• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Godmorgon!!

Idag ska vi och väga på BVC för första ggn sen vi kom hem. Gissar att hon gått upp ganska mycket. Syns i hennes lilla ansikte

Tvärtimot er andra så har A varit vaken mellan 5-7. Hon som brukar sova så bra om nätterna. *gäsp*

Inte gråtit el så, men legat och skruvat och knorrat. Är ju svårt att sova själv då...

Småstadsbönan skrev 2011-01-04 09:27:02 följande:
    Jag har också fått sova bra i natt från 22-01.30 och så somnade hon om och vakanade kl 7.00 av väcka klockan ringde. I dag var första dagen som jag skulle iväg med alla barnen själv till dagis och det gick överförväntningarna.

Vad skönt att höra att det gick bra för dig på morgonen. Känns ju skönt inför min kommande vecka

• Mysmamma70

AnnaCL - jag har flugit med mina när de varit riktigt små och det har gått jättebra

• Stefanie

BVC ringde precis, vi har ringt om varandra och inte pratat förrän nu. I vilket fall ska jag gå dit om en timme och väga elmo så kommer de på hembesök i morgon halv elva för info och sånt. Väntar på att elmo ska äta klart nu så jag kan göra mig i ordning och sedan byta blöja på honom innan vi går. Undrar om jag hinner på den tiden, man vet aldrig om elmo tycker planen är lika bra som jag gör!
    Spännande att se vad han väger!

• ludicrous

Idag har jag en dålig dag :( somnade irriterad och vaknade imorse irriterad. Kan inte titta på min sambo utan att vilja dra en stekpanna i huvudet på honom och håller på att bli tokig på att få upprepa allt 13578743 ggr till dottern. Emil sov mellan 23.30-04 ungefär, sen till 7 och sen till 9.30 typ. Sen sov han ju hela kvällen igår också, men då var ju jag vaken dum som jag e :(
    Men jag är nöjd över hans sovtider, de är rätt sköna :)
    Idag ska jag o barnen hälsa på en kompis o hennes son, ska bli skönt att babbla ur sig..

• Karttikeya

Idag känns allt helt OK. Fått pratat med BVC och dom ska komma hit i morgon och sen uppmuntrade hon mig att prata med läkaren idag då vi ska göra PKU-test och hörseltest om hur jag känner. Tim är så jäkla underbar att man smälter, försöker fokusera mycket på det.

Med mig fysiskt är det väl sådär. Känner ju av mitt låga blodvärde så tydligt och funderar även på om mitt sköldkörtelhormon är väldigt lågt nu. Kan ju bidra till min känsla av olust och nedstämdhet. Har fått sova jättebra inatt. Inga mardrömmar som plågar och inga dumma tankar när jag vaknat till. Tim fick mat strax efter 22, sov till 3 och fick mat, var vaken till 4 och fick lite mer mat, sen sov han till halv tio! Mönsterbebis?

Hur har ni det med aptiten förresten? Jag har svårt att både äta och dricka. Har nästan ingen aptit alls.

• Maria Larsson

Mamma Smurfen
    Cicci7006

Tack!! Så mycket tröst man kan få av bara några rader från er... Det är så skönt med den här sidan. JAg klockar lite värkar nu, men jag vågar inte tro att de är något annat än förvärkar och krafriga samanndragningar. Det liksom bara moler och jag har kunnat sova gasnka bra under natten utan någon panodil/alvedon. Det är ca 10 min mellan värkarna och de varar 40-60 sek. Några enstaka känns lite mer medan jag nästan glömmer att trycka igång timern när jag sitter och skriver.

• Momalicious

Majorima: skönt att det känns bättre. Mina dippar kommer oftast när det blivit mörkt och varar ett par timmar.
    Jag har inte heller någon aptit, och jag får ont i magen och Elliot gnäller när jag väl ska försöka äta. Ska fråga BVC om det imorgon tänkte jag.

• Maria Larsson
    Karttikeya skrev 2011-01-04 11:05:18 följande:
    Med mig fysiskt är det väl sådär. Känner ju av mitt låga blodvärde så tydligt och funderar även på om mitt sköldkörtelhormon är väldigt lågt nu. Kan ju bidra till min känsla av olust och nedstämdhet.
    Hej Majorima!

Tar du levaxin för skördskötteln? De satte in mig på levaxin f.o.m jag blev gravid, och har fått kolla värdet en gång i månaden under hela graviditeten. De skulle egentligen blåst av ett IVF försök på oss i våras p.g.a att de upptäckte att mitt ävre var för lågt. I samma veva blev jag gravid på naturlig väg och då var de snabba med att sätta i levaxinet. sedan har de höjt det från 50-125mg. Efter förlossningen ska jag enligt barnmorskan halvera dosen. Är det något  som du eventellt fått någon information om?
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-04 11:20:14 följande:
    Majorima: skönt att det känns bättre. Mina dippar kommer oftast när det blivit mörkt och varar ett par timmar.
    Jag har inte heller någon aptit, och jag får ont i magen och Elliot gnäller när jag väl ska försöka äta. Ska fråga BVC om det imorgon tänkte jag.
    Ja det är lite såhär också. Eller om jag behöver gå och lägga mig ensam, står inte ut utan sällskap! Hatar mörker! Typiskt att man ska vara så hormonstinn på årets mörkaste tid. Men det har ju börjat vända i alla fall. Märker att min ångest förflyttats redan nu. Nu är det jobbigast att jag inte orkar göra något här hemma.. Martin får ta hand om allt. Jag räcker bara till för Tim, knappt det ibland. Vad jag önskar att min kropp ville läka snabbare.
    Maria Larsson skrev 2011-01-04 11:23:54 följande:
    Hej Majorima!

Tar du levaxin för skördskötteln? De satte in mig på levaxin f.o.m jag blev gravid, och har fått kolla värdet en gång i månaden under hela graviditeten. De skulle egentligen blåst av ett IVF försök på oss i våras p.g.a att de upptäckte att mitt ävre var för lågt. I samma veva blev jag gravid på naturlig väg och då var de snabba med att sätta i levaxinet. sedan har de höjt det från 50-125mg. Efter förlossningen ska jag enligt barnmorskan halvera dosen. Är det något  som du eventellt fått någon information om?
    Ja, jag tar levaxin och har fått en ordination på 50 mkg/dag efter förlossningen. (åt 100 mkg/dag innan)
    Men det kanske inte är tillräckligt ändå. Misstänker att jag gått länge med låg ämnesomsättning, bara det att det upptäcktes först när jag blivit gravid.
  • ludicrous

Majorima - skönt att du pratat med nån och får stöd :) visst låter Tim som en mönsterbebis :)

Maria- hoppas det ökar nu! Det är konstigt att man längtar efter det extrema smärtan.. :P

Efter en dusch känns allt lite skönare faktiskt :)

Emil har de senaste dagarna, förutom igår, varit lite kinkig, inte riktigt nöjd med nått. Jag har två teorier... 1. Hans navel blöder lite och blöjorna satt åt, hade pampers, bytte till libero, som är tunnare för naveln, och Emil blev igår lugnare o nöjdare.
    2. En stressad mamma. "glada kor ger godare mjölk". Det här e jättehemskt att skriva för mig, vet inte hur många här som har bonusbarn, men när sambons barn några dagar efter förlossningen kom och stannade en vecka (jag e van vid varannan helg) blev det nog för mkt för mig :( de åkte igår förmiddag o jag känner mig så mkt lugnare. Med ny bebis och stimmiga barn som inte respekterar en blev det too much för en ammande Anna :( känner mig hemsk som tyvärr tror att teori två stämmer...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)