Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Lallan skrev 2010-11-24 12:42:44 följande:
    Jag är förresten supernervös jag med, hade gärna undvikit snitt men det är ju som det är. Jag vill gärna ha koll men vet inte exakt hur allt funkar kring snitt och bb-vistelse. Jag har ju åkt raka vägen hem från förlossningen tidigare.
    http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gravid/foerlossningen/fakta_om_planerade_kejsarsnitt/

Bara att läsa på
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-24 12:46:58 följande:
    airbag är krockkudde! En sån där stor ballong som utlöses o blåses upp vid en hård krok!
    Mohahahaha !!
    Ja JUSTE men sambon ska ta bort denna från fram så det kommer han att ta bort iaf om ebba ska vara där eller Elias eller Amadeus
  • 3 barns mamma84

SHIT !!!
    Betyder detta att samma sak kommer hända mig 1 GÅNG TILL

Påverkar snittet nästa graviditet?

Ett kejsarsnitt kan påverka nästkommande graviditet. Nya studier visar att risken för att drabbas av komplikationer vid nästa graviditet ökar. Den allvarligaste risken är att moderkakan fäster i området kring det gamla ärret. Då kan den växa djupt in i livmoderväggen vilket innebär att moderkakan kanske inte kan avlägsnas helt och att det kan uppstå blödningar i området. En sådan blödning kan vara svår att stoppa och i vissa fall har man blivit tvungen att operera bort hela livmodern för att få bukt med den. Det förkommer också fall då livmoderväggen intill ärret är så tunn att en ny graviditet är olämplig

• 3 barns mamma84

VAR ÄR EMELLIE ??????

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-24 12:50:24 följande:
    Shit fick en sån där tanke som slog ner från klarblå himmel (ok snöhimmel ) att Emelle kommer få bebis i helgen!!!
    Var är hon ???
    Vad har hänt ?
    Ska hon föda ?
    Var ser man det ?
    Har hon haft värkar eller vattengång ?
  • 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-11-24 12:57:08 följande:
    Inte om man har en nyare bil, då vrider man bara om nyckeln vid handskfacket så kopplas airbagen ur
    Jasså
     haha ska fråga smabon vad det är för bil mohahaha han kommer att skratta sönder sig
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-11-24 12:59:14 följande:
    Tack! Tycker snitt känns läskigt. Vill gärna ha svart på vitt hur länge man blir kvar på bb, hur det funkar där, hur länge sambon förväntas stanna mm. Förstår ju att ingen kan svara på alla frågor men i och med att man redan har två barn så vill jag gärna ha koll på allt in i detalj  
    Okej hmm ja vad är det du vill veta hur länge man ligger inne med kejsarsnitt ?
    Hmm jag fick P-snitt och jag låg inne i 4 dagar sen vet du vad som hände men dom ville ha mig inne 5 dagar men på 4:e dagen åkte jag hem fast jag hade piss ont men sambon hjälpte mig med allt.

Sambon var inte över på BB alls då det hände saker med mig men han kom till mig varje dag efter jobbet och hälsade på mig hmmm Sin son haha
    Vårt första barn då så amadeus var speciel
    Han var givet viss med i op rummet höl mig i handen han klippte navelsträngen och gick iväg med honom för att mäta och väga och ta kort som bm tog på dem och sen fick han gå in till vårt bb rum och där satte han på honom kläder och låg där med amadeus under hans tröja känna värmen haha JA hans håriga kropp *Asg*
    Sen efter 4 timmar för MIG på uppvaket fick jag komma till dem.
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-11-24 13:05:53 följande:

Hej.

Här är jag.
    Lugna och fina nu.
    Det tog lite längre tid än vanligt hos BM idag.
    Mitt SF mått har bara ökat knappt 1 cm sen sist så i morgon fm blir det UL för oss.
    BM belv orolig över mitt tillstånd med huvudvärk och illamående osv, men jag trodde det bara beror på min sömnbrist, men vid extra koll på urinet visade det för mycket protein OCH vita. SKIT!!
    Så nu sk jag ha med en odling i morgon till UL:et och om ja får starkare huvudvärk eller mår ännu sämre så ska jag åka direkt till förlossningen i helgen.
    Nu blir det BM besök varje vecka för mig tills man ser om det är ok eller inte.
    Havandeskapsförgiftning är det dom är oroliga för ev då för er som inte hänger med...

Jag tror dock inte att det är någon fara men visst mår jag skit och visst är det bra att dom håller koll.

SF mått idag i v35+5 är 32 cm (antagligen ingen stor bebis, men förhoppningsvis får vi en uppskattning på vikten i morgon)
    Hjärtljud 144-148
    Fortfarande rörligt huvud så går vattnet ska jag ligga stilla...

JA herregud sånt styr. Kan hon inte bara komma ut nu!?

Ikväll är det middag på en jättebra resturang här i stan med jobbet. Vill men vet inte om jag orkar följa med...

ååååh ger dig en stor kram skönt att allt såg bra ut men hmm hoppas du får bättre imorgon och att du INTE har Havandeskapsförgiftning bara !!!
    ÅÅh ger dig ännu en stor kram !!
  • 3 barns mamma84

Haha Moma har glömt att ta nummer lappen hahahaha
    Jag och vi alla har en men hmm man kan få fuska iblnd

• 3 barns mamma84

Nu vill jag ha kunniga flickor om detta att ge mig ett svar
    Det e så att vi ska köpa speldosa till Elias men jag vill inte ha speldosan som jag hade innan som är helt vanlig och man vrider och musik kommer och 3 djur sitter på och bara snurrar runt ..

Utan det jag vet att det finns eller det en dröm men jag fick för mig at det fanns en mobil som var automatiskt men fjärnkontroll eller utan och den hade massa muskig att välja mellan och ljus tror jag den hade och den kunde höja och sänka ljudet eller ljuset på natten hmmm vet inte men hmm en sådan letar jag efter ...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)