• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70

ÄlskarNova - så underbart med det första leendet

• Småstadsbönan
    Maria Larsson skrev 2011-01-03 12:06:26 följande:
    Äntligen så trodde jag att det var min tur för förlossning.
    Mådde så rysligt illa vid 23.oo tiden i natt. Vi hade sett på film i sängen, men det var bara att springa på toa. magen fortsatte att tömma sig och jag hade en bedrövlig halsbränna. Det gick inte att lägga sig i sängen så sov korta stunder sittandes på sidan i soffan. Sambon som blev orolig av hur jag mådde, kunde inte lägga sig utan satt tappert brevid och hade koll på mig, vid 00.oo startade det med värkar och lite lite blod när jag var på toa, värkarna höll i sig med jämna mellanrum. Vid två hade halsbrännan lugnat sig något och sambon servade med mjölk och panodil, sedan la vi oss för att försöka sova några timmar innan vi eventuellt skulle fara in till förlossningen.
    Gissa hur förvånad jag blev när vaktmästaren ringer på dörren och klockan var 10.30... Blev ingen bebis nu heller. Jag har haft lite värkar men de är helt borta nu. Så får ta en ny långpromenad idag och ladda med pasta. Lillebrorsan och hans familj rastade mig på en långpromenad i går med lillemans kusiner soon to bee. som åkte bobb ned för kyrkbacken i Varberg.
    När var det du hade bf? Bor du i Varberg?? isåfall bor vi ganska nära varandra  
  • Momalicious

Majorima: känner likadant. Om Elliot krånglar vid bröstet så blir jag frustrerad och då känner jag mig som världens sämsta mamma. Likadant när Elliot har dagar/nätter som igår när han i princip äter en gång i timmen och jag aldrig hinner göra nåt annat än att amma. Har också skämts massor och inte velat skriva nåt. Har bara pratat om det med min sambo om det som stöttar mig jättebra. Önskar att det jobbiga ville försvinna för mina känslor för Elliot är ju helt makalöst stora men ändå känner jag mig sånhär. Usch. Känns bättre när jag vet att jag inte är ensam.

• Karttikeya

Till er som svarat: Vad skönt att veta att man inte är ensam om det här. Får sån stor ångest om kvällarna och speciellt när jag ska sova att jag bara ligger och tänker på vilken dålig mamma jag är och att jag inte var redo.. Har känts bättre idag, Måste försöka sluta tänka så negativt. Så fort jag håller i honom och han är sådär nöjd så känns allting så lätt, så underbart! Men så ligger han och sover själv eller så är han arg och då bara går det utför och jag känner den där ångesten. Vill också att det bara ska försvinna, man plågar ju sig själv in onödan. Får jättebra stöd av både min sambo och mina föräldrar, och jag har märkt att jag måste prata hela tiden om det här just nu. Därför är det både jobbigt och skönt när man får besök. Vill inte prata om det med "vem som helst" men vill heller inte tiga när jag känner att det är något jag måste prata om. Så just nu är jag lite sådär ångestladdad igen, men det släpper bara av att skriva här.

• LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-01-03 13:20:51 följande:
    Till er som svarat: Vad skönt att veta att man inte är ensam om det här. Får sån stor ångest om kvällarna och speciellt när jag ska sova att jag bara ligger och tänker på vilken dålig mamma jag är och att jag inte var redo.. Har känts bättre idag, Måste försöka sluta tänka så negativt. Så fort jag håller i honom och han är sådär nöjd så känns allting så lätt, så underbart! Men så ligger han och sover själv eller så är han arg och då bara går det utför och jag känner den där ångesten. Vill också att det bara ska försvinna, man plågar ju sig själv in onödan. Får jättebra stöd av både min sambo och mina föräldrar, och jag har märkt att jag måste prata hela tiden om det här just nu. Därför är det både jobbigt och skönt när man får besök. Vill inte prata om det med "vem som helst" men vill heller inte tiga när jag känner att det är något jag måste prata om. Så just nu är jag lite sådär ångestladdad igen, men det släpper bara av att skriva här.
    Det är därför vi finns! Skriv av dig här o spy galla över oss! =)
    Bebis 16/1-11
  • mamma smurfen

Har haft en väldans positivt bemötande av TryggHansa idag...

Under Graviditeten så skaffade vi deras mammaBarn försäkring, till en kostnad av 1050, "bara för att" mer eller mindre....

Idag ringde jag dit pga min sfinskterruptur.....
    Först va de liite svårt att komma rätt i växeln, men väl framme på rätt avdelning så förklarade jag bara mitt ärende, å det enda hon i luren frågade efter var vad mitt konto nr var, så hon kunde sätta in pengarna direkt Förvånad 
    Frågade om dom ville ha kopia på journalen, eller om de kunde begära den direkt från BB...men hon sa att den inte behövdes, utan hon litade på vad jag sa om det hela....
    så pengarna kommer in på kontot senare i veckan!!
    Heeelt otroligt smidigt får jag säga. 

• Monmi

Vad är en pga min sfinskterruptur..... förstår att det är en bristning, allvarlig sån? Fick också bristningar när jag födde min lilla tjej den 19 december.

• Monmi

Jättel
    kul att det gick så bra med försäkringen, glömde jag ju skriva. Har lillyjejen på armen ich har inte vant mig med att skriva med en hand.

• AnnaCL

Moma: Här flyter inte heller allt på utan det dyker upp lite saker här och var. Jag tycker att det här med att bli mamma är otroligt nyttigt för mig som annars ser till att planera allt in i minsta detalj. Jag inser att det inte alls blir som man planerar. När lillan kom hade hon ju oväntat rumpan först och jag tyckte att det var ganska traumatiskt att det blev akutsnitt mitt i natten. Tur att tiden på BB blev bra och jag fick tid att smälta det hela. Sedan visade det sig att hon hade en instabil höft och har får ha Rosenskena i 6 veckor. Jag grät jättemycket när jag insåg detta men det har faktiskt gått över föväntan då jag hade ställt in mig på det värsta. Hade läst lite i olika forum och jag tyckte att det var något uppförstorat hur krångligt det kunde vara. Men det är klart, helst hade vi velat att hon hade sluppit skenan.
    Här får man dela med sig av allt utan att skämmas! Kram på dig.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)