• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Småstadsbönan
    Maria Larsson skrev 2011-01-03 16:51:18 följande:
    Jag hade BF den 25 dec. Jag väntar på lägenhet i Varberg. Jag har halva släkten i Varberg, och står i förturskö till Varbergsbostad så någon gång i vår bor jag där på riktigt. Jag jobbar i Kungsbacka men där är helt omöjligt att få tag i lägenhet till rimligt pris, som dessutom uppfyller vissa "grund krav" som man har. Man vill ju aldrig byta ned sig, och just nu så hyr vi en lantligt belägen radhuslägenhet, där våra små hundar kan gå ut och in som de vill på sommaren, så länge de inte skäller ut hemtjänsten som har sin lokal alldeles bredvid här.
    Ok jag bor mittemellan Kungsbacka och Varberg i Frillesås. Då kommer nog bebis jätte snart.
  • 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-01-04 12:20:53 följande:
    Hur har ni det andra med amning? Funkar den bra för er eller ger ni ersättning också?

Jag ammar på dagen för att sen på kvällen märker jag att Tove blir mindre nöjd. Det verkar som hon inte blir mätt. Det känns jätte konstigt att behöva ge ersättning men hon blir nöjd och sover mycket bättre så under natten får hon ersättning.
    Men får ändå en känsla i kroppen som säger att jag misslyckas. Fast egentligen är det ju inte mitt fel att jag inte har tillräckligt med mat..
    Ammningen har går ju bra ammar och ger ersättning.
    Nu har vi haft vintersjukan och jag har inte ammat honom på 1 dag ca 2 dagar idag men idag tänte jag amma honom igen.
    Han blir inte bätt på det jag får och när han fick 60ml var han alltid mätt men idag fick jag ge honom 120ml och han vart mätt

Det är inte vårt fel ingen fel alls utan våra barn blir större gumman och måste ha mer mat
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Karttikeya

Varit och tagit PKU-prov och gjort hörseltest på Tim. Han som gick ner till 3990 vid hemgång hade nu gått upp till 4300 g. Mammas glupska pojk!

Har mått bra idag, tänkte prata med barnmorskan på Östra, men usch vad jag inte kände att jag fick "gensvar" från henne. När hon frågade mig hur det gick och jag sa att jag har en hel del ångest, speciellt om kvällarna så var det mer "oj, men vi tar det sen när vi tagit proverna på Tim". Sen märkte jag att hon inte bjöd in till samtal och jag har väldigt svårt att prata som det är. Så i morgon ska jag prata med sköterskan från BVC, hon verkade jättebra. Min barnmorska från MVC ska ringa mig nästa vecka också. Och i morgon kommer min mamma o pappa o hälsar på oss. Dom har varit sjuka och oj vad jag saknat dom. Har ett otroligt stöd i dom. Hjärta

Nu faller mörkret på och jag känner mig smått miserabel igen, men inte alls som igår. Är dock tröttare än igår, orkar ju ingenting. Tungan ute

• 3 barns mamma84
    Haligh:
    Huggie här med och jag älskar blöjorna och så jävla billiga vi köper 2 pak blöjor för 60kr
    Sen har han libero och pampers som han fick provpaket innan han föddes.

Willes mamma:
    Elias bajsar 1-3 dagar bara inte förstoppad alls uatn han bajsar inte varje dag alls

Maria:
    Åh hoppas det kommer igång snart att din bebis kommer.
    Men ja på vägarna är det idioter man vill bara slå ner dem som inte har koll på hur fort dem åker.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-01-04 16:15:53 följande:
    Varit och tagit PKU-prov och gjort hörseltest på Tim. Han som gick ner till 3990 vid hemgång hade nu gått upp till 4300 g. Mammas glupska pojk!

Har mått bra idag, tänkte prata med barnmorskan på Östra, men usch vad jag inte kände att jag fick "gensvar" från henne. När hon frågade mig hur det gick och jag sa att jag har en hel del ångest, speciellt om kvällarna så var det mer "oj, men vi tar det sen när vi tagit proverna på Tim". Sen märkte jag att hon inte bjöd in till samtal och jag har väldigt svårt att prata som det är. Så i morgon ska jag prata med sköterskan från BVC, hon verkade jättebra. Min barnmorska från MVC ska ringa mig nästa vecka också. Och i morgon kommer min mamma o pappa o hälsar på oss. Dom har varit sjuka och oj vad jag saknat dom. Har ett otroligt stöd i dom. Hjärta

Nu faller mörkret på och jag känner mig smått miserabel igen, men inte alls som igår. Är dock tröttare än igår, orkar ju ingenting. Tungan ute
    åh vilken tjockis
    Hur gck hörsekontrollet gick det bra hade han öronvax eller massa fostervatten ?
    Tråkigt att vissa bm är bara så dumma och inte kan lyssna på en som vill ha råd o hjälp

Vi fick en ny tid till den 20:e skulle ju haft igår
    Imon kommer bvc till oss o ser hur mkt elias gått upp spännade detta .
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-04 16:25:30 följande:
    åh vilken tjockis
    Hur gck hörsekontrollet gick det bra hade han öronvax eller massa fostervatten ?
    Tråkigt att vissa bm är bara så dumma och inte kan lyssna på en som vill ha råd o hjälp

Vi fick en ny tid till den 20:e skulle ju haft igår
    Imon kommer bvc till oss o ser hur mkt elias gått upp spännade detta .
    Det gick jättebra, godkänt resultat och inget hon anmärkte på iaf.

Ja jag kände inte alls att jag kunde prata med henne..
    BVC kommer till oss i morgon också, ser jag fram emot!
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-01-04 16:39:18 följande:
    Det gick jättebra, godkänt resultat och inget hon anmärkte på iaf.

Ja jag kände inte alls att jag kunde prata med henne..
    BVC kommer till oss i morgon också, ser jag fram emot!
    Det är så tråkigt att vissa är så kalla av sig och inte vill lyssna.
    Har själv varit med om det då min bm höl på med mig då var jag gravid med 2:a barnet.

SKÖNT haha jag fick höra 4 st hörseltest med sonen 08 han hadde massa fosterfett o vax i öronen.
  • mamma smurfen

Idag var vi första gången på BVC
    Ellie är nu 2,5 veckor gammal och åter tillbaka på sin födslovikt idag, 4360Hjärta 

Har vart liiiite nojjig över vikten eftersom hon tappa så mycke ibörjan, men efter att vi gick över helt till ersättning istället så har det vänt, sååå skönt får jag säga=)

Innan förlossningen hade jag en liiiten förhoppning om att kunna helamma denna gången,
    men efter 3 dygn av försök, vilket resulterade i 2 såriga/blödande bröst, så gav jag gråtandes upp....
    min underbara sambo satte stop, för VÅR skull,
    han tyckte inte att jag skulle plåga mig mer, så han åkte och köpte NAN1 och flaskor helt enkelt...ÄLSKAR honom!!

Är det någon mer här som fortfarande lider av foglossning efter förlossningen??
    Mina framfogar gör helt störigt ont nämligen, och skulle vilja veta hur länge till jag kanske får dras med detta....å finns det någon som vet om man kan GÖRA något för att lindra kanske?

• ludicrous

Bajs! Min lilla pojk bajsar som en tok! Två blöjor per måltid ungefär går det väl åt ;)

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2011-01-04 17:59:48 följande:
    Bajs! Min lilla pojk bajsar som en tok! Två blöjor per måltid ungefär går det väl åt ;)
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)