• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-03 20:46:34 följande:
    Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
    Härligt att höra vännen! Kram!
  • ensammamma

Jag kanske kommer in lite senare nu ska jag mysa med sonen på soffan å hoppas på att han somnar snart... Så jag kan försöka ta de lugnt å vila lite jag med.....

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-03 21:04:12 följande:
    Ja men min var ju alltså 1½ mm större än din då och jag är då 2 dagar efter vad du var då så det är väl helt bra el? Dom växer ju fort nu de här veckorna.Vet du exakt när du hade din ÄL? Jag vet ju precis eftersom vi testade med ÄL stickor och då kan vi gå exakt efter det som läkaen sa. Sen spealr det ju roll på x antal dagar iallafall då man aldrig kan veta hur lång tid det tar för ägget att fästa. Därför kunde hon ju inte säga exakt ännu om jag är mer 6+3 än 6+6 som jag är enligt ÄL för det är så svårt att se precis när det handlar om så små mått. I v 13 sa hon att det är det mest exakta. Lättare att se exakt då än vid RUL.Hur mycket skiljer det från vad du trodde och det läkaren mätte, är det mer än en vecka?
    ja men min borde ju vara större än din då om du e 2 dagar efter mig?? åhh tänk om den inte utvecklas nu där inne!! ja jag vet att jag hade äl den 21 mars,testade med äl stickor för o se så äl kom igång efter MF,men trodde inte man kunde bli gravid så snabbt efter och direkt utan mens emellan!
    ska du göra något mer VUL/UL innan RUL?? då vill jag göra ett i v 13 för o se igen om man ser bätte dåe!!
    ska ju tillbaka igen nästa vecka för o kolla upp den där dumma vätskan med!! kanske har nått med den o göra trots allt
    de skiljer 5 dagar från de dr sa o de jag räknar på från min ÄL:
  • MajMamman08

sorry jag deppar ner tråden nu Men blev så sjukt nojig så ja typ klättrar på väggarna! Vet ja inget kan göra,bara o vänta tills VUL nästa vecka!!! Har inga tecken på smärta,blödning el symptom fri,borde va ett gott tecken hoppas jag!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 21:15:42 följande:
    ja men min borde ju vara större än din då om du e 2 dagar efter mig?? åhh tänk om den inte utvecklas nu där inne!! ja jag vet att jag hade äl den 21 mars,testade med äl stickor för o se så äl kom igång efter MF,men trodde inte man kunde bli gravid så snabbt efter och direkt utan mens emellan! ska du göra något mer VUL/UL innan RUL?? då vill jag göra ett i v 13 för o se igen om man ser bätte dåe!!ska ju tillbaka igen nästa vecka för o kolla upp den där dumma vätskan med!! kanske har nått med den o göra trots allt de skiljer 5 dagar från de dr sa o de jag räknar på från min ÄL:
    Men när du gjorde VUL var du väl i 6+4?? El har jag fel nu. Du vet 5 dagar är inte konstigt. Räknar du från utslaget på ÄL stickorna el från 1-2 dara efter. Först har du ju 48 timmar efter första utslaget innan ägget verkligen släpper och sen kan det säkert ta en 3 dagar för vissa ägg att fästa, vips har du då tre dagar. Sen kan man inte mäta exakt när de är så små och 1-2 mm gör ju fler dagar så här tidgt. Då är det lätt att "räkna " fel.

Du ska se att det inte är den minsta fara.
    Men jag om någon förstår ju verkligen din oro.
    Sen att hjärtat slog på er bebis måste ju bara bertda en sak. BRA!! Positivt!!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 21:15:42 följande:
    ja men min borde ju vara större än din då om du e 2 dagar efter mig?? åhh tänk om den inte utvecklas nu där inne!! ja jag vet att jag hade äl den 21 mars,testade med äl stickor för o se så äl kom igång efter MF,men trodde inte man kunde bli gravid så snabbt efter och direkt utan mens emellan! ska du göra något mer VUL/UL innan RUL?? då vill jag göra ett i v 13 för o se igen om man ser bätte dåe!!ska ju tillbaka igen nästa vecka för o kolla upp den där dumma vätskan med!! kanske har nått med den o göra trots allt de skiljer 5 dagar från de dr sa o de jag räknar på från min ÄL:
    Du ska se att allt är bra! Ni har ju ett tickande hjärta! Tillåt dig själv att glädjas åt detta. STORA KRAMAR NU VÄNNEN!
  • 3 barns mamma84

Har ont och mår piss håller på att spy!!!!!!
    urk..

Majmamman:
    Oroa dig inte alla är olika långa och stora och små när dom födds alla behöver inte vara exakta nu häller at det bara lugnt 'stort kram..

Jag ska säga godnattinatti imon ska jag till läkaren och ska vila nu när fogisarna inte är ÖVER ännu

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • LinnV

Jag har såna blodsockerfall eller liknande. Någon som oxå har det? Jag har aldrig varit med om något liknande, om jag inte äter ca varannan timme blir jag helt yr, blir kallsvettig och är som i en annan värld. Riktigt läskigt. Äter jag godis eller något sött så blir jag snabbt lika dålig igen.

Annars har mina symptom äntligen lugnat ner sig lite. Mår inte lika illa och det spänner mycket mindre i brösten. gick in i vecka 10 idag..
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-03 16:49:47 följande:
    HEJ!!! Gissa om vi är överklyckiga och skapligt lättade!! Finaste bebisen i perfekt strl och med ett så tydligt hjärta att vi såg det själva innan läkaren hann säga något. Kan säga att det föll en och annan glädje tår!!! Är sååå LYCKLIG!! Nu har vi skickat bilder till blivande mor/far föräldrar och våra närmsta vänner och syskon. Alla är så glada. Vilken fin dag!!!
    Grattis vännen! Vad härligt! Sa ju att det skulle gå bra
Svar på tråden December Bebis 2010 :)