• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2

Jag har oxå dippar och skulle bli förvånat om nån INTE har det.
    Det är en stor omställning med en bebis och det spelar ingen roll hur många barn man har innan.

Jag känner mig maktlös när hon börjar gråta och jag inte vet vad som är fel, börjar själv gråta och försöker få tyst på henne genom att vagga och hyscha åt henne.
    Som intt hade fått både brösten och dirket efter det var hon nöjd men sen så började hon att gråta och jag trodde det var magen att hon svalt för mycket luft, efter ca 20 min med gnäll/gråt så gjorde jag ersättning till henne och hon drack ca 40 ml sen så somnade hon som en stock.
    Då kände jag mig verkligen som en dålig mamma som inte kunde ge henne mat.
    Min mjölk sinar på kvällen just för att jag är så himla trött coh jag vill bara sova.
    Hon har ju haft sin vaken tid mitt i natten vid 1 tiden och är vaken till 2.30 så jag måste verkligen börja ändra hennes egena rutiner så som jag vill ha dom och hoppas hon går med på det.

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-03 18:07:23 följande:
    Jag har oxå dippar och skulle bli förvånat om nån INTE har det.
    Det är en stor omställning med en bebis och det spelar ingen roll hur många barn man har innan.

Jag känner mig maktlös när hon börjar gråta och jag inte vet vad som är fel, börjar själv gråta och försöker få tyst på henne genom att vagga och hyscha åt henne.
    Som intt hade fått både brösten och dirket efter det var hon nöjd men sen så började hon att gråta och jag trodde det var magen att hon svalt för mycket luft, efter ca 20 min med gnäll/gråt så gjorde jag ersättning till henne och hon drack ca 40 ml sen så somnade hon som en stock.
    Då kände jag mig verkligen som en dålig mamma som inte kunde ge henne mat.
    Min mjölk sinar på kvällen just för att jag är så himla trött coh jag vill bara sova.
    Hon har ju haft sin vaken tid mitt i natten vid 1 tiden och är vaken till 2.30 så jag måste verkligen börja ändra hennes egena rutiner så som jag vill ha dom och hoppas hon går med på det.
    Förstår, men du är inte ensam & absolut inte en dålig mamma!!
    Som sagt detta är inte lätt vare sej man har en, två ele tio barn!!

Samtidigt kan  jag vara rädd för att gnälla för mycket då det säkert finns de som tänker att jag/vi själva valt situationen men jag trodde absolut inte att elliot skulle reagera så här!!! Nått jag kommer ha med i bakhuvudet!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Karttikeya

Tack för allt ni skriver. Är så skönt att läsa om hur "vanligt" det är osv, för jag känner mig nästan sjuk i huvudet som inte kan njuta fullt ut av min underbara bebis. För han är verkligen underbar! Då undrar jag om jag är knäpp som bara går och har ångest, en ångest jag knappt kan förklara. Kvällarna är värst. Igår kom min pappa hit för att jag mådde så dåligt och då släppte det verkligen helt ett tag, det var så skönt att jag grät av det också. Min sambo är verkligen en klippa, men det känns ibland som att jag behöver "mer" än honom och då känner jag mig patetisk över det också. Har aldrig varit så säker på mina känslor för honom som jag är nu och mina känslor för Tim är helt obeskrivligt stora. Ändå känner jag såhär?

Jag tror det handlar mycket om att jag känner mig stressad om att jag måste återhämta mig fysiskt också. Känner verkligen hur dåligt jag mår och jag skulle antagligen behöva sova 14 timmar per natt för att orka med. Men det går ju inte riktigt om man säger så. Jag känner mig stressad för att jag inte orkar, jag känner mig stressad för att jag "måste" hitta min roll som mamma, jag känner stress över att inte orka hålla uppe en fasad när människor jag inte känner jättebra kommer hit. Har iof bara haft två sådana besök. Sen känner jag mig stressad över att bli lämnad ensam. Det har jag inte blivit många gånger, och de gångerna har dessutom gått bra. Men tankarna om det. Ja ni ser, det är ett enda virrvarr av känslor och tankar.

Jag vet att jag måste försöka släppa kraven på mig själv. Tillåta mig själv att må dåligt och inte känna skam över att känna såhär. Men det är ju lättare sagt än gjort. Ska prata med läkaren i morgon i alla fall..

Förlåt för mitt miserabla inlägg.

• Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2011-01-03 19:18:56 följande:
    Förlåt för mitt miserabla inlägg.
    Inte be om ursäkt för,vi finns här för o kunna ventilera Hoppas de går bra hos dr i morron!

Jag börjar redan få noja över o behöva vara själv nästa vecka med 2 barn....då sambon ska jobba!! ojoj! Måndag nästa vecka är båda barnen hemma o sen tis-ons-tors ska William gå på dagis, och bara de o få iväg honom till dagis...usch får magknip bara ja tänker på de!!

Vad ska man göra på dagarna lixom??
    Som de e nu så kommer vi väl typ upp kl 11 på fm,sen rullar dagen på i ultrafart sen e de kväll o man blir sittandes i soffan o ammar o ammar,sen e de natt kl 24. Obestämd 
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-03 16:24:14 följande:
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 15:43:08 följande:
    Hänger gärna med om jag får?!
    JAmen det är väl klart du får!!
    Va skoj
  • Mysmamma70

Hormonsvängningar - jaaa, jag började gråta idag bara för att sambon höjde rösten till ettåringen som är väldigt intensiv just nu... tackar min lyckliga stjärna att han ska vara hemma till 1 mars, annars hade jag nog gått här och gråtit ännu mer...

• Willes Mamma 08

Vi skrev på faderskaps papprerna i dag. De skulle veta vikten på Albin för de skulle räkna ut när ungefär han blev till???
    fattar inte vad vikten har med saken o göra??? de e ju sååå olika??

• ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 20:19:55 följande:
    Vi skrev på faderskaps papprerna i dag. De skulle veta vikten på Albin för de skulle räkna ut när ungefär han blev till???
    fattar inte vad vikten har med saken o göra??? de e ju sååå olika??
    Skumt! Tycker dom resonerar väldigt konstigt kring det där med faderskap ibland.. det där har faktiskt försvunnit här.. haha det som varit en sån jäkla grej för oss :P Måste man boka tid eller kan man knalla in när man ändå e på bvc?
  • Mysmamma70

Ludi - man gör det hos kommunen och måste boka tid. Här där vi bor får man en kallelse med posten några veckor efter bebisen är född.

• LinnV
    Stackars Sixten har haft jätte ont i magen hela dagen idag Han har gnällt hela dagen.. Han sover några minuter i taget och vaknar med magknip och skriker lite och somnar sen igen om han får ligga på mage på mina ben.. Jag åt köpt potatissallad igår som det var massa lök i så antar att det är därför..

Har iaf varit på bvc idag, han blir en månad på onsdag. Han vägde 6285 g, 59 cm lång och 41 cm i huvudomfång så han växer så det knakar. Min dotter vägde 6290 g när hon var tre månader.. Jag hade 1000 frågor fast jag haft barn innan, så mycket ja inte kommer ihåg.. Har nog fått världens gulligaste bvc sköterska   

Majorima: Jag förstår dig precis. Jag har haft ångest för att jag inte känt att jag är en bra mamma, jag har haft jätte mycket krav på mig själv men nu tar jag det som det kommer. Jag gör mitt bästa, sen kan jag inte göra mer! Jag började känna så i natt, nu kännas allt helt annorlunda, kan inte förklara men allt känns super bra helt plötsligt! Men förlossningen kan jag inte tänka på, har fortfarande mardrömmar om den.. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)