Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Sen värdens foggis så att bara göra något gör mig banne mig ont inte änns kunna lufta upp ett ben på 10cm då det är som smärtan ska ta död på mig
    Och underlivet som om någor knäat mig 1000ggr hela tiden
    Hur ska man då kunna sitta på gyn ställ och bli undertsökt på Tisdag och ha kramper som kan komma lätt ?? hmm tänker det går INTE !!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-11-26 13:49:25 följande:

nu har dom ringt!

Blir snitt den 15 dec så 2 dagar före mitt BF!

ååh grattis jag trodde du skulle få idag haha men 1000 grattis om 18 dagar har du din bebis
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2010-11-26 14:17:14 följande:
    *s*

Såg denna länken i en annan tråd....handlar om ljudnivån på BB...
    Vad säger ni om detta?

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8183922.... 
    *Skrattar* vissa kan bara inte vara lugna och tysta utan hysteriska och agresiva och bara skriker ut smärtan istället för KYSTA ut barnet haha
    Jag skulle faktist få panik och blivit tungen att säga till Bm att be henne hålla munnen
    Då jag blir stressad och nervös själv.

Nu födde jag min dotter på Huddinge sjukhus 05 och jag var förstföderska men jag sa ínte ett piss jag tog min lustgas pratade i mobilen bland värkarna haha och bara hade mina 2 mammor brervis mig som höl mig i handen och ibland ''oftast gick dom ut för att rökte'' men jag var så tyst så bm blev impad hahaha

När jag väntade sonen och skulle på undersökning med överkläkaren efter ett Tul så satt jag inne i rummet med sambon och dottern och jag kunde höra mammor skrika ut sin smärta jag blev RÄDD jag fick panik direkt ..kan jag lova dådant gillar jag inte men man kan inte tvinga något vara tyst om man har smärta som inte går att kontrollera för vissa.
  • 3 barns mamma84

Bara jag som e hungrig ??? haha åt 3 makor idag franskbröd men inte fan blir man mätt längre hahaha nu måste jag äta och sen hämta skitungarna haha få se hur många tänder dottern har i munnen idag haha
    Kommer in senare ..

NhjärtaD:
    Åk inte iväg innan jag vet hahaha jag vill ju bara med på en forum där det är som mäst SPÄNNADE !!
    MEN om du åker ska du veta (Du finns i mina tankar varje minut som går idag och imorgon)

• 3 barns mamma84
    Grattis till alla bebisar som tittat ut

ååh jag bara längtar men vill inte stressa han kommer när han kommer
    På onsdag är det 1 december ååh sen bara längta för då går det fort
    Nu är det bara 3 dagar kvar till Tul och överläkarens kontroll och bedömmning om mitt pojks bästa ååh tänk om dom säger JA nu är det bara och åka hem och sen kom i morgon och få snitt Haha vore inte dåligt men så lär det banne mig inte bli.
    Kanske kanske inte hmm men vi får se vad han säger

Sovit gott varit uppe och kissat som vanligt 500ggr typ!! och varje jädrans minut känns det som ..
    Och en sovande kille nu men en bestämt kille när det är morgan då ska han ha minsan ha fart på sin gammla mamma
    Hihi
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-11-27 08:52:31 följande:
    Åh igår var jag jag i lillstan och handlade julklappar med mams, 2systrar och 2barn. Var skönt att inte behöva åka själv! Nu har jag bara kvar att handla till sambon och det är ganska lätt löst. gutt! Tomte
    Iaf när vi gick på stan så märker jag hur det rinner till mellan benen och tänker direkt att det kanske är vattnet. Har trosskydd på mig och när jag hittar en toa upptäcker jag att hela skyddet är fullt. Men uppepå ligger liite ursäkta: gult kladd. Så jag vet inte om det var där innan, men iaf så var resten av skyddet vått som vatten. Men det kom inget mer sen under dagen så jag antar att det var en vääldigt vattnig flytning.

Skulle vara kul att vara med om en vattenavgång! Är avis på dig NhjärtaD! Snart slipper du Gravid och får en Baby! Kram och lycka till!

Idag är det bara 10dgr kvar till BF! 4dgr kvar till TUL:et.  
    åh jag vet inte vad jag ska köpa till min sambo hmm haha men han vill ha ha perfym osv så vi får se vad det blir  Den bästa julklappen är ju sonen som kommer sen haha

Låter som vattninga flytningar och hmm som jag har oxå haft länge (gula flytningar ganska geggiga tjocka) vet inte om det är slemmisen ingen anning ..
    Men det jag hade innan som var vitt och geggigt tjockt har ju försvunnit bort länge sen.

Visst tänker man shiiiit det kan ju inte vara vatten nu då jag befinner mig i stan haha men tänk om vatten skulle gå i stan mitt bland folk
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-27 13:09:30 följande:
    Tack alla för svaren....e roligt tycker jag o höra hur era förlossningar startat....! låter som om de startat rätt lika ändå

I går hade sambon o ja en färdknäpp Men inte hände något för de,fick inte ens sammandragningar Bebis vill nog stanna där inne mot min vilja!

Idag blir det fix här hemma o fix med spjälsäng, YEY! Sen bio ikväll...sista gången som 1 barnsmamma

Åh e så sjukt avis på NhjärtaD nu som ligger o föder bebis...vill med!
    *s* Vi har färdigknipp varje dag hahaha men min pojk vill inte ut denna gången häller utan utan att någon ska tvinga honom ut denna gången med som vanligt.

ååh bio och barnfri ååååååh *avis* haha

1:a Bf+7 gick vattnet Bf+8 kom värkarna Bf+9 kom hon till värden
    Vattenavgång sen värkarna på morgonen dagen efter sen åktevi in och var öppen 4cm men hon föddes dagen efter 01.47 24 timmar jobbigt men skönt ..

2:a BF dagen lossnade slemploppen stort som man ej hade tänkt sig ahha men ut kom han inte men värkar hade man alltid men ut kom han inte.
    Bf+10 kom han ut med P-snitt ..
  • 3 barns mamma84

Fy mår så illa just nu att jag tror jag kommer att spy Rynkar på näsanoch det är 2:a gången jag gör nr 2Rynkar på näsan
    2 veckor kvar till BF är det kroppen signaler att säga att den ska tömma??

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-11-27 15:59:50 följande:
    Eller så har du ätit något skumt. Eller så är det bebis som förbereder. Eller så är det hormoner som påverkar..
    Kan va mycket.

Jag har storhandlat idag och det tyckte inte fogarna om. Men det är det sista ansträngande jag gör på länge nu. Nu är det lugna gatan som gäller. Bara chilla och njuta av sista tiden. Tänker sluta spekulera i när bebis kommer eller inte kommer. Han kommer nån gång! Sen vet han bara själv när det är. Orkar inte leta tecken hela tiden.

Spännande med NhjärtaD.  

Ska ut i snön med sonen nu och mysa/busa. Tar en evighet att klä sig. Men vi har absolut inga tider att passa. Bara mörkret som stör. Men vi ska bara ner på gården ändå så. Sovit i två timmar. Hur skönt som helst. Den lille herren sov upp mot 3 timmar = sent i säng ikväll. Hoppas snöbuset tar lite enregi från honom!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-27 13:10:08 följande:
    på youtube? länk
    hittar inte länken nu..men den kom efter man kollat på mamman som blir skrämd av sitt barn och vattnet går. Den är ju helt klart bäst för där ser man hur vattnet SPRUTAR ut hahaha..Fascinerande med vattenavgång..

Vi är HELT klara med i princip allt. Kan vara något jag glömt köpa,men jag tror faktiskt inte det. Har en napp jag ska koka idag som ska ner i BB väskan och thats it. Annars är allt förberett. 
    Mensvärk men ja som du sa om din så tänker jag om min pojk han kommer när han själv har lust men jag kan inte säga så häller då han är så pass stor måste dom ta honom ut innan innan Bf så jag inte dör denna gången.

ååh skönt jag har oxå saker jag ska koka haha men orkar aldrig ta mig någon stans allt blir likom inte av.

Äter det jag kan blir mätt haha så mätt att jag bara spyr av att tänka på att man ska äta snart middag urk ..får väl inget ner fast jag är super hungrig men få inte likom i något så han är så jobbig i magen.
    Och det är trångt
    Få se men ut kommer han inte haha det kan jag lova
  • 3 barns mamma84

Tror nu att han är en stor pojk Obestämdnär jag sitter och han buffar på och rör sig det lilla han kan lilla vännen då så vinglar hela min kropp efter som en vajjande båt i höga vågor !!!
    Samma sak var med sonen hmm 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)