• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie

Majorima:

Allt går jättebra här hemma, lite för bra för jag går bara och väntar på att något ska skita sig. Jag får mina dippar på kvällarna när jag är trött. Han ammar jättemycket och jag känner mig fastlås och jag får sådan sjuk ångest när jag känner så. Han är sötast i världen och jag vill inte sitta och önska att han bara kunde somna så jag fick gå och kissa eller vad det nu kan vara. Han har en skrikstund på kvällen när jag är som tröttast så det slutar ofta med att jag sitter här och gråter av utmattning tills han lugnar sig och vi kan gå och lägga oss...

Sambon är jättebra och tar så mycket han kan av skrikstunderna, men han saknar ju maten. Vi har kommit fram till at jag ska försöka sova middag på dagarna så att jag inte blir så däckad, skrutten påverkas ju av hur jag känner. Sedan ska vi ta det ännu lugnare den här veckan, tror att han blir lite överstimulerad på dagarna...

I vilket fall, trots att allt gått så himla bra så är jag helt kraschade minst en gång om dagen i alla fall. Säger till alla andra att det är okej att tycka att det är  jobbigt, men känner ändå dåligt samvete när jag känner så.
    Kan också känna mig avis på sambon som kan trösta honom utan mat, känner ibland att "det enda jag gör rätt är att jag kan ge mat". Så är det verkligen inte, men känslan finns där ibland.

Det är inte konstigt om allt känns tungt ibland, det är ju en jättestor förändring i livet vi går igenom.  Jag tänker mycket på hur str skillnad det är på sista veckorna i graviditeten och första som mamma. Hade för mycket tid innan förlossningen och nu nästan ingen egen tid. Tror det kommer att kännas bättre när vi får lite mer rutiner kring allt. Är i en hormonstorm nu.

• Emelle

Hej!!

Morgonen idag tog väldig tid, men det gick. Trodde aldrig jag skulle få i mig frukost. Men efter att alla andra var färdiga och matade så hann jag både duscha och äta lite
    Var precis färdig tills sambon kom hem från jobbet

Har hunnit med en promenad med Agnes i vagnen och Maximilian på släptåg (måste skaffa en ståbräda!!! Har ni förslag på någon bra?) tillsammans med min väninna och hennes bebis!
    Nu sover Aggis forfarande och Max tittar på Mamma Mu. J och jag hamnade i soffan med varsin kaffe och tidning, men nu börjar det bli dags för middag tror jag. Är sååå trött på att laga mat. Önskar man hade en kock som fixade det där om dagarna nu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vägde mig när jag var på mvc idag, har gått ner ca 8 kg av 14.5. Skönt :)
    Grattis grattis!! Som sagt, hör av dig när du orkar ta promenader så möts vi!!
    Vad sa dom om din bristning??
    Har haft en väldans positivt bemötande av TryggHansa idag...

Under Graviditeten så skaffade vi deras mammaBarn försäkring, till en kostnad av 1050, "bara för att" mer eller mindre....

Idag ringde jag dit pga min sfinskterruptur.....
    Först va de liite svårt att komma rätt i växeln, men väl framme på rätt avdelning så förklarade jag bara mitt ärende, å det enda hon i luren frågade efter var vad mitt konto nr var, så hon kunde sätta in pengarna direkt Förvånad 
    Frågade om dom ville ha kopia på journalen, eller om de kunde begära den direkt från BB...men hon sa att den inte behövdes, utan hon litade på vad jag sa om det hela....
    så pengarna kommer in på kontot senare i veckan!!
    Heeelt otroligt smidigt får jag säga. 
    Herregud vad smidigt! GRATTIS!
    Bara jag som ännu känner av "baby blues"? Känner så stor kärlek för vår lille pojk och han är så duktig, ändå kan jag inte slappna av och bara njuta som jag borde. Allting från förlossning och bb börjar komma ikapp och jag har ångest om kvällarna som gör att jag känner mig värdelös om jag inte är med Tim hela tiden.

Inatt har han tex sovit först från 22 till 02, sen fick han mat, sov till 6 och fick mat och har sovit till nu.. Gnäller inte mycket, är hur nöjd som helst. Ändå kan jag inte känna den där himlastormande lyckan, den försvann lite på BB när allting var så jobbigt eftersom han bara var hungrig. Är det något fel på mig? Det finns inga tvivel om mina känslor för Tim, det är väl kraven på mig själv som ställer till det. Sen så vet jag ju att jag inte mår bra fysiskt, har mycket kvar att återhämta mig ifrån.

Känner skam av att ens skriva detta inlägg. Är så jobbigt att läsa om er i tråden, om hur bra allt är. Det går ju jättebra här också och ändå känner jag såhär! Pratar mycket med min sambo och mina föräldrar om det här och har fått förklarat för mig att det är vanligt att känna precis såhär, men åh vad jag önskar att det bara kunde försvinna.

Vännen!!
    Det du känner är ju såå normalt!
    Krav som vi ställer på oss själva, såå typiskt "duktig flicka" syndrom som vi sjölva skapar.
    Jag är likadan. Fast för mig just nui handlar det så mycket om att jag inte hinner med hä hemma. Tvätt, disk, plock och styr och städ. Ingen annan ser det med jag känner mig värdelös som inte hinner/orkar det jag "borde" i mina ögon...

OCH allt här inne skrivs ju inte. Tror knappast alla skriver om det som känns jobbigt, eller tjafs med sambon osv. Mycket lättare att skriva om roliga, trevliga, söta fina saker. Sånt man vill "skryta" om...
    KRAM

igår kväll fick Marcus, jag och farmor se Arvids första svarsleende!! Hjärta Såå underbart..fick någon till under kvällen efter massa gullande och fjantigt mammaprat..hihi! Så 3v och 4dgr var han. Nova vet jag var en dag tidigare..och jag var visst 4v precis. 
    Ser framemot nästa framsteg!Glad 

Så mysigt!! Längtar tills Agnes ler "på riktigt"!

Vad gör ni om ni får egen tid? Kan ju inte ta ett bad, avslaget är kvar... Duschar gör jag efter morgonamningen då jag lämnar elmo med pappan i sängen.

Jag har varit och shoppat nån ggn då Agnes varit hemma med Johan. Sen har jag varit och solat solarium ett par ggr med! Jätteskönt tycker jag och så känner jag mig mycket fräshare med lite färg!
    Iom att jag inte ammar så har Johan kunnat ta henne från början själv, även om hon oftast är med mig, vilket har varit skönt faktiskt.
    Inte behövt stressa då jag varit iväg någonstans...

verkar som alla våra män ska börja jobba imorgon
    Vet inte hur det kommer gå med William som vill upp så fort Oliva är uppe i famnen.
    Å bara tanken på att vara i skolan med ELliot kl 8.15!!!! nästa måndag fasar jag över, har jag tur så äter jag frukost kl 12 typ.

Elliot ska lämnas kl 8.15 sen så William på dagis efter det, sen ska Elliot hämtas kl 13.15 och William hämtas eft det. Första veckan med vardasgbestyren kommer jag nog inte vara här inne, kommer vara som en zombie innan man vant sig och kommit in i rutinerna.

Ja hur fan ska man fixa det nästa Måndag. Känner som du... HUR ska det gå?  

Får man börja knipa än? Jag har testat några gånger och tycker det känns precis som innan knipmässigt.

Ja jag har gjort det från förlossningsdagen. Inte så ofta som man bör...men ibland nån ggn om dagen kommer jag ihåg det

• Willes Mamma 08

Ludi: Hur gick de hos BM ?? Hoppas de går bra med fösäkringen

Majo : Ja det är väldigt vanligt att man känner så o de måste man få göra,e ju massa hormoner o sånt som spökar. Men e ju inget roligt   förstår dig!
    När jag hade fått William,kände ja att jag var tuvungen o va sån "kaffelatte" mamma hela tiden o kunna så mycket o göra så mycket o va så duktig hela tiden. Inte visa att jag tyckte de va skit jobbigt o få en liten bebis o hinna med allt. Men de vågade ja inte säga,så på kvällarna grät ja över hur dålig jag kände mig som inte va lika duktiga som alla andra mammor va. Men ja tror säkert de kände likadant,bara de att de inte vågade o säga något,precis som jag! eller så lever kanske vissa i den perfekta bubblan
    Denna gången är det lite annorlunda,för jag har inte samma krav på mig att ja ska vara så duktig hela tiden!  Utan tar de lite mer som de kommer!  Glöm nu inte bort att du är världens bästa mamma till ditt barnHjärta

Mamma till William 080419 ♥
  • ludicrous

Emelle- det är inget att göra nått åt, det är ju inget som syns som tur e ;) det e mer om det skulle bli ett försäkringsfråga, bm tyckte jag borde kunna få nån slags ersättning iaf. Det ser faktiskt jävligt kul ut, hade det inte varit så att det var en bristning vi snacka om skulle jag lätt lägga upp en bild :D

Har det rätt lyxigt, min sambo ska vara hemma till den 18de januari :D

• Trollungarnasmamma

Hej tjejer & god fortsättning!!
    Haft en lugn & trevlig helg, dock utan de stora barnen, men faktiskt behövde jag få andas lite & samla nya krafter för sonen är som 10 barn nu väldigt tråkigt...hoppas på att det blir bättre när dagis kommer igång...jag tycker jag ger honom ensamtid med mej, men kanske inte tillräckligt....vet inte....

Såg att ni skrivit om fler barn, vi ska självklart ha ett till, men då ska Nemi vara 3-4 år, det blir nog bäst för alla!
    Jag är oxå en av dem som träffat min älskade efter de andra 2 barnen, är sååå skönt att ha honom som min så här blir det oxå bröllop detta åretHjärta

Min sambo började med jobba idag, har juh jobbat 2 veckor innan oxå, tufft är det, inga som helst rutiner känner jag, & nästa vecka börjar dagis....kommer jag fixa detta ele gå under känner jag ibland

Igår började Nemi skrika vid brösten på kvällen, tog ena men sen var hon fortf hungrig & skrek så fort jag la henne till bröstet, inget va bra så jag gav henne lite ersättning, hon åt ca 30ml sen var hon nöjd....sen har hon ätit från bröstet...får se ikväll om hon gör likadant ele om det var en en gångs förteelse.

Vår lilla tjej ler oxå, hon började redan vid ca 4 veckor men nu är det mer påtagligt att det är svarsleenden underbartHjärta Hon är nu 5 veckor & 2 dagar

hade planer på att ta ut ungarna nu på em, men ville vänta på att Nemi skulle äta en gång till, nu är juh klockan mycket, ska juh äta nått nu tänkte vi....men om en timme är sambon hemma igen skönt!!!

Vi väntar fortf på att en syskonvagn ska komma ut på blocket, vi har ringt på några men de har redan varit sålda... tänkte juh få en lagom till dagis så man kan gå & hämta barnen på em så man kan gå ner mer har gått ner 14 av 28. Ska börja simma efter efterkontrollen med en kompis som oxå fick barn 2010 i april

detta var långt, men det är säkert det enda jag hinner skriva idag

kram på er

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-03 15:33:56 följande:
    Grattis grattis!! Som sagt, hör av dig när du orkar ta promenader så möts vi!!
    Har haft en väldans positivt bemötande av TryggHansa idag...

Under Graviditeten så skaffade vi deras mammaBarn försäkring, till en kostnad av 1050, "bara för att" mer eller mindre....

Idag ringde jag dit pga min sfinskterruptur.....
    Först va de liite svårt att komma rätt i växeln, men väl framme på rätt avdelning så förklarade jag bara mitt ärende, å det enda hon i luren frågade efter var vad mitt konto nr var, så hon kunde sätta in pengarna direkt Förvånad 
    Frågade om dom ville ha kopia på journalen, eller om de kunde begära den direkt från BB...men hon sa att den inte behövdes, utan hon litade på vad jag sa om det hela....
    så pengarna kommer in på kontot senare i veckan!!
    Heeelt otroligt smidigt får jag säga. 
    Hänger gärna med om jag får?!
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2011-01-03 15:42:46 följande:
    har gått ner 14 av 28. Ska börja simma efter efterkontrollen med en kompis som oxå fick barn 2010 i april
    härligt o simma skulle med vilja ta mig i kragen o börja o gå lång promenader o simma el något, el använda våran cross trainer som står i förrådet,hehe!
  • Trollungarnasmamma

Ne här hemma är allt ifrån perfekt, jag har en son som är som en illbatting, vågar juh knappt ha med honom nånstans just nu, följer vekligen inte mitt städschema, sambon får inte den närhet han vill ha, maten blir det si & så med osv....jag vill verkligen få in rutin i min vardag & få mer tid tillsammans med familjen men just nu får vi ta det som det kommer...idag har jag fått golven städade iaf, men inte så fort som jag hade velat såklart

usch känns som jag bara svammlar nu men vill säga med detta att allt är inte så perfekt här heller!!! Blir oxå deppig från & till....

• LokesMammi

Ang försäkring så kom jag på häromdan att jag inte skaffat nån. Tänkte på det i höstas men sen har jag o gubben glömt bort det. Kanske dax o skaffa gravidförsäkring innan plutten tittar ut! =) Så svårt o välja bland alla........

Bebis 16/1-11
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 15:46:24 följande:
    härligt o simma skulle med vilja ta mig i kragen o börja o gå lång promenader o simma el något, el använda våran cross trainer som står i förrådet,hehe!
    Ja inte så ansträngande på nått vis ojj, den hade jag lätt använt om jag hade haft

Ja promenaderna är så sköna, längtar så till vagnen!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)