Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Ser alltså ut som en PADDA när jag ligger på rygg hahaha då är ju båda sidona FULLA det är som iaf fast jag står men också där nere då med.

Sen ibland hänner jag honom hicka nere vid muttan och inbland känner jag honom vid naveln ??
    Hur ligger han igentligen ???
    Ändå känner jag att han tycker med huvudet där nere där han ska vara ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-11-25 12:22:23 följande:
    Min känns också lite som att h*n ligger tvärs över magen, hårt på sidorna. Men när jag var hos barnmorskan så trodde hon att h*n ligger med huvudet nedåt, rumpan typ på mitten (kanske lite åt vänster) och fötterna åt höger.

Men jag vet inte jag, det rör sig väldigt mycket i min mage fortfarande så det varierar väl lite hur h*n ligger nu. 
    Jo för min bm hm då jag var där i okt sa hon att han var tuckbar men att han kunde såklart vänta sig sa hon.
    Men denna ha han får inte plats längre ha e står stor nu girras över 4 g redan nu om inte mer det får vi ju se på tisdag.
    Men ja som du säger.
    Det känns som han har rumpan mot höger revben och benen hmmmObestämdså att han sparkar till mitten av bröstkorgen och ibland där han har rumpan ja jag kan inte förstå haha men sen ganska oftast kan jag känna hans huvud svinga förbi mellan benen om jag trycker handen hårt så känner jag.
    Och sen blir allt mer konstigt när jag ligger men när jag ligger på sidan e han där igen :-/
  • 3 barns mamma84

Igår berättade jag om vaggan jag såg som hade himlesäng !! som var av träfärg och jätte jätte FIN !!
    Kostade 200 kr ..
    Nu har vi inga pengar och det skulle vi få på tisdag så jag och sambon tänkte köpa den då

Men nu kom grannen in och ville prata med sambon men sambon åkte kl 12 för hans mammas katt fäller päls och kissar BLOD så han åkte till vetrinären.
    Berättade för grannen att han kommer hem sen men vet inte när då hon ville att han skulle hjälpa henne med ta bort löv för ho ska julpynta ute o så
    Sen frågade hon hur jag hade osv och ja hon såg att magen var enorm haha frågade direkt att när kommer han ut och vi bara pratade o pratade haha
    Sen berättade jag om att allt var klart men att jag såg en vagga igår för 200 lr som jag ville ha som jag skulle köpa sen på tisdag
    MEN så sa hon att jag vill ge dig en (baselprecent) alltså mammaprecient babyprecent och gick hem och hämtade 200 kr !! och gav mig dom och sa vaggan är från mig den ska ni hämta hem idag LOVA mig och jag kramade om henne allt jag kunde
    ååh vilken härlig underbara grannar man har !!!

• 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-11-25 12:34:54 följande:
    Vilken solskenshistoria Solig

Kan du förstå hur GLAD jag är !!! ååååååh jag hoppas dom har öppet idag som dom hade igår hmm vi har där ca 16 tiden igår så det var öppet då så när sambon kommer hem så får vi åka dit
    ååååh jag längtar redan !!!
    Tänkte då ta bort vår spjälsäng från sovrummet och sen hmmm ta bort den helt och ta den till garaset ??? eller ta in den till sonens rum ??? näääh ta bort va  ???
    Och ha vaggan i vårt sovrum

Har en bild på nu hur jag har i sovrummet så då tar vi bort denna säng och tar vaggan istället så blir den mindre o större plats TROR jag haha

• 3 barns mamma84

Så har vi just nu fick flytta på våran säng själv !! för att få det snyggt .. men när vaggan kommer idag så tar vi bort sängen och ja tror nog vi plockar bort den helt och tar sängkläderna till vaggan hoppas den har madrass !!!!
    Men det går nog hahaha
    En vagga med himmle säng åååh det kan inte bli bättre !!!!
    Den var så fin ..
    Fast sambon ville måla den till vit haha men vad trycker ni ska man måla en vagga från Träfärg till vit helt ???
  • 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-11-25 12:40:48 följande:
    Vi funderar nu på att ställa in en enkelsäng bredvid vår dubbelsäng och låta lillan sova i den istället för i spjälsäng.

Charlie som är 1 år vaknar ju fortfarande varje natt och får somna om i vår säng, så det kommer att bli väldigt trångt om vi ska vara fyra i sängen sen Tungan ute

Någon som testat den varianten?
    Haha jora min son är 2år !!! och varje natt tar han sin täcke snutta och kudde och ALLA nallar och bilar och skit haha och kommer och lägger sig brevid mig kan inte låta bli haha
  • 3 barns mamma84

Tror vi har FÖR MÅNGA sängar till Elias hahahaha
    Vi har en vagga snart idag sen har har vi en spjälsäng som vi har nu sen har vi en Resesäng hahaha ute i gasaset

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-11-25 12:46:08 följande:

Snart ska jag till barnmorskan Glad Hoppas jag slipper väga mig, haha. Känns inte som det är någon mening att göra det längre direkt.. Tungan ute Ska bli mys att mäta magen och höra hjärtat! <3

Härligt tjejen lycka till och ha en mysig DAG
  • 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-11-25 12:45:40 följande:
    Hihi, det är ju mysigt också Men du tror inte att ni får det trångt då, eller du kanske inte matar i sängen på natten - om jag minns rätt nu så skulle du väl inte amma?
    Mysigt hmm ja men en stor magen hmm näh hahaha
    Han sparkar mkt i sömnen och hans armar ska man se upp för att man inte får en blå öga hahaha
    Typ

Hmm alltså vi kommer att köpa en nattbort men nattlampa som jag så kommer att ha vällingburk framme blöjor och servetter och termus med varmt vatten och termus eller flaska med kallt vatten så jag e bäredd på att han vill ha mat sen när han vaknar upp.
    Nej sagt nej till amming hos bm och det kommer vara så hos BB också då jag aldrig kunnat innan jo med dottern i 2 veckor waw likom haha men näh .. men OM jag ger mig ett försök vill jag göra det hemma
    Men jag tror inte jag kommer att amma alls.
    Så jag vill ha allt framme som jag alltid gjorde med Amadeus men då hade vi sovrum och öppnade dörren in till köket och där la jag vällingen/ersättningen i micro haha och sen gav jag honom i vår säng
  • 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-11-25 12:47:15 följande:
    Mysigt, jag längtar till mitt BM-besök på måndag
    Vet du när jag har nästa TID ??? förra var i Okt månaden nu har jag nästa som JAG HOPPAS jag slipper hahaha 12 dec !!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)