar gör jag efter morgonamningen då jag lämnar elmo med pappan i sängen.

Nej, jag känner mig bara stressad över att jag inte lyckas komma på något bra att göra. 

• delifi2

verkar som alla våra män ska börja jobba imorgon
    Vet inte hur det kommer gå med William som vill upp så fort Oliva är uppe i famnen.
    Å bara tanken på att vara i skolan med ELliot kl 8.15!!!! nästa måndag fasar jag över, har jag tur så äter jag frukost kl 12 typ.

Elliot ska lämnas kl 8.15 sen så William på dagis efter det, sen ska Elliot hämtas kl 13.15 och William hämtas eft det. Första veckan med vardasgbestyren kommer jag nog inte vara här inne, kommer vara som en zombie innan man vant sig och kommit in i rutinerna.

Jag har skitont i min mage fortfarande och mitt blåmärke är kvar fast inte lika stort, men det gör ont om jag går längre promendaer.
    Har gått ner alla mina gravkilon + 2 till och det får gärna fortsätta
    har dock inga byxor som passar, mina vanliga byxor skaver vid ärret och grav byxorna är för stora

Idag är Lilla O 4 veckor och gått från sina rutiner hon haft hittills så jag fasar för natten, hur hade hon tänkt sig nu lixom??? Hon brukar ha sin vaken tid mellan 23-01 ca men hon sover som en stock, fasar över att hon tänker ha sin vakenperiod nu inatt ist. Å imorgon är jag själv....
    Avundas dig CIssi som okmmer ha mannen hemma

NÄr jag fick veta att jag väntad Olivia så var jag inte ens säker på att jag skulle behålla henne, var tom på gyn föratt få piller till en abort, men jag kunde inte bara ta dom. Hade de inte sett ett hjärta som slog skulle jag nog kunnat gjord det men när jag fick höra att det var hjärtverksamhet så blev det ännu svårare. Å vad jag är glad som behöll henne, har ångest ibland över att jag kanske inte skulle fått se henne nu, att inte hålla henne osv osv....

Jag sa alltid att jg inte ville ha fler barn efter 30, tycker jag var alldels för gammal då. Men så träffade jag Magnus och flyttade 60 mil för hans skulle och lämnade allt uppe i sthlm, mitt jobb, mina vänner och mina 2 barn.
    Han har inga barn sen tidigare så jag tror mycket spelade in att vi skaffade Elliot, sen så föröskte vi få barn igen men det slutade i 2 mf, det första jan -07 det andra i jan-08 så när jag fick redapå att jag väntade William i dec -08 så var jag livrädd att jag skulle få mf med honom oxå i jan -09 men sån tur var gick det bra.
    När han var 6 månader fick jag reda på att jag väntade Olivia, oj vilken ångest jag hade då.

• Momalicious

Stefanie: vilka övningar från bb pratar du om? Jag fick inte någon sån info. Om det inte står i nån av de många broschyrerna man fick som jag inte hunnit/brytt mig om att läsa.

Får man börja knipa än? Jag har testat några gånger och tycker det känns precis som innan knipmässigt.

• Stefanie
    Momalicious skrev 2011-01-02 23:49:43 följande:
    Stefanie: vilka övningar från bb pratar du om? Jag fick inte någon sån info. Om det inte står i nån av de många broschyrerna man fick som jag inte hunnit/brytt mig om att läsa.

Får man börja knipa än? Jag har testat några gånger och tycker det känns precis som innan knipmässigt.
    Det var i en broschyr "till er som blivit föräldrar", en bra broschyr faktiskt. Vi läste dem när vi väntade på att få åka från bb.

På tal om att läsa är det rätt roligt att pappan som inte ville läsa någonting under graviditeten läser allt han kommer över nu.. Han googlar om allting och läser alla böcker jag hr hemma och berättar en massa fakta för mig. Mysigt och tryggt att han engagerar sig sådär.

Min barnmorska på förlossningen sade till mig att börja på en gång men att man bara klarar pyttelite i början. Jag har lovat henne att knipa varje dag resten av livet för min livmodertapp riskerade tydligen att... jag vet inte vad det var, men någonting var det i alla fall som man helst inte vill vara med om.Man behöver inte knipa så många gånger om dagen, men varje dag är viktigt. Hon tyckte att jag ska knipa i 5 sekunder, slappna av 10 sekunder  5 gånger om dagen. 
  • ludicrous

Jag kniper när jag kissar :) bra träning o så märker man ju resultat också :)

Delifi- vet precis hur du känner, både mina barn är "misstag". Blev gravid med dottern när jag var 16, men sa direkt ifrån att jag inte skulle göra abort. Denna gång var det svårare. Jag gick hos kuratorn på gyn och gjorde vul o så, fick tider till abort som jag avbokade. In i sista sekunden typ så velade jag. Eller jag visste ju att jag ville behålla, sambon ville ta bort. Börjar nästan gråta när jag tänker på det :( i 11+6, samma dag som det var försent att göra abort, dumpade sambon mig i ett nattligt praktbråk. Det tog lite tid med vi hittade tillbaka.. Har lust ibland att slänga det i ansiktet på honom " du ville ju inte ens ha Emil" men det kan jag inte...

• ludicrous

Ååh vad frustrerad jag blir! Jag hade en gravidförsäkring så jag ringde trygghansa nu om min bristning. Det som hänt är alltså att en inre blygdläpp sprack så det blev ett lodrätt hack i. Det syddes med stygnen släppte så nu har det läkt utan att läka ihop, vilket resulterat i att jag nu har tre inre blygdläppar istället för två :P
    Trygghansa säger att jag kan få pengar för vilken grad bristningen är i, jag försökte förklara att själva bristningen kanske inte var så svår, det är ju vad som hänt efter. Men hon fortsatte prata om hur svår bristningen var, efter ett bra tag fatta hon vad jag menade, men eftersom det inte var så att det var bristningen som var svår så visste hon inte om jag får ut nått. Ska till BM nu vid halv elva så ska dom få kolla på det..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)