• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Grattis alla som fått se hjärtan idag! Härligt! 

Var på inskrivning/hälsosamtal idag. Fick massor med grejer. Fick även veta att jag ska på ultraljud vecka 29, tror det är i slutet av juli? Ska bli spännande i alla fall. Dock vägrar dom tydligen tala om på det sjukhuset vilket kön det blir så vi får allt fixa könsbestämmande UL också. Men 3D/4D ska dom göra där i alla fall.
    Är helnojig nu över DS och allt annat som kan gå fel. Funderar på att betala för att göra ett privat NUPP/KUB men det kostar ju skjortan. Åh, varför var jag tvungen att sitta på internet och läsa så mycket. Om jag inte gjort det hade jag inte ens vetat om att det fanns. Jäkla skit.
    Känner mig riktigt negativ. Är trött, och dessutom håller jag på att bli förkyld. Blä. 
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-05-03 22:11:17 följande:
    Jag har såna blodsockerfall eller liknande. Någon som oxå har det? Jag har aldrig varit med om något liknande, om jag inte äter ca varannan timme blir jag helt yr, blir kallsvettig och är som i en annan värld. Riktigt läskigt. Äter jag godis eller något sött så blir jag snabbt lika dålig igen. Annars har mina symptom äntligen lugnat ner sig lite. Mår inte lika illa och det spänner mycket mindre i brösten. gick in i vecka 10 idag..
    Hmm jag kar ''kronsikt'' jag svimmar hela tiden antigen lågt blodsocker värde eller lågt blodvärde.
    Jag svimmar hela tiden men när mitt socker går ner måste jag dricka mkt vatten och något med socker typ cola..
    Och bennen upp och ligga ner.
    Du kan prata med bm om järntabletter oxå som hjälper till mkt.
    Hoppas du blir bättre för läskigt JA det är det tro mig jag har svimmat flera 100 ggr som på tåget bussen dagiset sjukhuset mataffären med varje gång barnet varit med eller höggravid och rammlat och slagit till huvudet.
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • ÄlskarMina

Tack Emelle, Majmamman och MalakiW för fina ord! Det är allt skönt att allt gick så bra och nu idag har jag tagit första fragminsprutan i magen. Var lite läskigt och det gick tröögt in. Var lättare förra gången då jag var i v.24 när jag behandlades-då var magen så utspänd och lätt att sticka i. Nu är den liksom degig ovanpå. haha! 

Jag ska ta en spruta varje dag fram till förlossningen så det kommer gå åt måånga sprutor! {#lang_emotions_ghost} 
    Grattis till er andra som också fick se hjärtan ticka igår! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-05-03 22:15:09 följande:
    Grattis vännen! Vad härligt! Sa ju att det skulle gå bra
    Tack!!
    Momalicious skrev 2010-05-03 22:29:00 följande:
    Grattis alla som fått se hjärtan idag! Härligt!  Var på inskrivning/hälsosamtal idag. Fick massor med grejer. Fick även veta att jag ska på ultraljud vecka 29, tror det är i slutet av juli? Ska bli spännande i alla fall. Dock vägrar dom tydligen tala om på det sjukhuset vilket kön det blir så vi får allt fixa könsbestämmande UL också. Men 3D/4D ska dom göra där i alla fall. Är helnojig nu över DS och allt annat som kan gå fel. Funderar på att betala för att göra ett privat NUPP/KUB men det kostar ju skjortan. Åh, varför var jag tvungen att sitta på internet och läsa så mycket. Om jag inte gjort det hade jag inte ens vetat om att det fanns. Jäkla skit. Känner mig riktigt negativ. Är trött, och dessutom håller jag på att bli förkyld. Blä. 
    Ska du inte göra något UL innnan det typ v.18?? Verkar låångt till vecka 29 tycker jag...
  • Stoce
    Emelle skrev 2010-05-04 08:18:36 följande:
    Tack!! Ska du inte göra något UL innnan det typ v.18?? Verkar låångt till vecka 29 tycker jag...
    Jag tror hon pratar om almanacksvecka 29 (inte grav-vecka) 
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-04 08:18:36 följande:
    Ska du inte göra något UL innnan det typ v.18?? Verkar låångt till vecka 29 tycker jag...
    Haha, inser att jag kanske uttryckte mig lite fel. Jo, UL är i graviditetsvecka 18 vilket är ca v 29 i kalendern. Hade jag inte fått UL förrän jag var i vecka 29 hade jag gjort privat. Hade varit outhärdligt ju! Dessutom vill jag veta så fort som möjligt om det är nåt gravt fel som gör att det inte är livsdugligt. Men det hoppas vi ju såklart inte på!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-05-04 08:50:23 följande:
    Haha, inser att jag kanske uttryckte mig lite fel. Jo, UL är i graviditetsvecka 18 vilket är ca v 29 i kalendern. Hade jag inte fått UL förrän jag var i vecka 29 hade jag gjort privat. Hade varit outhärdligt ju! Dessutom vill jag veta så fort som möjligt om det är nåt gravt fel som gör att det inte är livsdugligt. Men det hoppas vi ju såklart inte på!
    Ok...då är jag med...
  • MajMamman08
    Hej tjejer! Tack för dina ord!! Idag är jag inte lika nojig! Måste skärpa till mig,men man skenar lätt i väg i sin oro hela tiden!!!

Kommer nog kännas bätttre efter nästa VUL jag ska på! Då ska jag försöka njuta lite mer utav graviditeten Tror inte att stress o sånt e så bra,så ska försöka lugna ner mig

Emelle: När ska du på inskrivning? Vilken vecka är du i då ?? Jag ska på inskrivning i morgon. Men vet inte om jag ska omboka o vänta tills efter nästa VUL??
    Har du fått någon tid för NUPP testet?? kom på att då får man ju även se bebisen på UL  

Älskarnova: jobbigt och behöva ta sprutor varje dag fram till förlossing,men tur de finns hjälp i varje fall!!

Momalicious: Roligt med inskrivning Förstår din oro,kände så med första barnet,då gjorde jag inget sådant test. Men som min BM sa då,risken att man får de ung och inte har de i släkten är väldigt liten. Denna gång ska jag få göra ett (bm under utbildning) och tackar o tar emot,men hade jag inte fått hade jag nog inte valt att bekosta ett själv då risken som sagt är väldigt liten! Vad kostar de och göra ett sådant dåe??

Linsmamma: ne inte blodsocker fall,men blir däremot väldigt illamående om jag inte äter något,och de går allt för långt emellan målen!

ALLA: Några som ska göra 3D/4D?? Gjorde inte det med sonen som jag ångrar lite,skulle gärna kunna tänka mig att göra de nu!! Men i vilken vecka ska man vara i??
  • Emelle

Nu sak jag försöka få tag på MVC och be att få komma och lämna urin för att utesluta UVI. Har ju så ont i magen och vill kolla upp det. Har haft osynliga UVI och de har gått upp i njurarna 3 ggr och det är ju inte sååå bra som gravid...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)