• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-03 20:35:57 följande:
    Skumt! Tycker dom resonerar väldigt konstigt kring det där med faderskap ibland.. det där har faktiskt försvunnit här.. haha det som varit en sån jäkla grej för oss :P Måste man boka tid eller kan man knalla in när man ändå e på bvc?
    Jag fick ett brev på posten att ja skulle ringa o boka tid. Men när vi va på BVC i dag så gick ja bara in o kollade om hon hade tid o de hade hon o hon tyckte de va jätte bra av mig o göra de,så inga problem alls!
    Mamma till William 080419 ♥
  • LokesMammi

Vi har också skrivit på faderskapspapper idag. Vi fick ringa o boka tid själva. Fick papper av min bm. Det var svårt med ett personnummer på plutten eftersom den ligger i magen fortfarande.  =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Min tjocka mage, taget idag. V 39 (38+0) Känner mig jätte tjock! =) Nu får plutten ta o titta ut. Har haft "mensvärk" i flera veckor nu. Som det kan kännas innan mensen ska komma. Jobbigt.
    Bebis 16/1-11
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2011-01-03 19:18:56 följande:
    Tack för allt ni skriver. Är så skönt att läsa om hur "vanligt" det är osv, för jag känner mig nästan sjuk i huvudet som inte kan njuta fullt ut av min underbara bebis. För han är verkligen underbar! Då undrar jag om jag är knäpp som bara går och har ångest, en ångest jag knappt kan förklara. Kvällarna är värst. Igår kom min pappa hit för att jag mådde så dåligt och då släppte det verkligen helt ett tag, det var så skönt att jag grät av det också. Min sambo är verkligen en klippa, men det känns ibland som att jag behöver "mer" än honom och då känner jag mig patetisk över det också. Har aldrig varit så säker på mina känslor för honom som jag är nu och mina känslor för Tim är helt obeskrivligt stora. Ändå känner jag såhär?

Jag tror det handlar mycket om att jag känner mig stressad om att jag måste återhämta mig fysiskt också. Känner verkligen hur dåligt jag mår och jag skulle antagligen behöva sova 14 timmar per natt för att orka med. Men det går ju inte riktigt om man säger så. Jag känner mig stressad för att jag inte orkar, jag känner mig stressad för att jag "måste" hitta min roll som mamma, jag känner stress över att inte orka hålla uppe en fasad när människor jag inte känner jättebra kommer hit. Har iof bara haft två sådana besök. Sen känner jag mig stressad över att bli lämnad ensam. Det har jag inte blivit många gånger, och de gångerna har dessutom gått bra. Men tankarna om det. Ja ni ser, det är ett enda virrvarr av känslor och tankar.

Jag vet att jag måste försöka släppa kraven på mig själv. Tillåta mig själv att må dåligt och inte känna skam över att känna såhär. Men det är ju lättare sagt än gjort. Ska prata med läkaren i morgon i alla fall..

Förlåt för mitt miserabla inlägg.
    Inget att säga förlåt för, skönt att du kan skriva om det till oss juh!! & det allra bästa är att du ska träffa en läkare imorgon, inte alla som vågar för de skäms osv, men det är inget att skämmas över!!!
    kram till dej!!
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 20:19:55 följande:
    Vi skrev på faderskaps papprerna i dag. De skulle veta vikten på Albin för de skulle räkna ut när ungefär han blev till???
    fattar inte vad vikten har med saken o göra??? de e ju sååå olika??
    Vad konstigt...så gjorde de när jag var osäker på Novas pappa?! Men ni är juh sambos....knas...här frågade de bara om vi var säkra på att Danne var pappa....
    ludicrous skrev 2011-01-03 20:35:57 följande:
    Skumt! Tycker dom resonerar väldigt konstigt kring det där med faderskap ibland.. det där har faktiskt försvunnit här.. haha det som varit en sån jäkla grej för oss :P Måste man boka tid eller kan man knalla in när man ändå e på bvc?
    Vi fick en kallelse rätt fort efter Nemi kommit...
    LokesMammi skrev 2011-01-03 21:30:58 följande:

Min tjocka mage, taget idag. V 39 (38+0) Känner mig jätte tjock! =) Nu får plutten ta o titta ut. Har haft "mensvärk" i flera veckor nu. Som det kan kännas innan mensen ska komma. Jobbigt.
    Hahaha nästan så jag vill skratta när du kallar dej tjock jätte fin mage juh & så såg jag ut i vecka 25 kanskeTungan ute

Åhhh vill spy galla på honom här hemma lite ikväll...han är värd att inte göra nått hemma, men han kan juh välja ett tillfälle då man inte redan är helt slut körd men men så är det....jag har varit super duktig idag iaf...
    Nu ska jag gå & sätta i Elliots stol i bilen för imon ska vi till BVC halv nio!!!! Be för mej att hinna få upp ungarna, få på dem kläder & i dem frukost, sen ska alla ytterkläder på osv!!! Phu!!! Kupévärmaren måste jag sätta i med!!!
    Sen blir det sängen om lillan går med på det!

kram på er
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Halv nio, det var tidigt

Vi har en förstående BVC-sköterska som gav oss tid halv tolv imorgon

• Ninnie81

Ser att ni pratar syskon. Eftersom ja blev lite snuvade denna gång skulle ja mer än gärna ha en till bebbis. Men inte nu. Har satt in en hormonspiral. Får se om de hjälper.2 av 3 grav ha blivit fastän ja hade skydd. Första gången p-piller och andra gången p-ring. Var bara mitten sonen som va planerad. Kommer nog vänta ca 4 år innan de blir nå om man nu är sugen.

• delifi2

vi ska till bvc kl 16 imorgon

vi kan inte på fm, för det finns inte en chans att vi skulle hinna det med alla barn,fasar för nästa vecka då vi MÅSTE vara i skolan med ELliot kl 8.15.
    Hade han gått på dagis så hade det inte spelat nån större roll om kommit lite sent men nu går han ju i skolan så då måste man vara i tid.
    Sen så iväg med William efter det.....

Ska ta prover på William imorgon oxå eftersom vi misstänker att han är gluten eller laktos.
    Bara rinner på honom ibland, har inte varit fast på hur länge som helst.

• Maria Larsson
    Plus 10 dagar nu,... suck, när vill du ut? Min mamma gick över ca två veckor med mig och mina två äldre bröder, det är så jag börjar tro att det är genetiskt betingat. Lillen kommer väl endast om jag får ett slutdatum faststält. Mina bröder kom ut precis innan, medan lillebror kom en månad förtidigt. På onsdag ska jag på andra extra BM-besök efter BF.
    Borde hon inte göra en koll och se så tappen börjat dra sig tillbaka? Jag har inte en aning om statusen där nere, mer än att lite av slemproppen verkade lossna i natt, kom lite rosafärgat blod och så några värkar. Men i kväll har det bara molt lite.
    Varje extra dag tär på humöret..
  • mamma smurfen
    Monami skrev 2011-01-03 14:49:12 följande:

Vad är en pga min sfinskterruptur..... förstår att det är en bristning, allvarlig sån? Fick också bristningar när jag födde min lilla tjej den 19 december.

Sfinterruptur grad 3-4 är att spricka hela vägen, från "hål till hål"...så att säga....
    Hade ändå sådan "tur" att ringmuskeln inte gick av utan "bara" slemhinnan" .
  • mamma smurfen
    Maria Larsson skrev 2011-01-04 00:39:04 följande:
    Plus 10 dagar nu,... suck, när vill du ut? Min mamma gick över ca två veckor med mig och mina två äldre bröder, det är så jag börjar tro att det är genetiskt betingat. Lillen kommer väl endast om jag får ett slutdatum faststält. Mina bröder kom ut precis innan, medan lillebror kom en månad förtidigt. På onsdag ska jag på andra extra BM-besök efter BF.
    Borde hon inte göra en koll och se så tappen börjat dra sig tillbaka? Jag har inte en aning om statusen där nere, mer än att lite av slemproppen verkade lossna i natt, kom lite rosafärgat blod och så några värkar. Men i kväll har det bara molt lite.
    Varje extra dag tär på humöret..
    Ussa... vet ju hur dedär sista dagarna verkligen TÄR på psyket....
    Men håll ut...du har ju snart din underbara lilla skatt hos dig, i famnen  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)