• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • sasty
    ludicrous skrev 2011-03-04 20:34:19 följande:
    Vi har just nu pampers, 3-6 kg e det väl, hade rabattkupong ;) man har ju nästan alltid rabatt på nått av libero o pampers, så det blir det vi har rabatt på, sen kör vi typ det märket tills nästa rabatt kommer :P
    Lilla Emil (född 23/12) vägde sist 4.7 kg men är ca 58 cm lång, så han e lång o smal, pampers passar rätt bra då. Men jag tycker pampers luktar, även som oanvända alltså, eller sitter det bara i min näsa?

Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?
    vilken lång liten kille du :)
    Min Viggo är 55 cm och väger 5.2 kg..  Han är född den 26/12 !

håller med, pampers luktar, men de är bra.. mer rörligare.
    Vi testade Huggies och Viggo väckte oss mitt i natten att hela han var nerkissad.. har aldrig hänt med
    pampers.

Så jag är pampersdyrkare ;)    trots att de luktar liite, men inte störbart.. man får byta ofta om det luktar och då är det ju väldigt mycket kiss isf.
  • LokesMammi

Tycker ockås pampers luktar. Trodde han hade bajsat men det var kisset som luktade. Gör det inte med libero. Men sambon föredrar pampers. Han tycker att libero läcker mer, men det tycker inte jag...... sen vill jag ha poängen på libero ;) Min plutt som är 7 veckor (snart 8) väger 4790 o är 56.5 cm lång. Men han kan fortfarande ha kläder i srl 56 Obestämd så vi kör med str 2 på blöjorna.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Christel83 skrev 2011-03-04 20:01:35 följande:
    Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
    Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
    Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!

Vi mår alla bra nu!!
    Den där larmklockan pratade de om när vi var på info om bb, förlossning o neo...... Läskig! Men det är bra att de är snabba så allt blir bra tillslut.
    Ja, ha en nyfödd på bröstet är härligt. Ett måste! =) hehe
    ludicrous skrev 2011-03-04 20:34:19 följande:
    Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?
    Jag heltidsammar. Ger bara ersättning om jag märker att han inte blir tillräckligt mätt! Jag vill inte ha flaskbarn ;)
    Loke 11/1-2011
  • Christel83

Ja det är nog det jag önskar mest inför nästa barn att få upp den på bröstet direkt!!

Jag helammar men har börjat ge ersättning 1 gång på kvällen då han annars vill äta en gång l timme och jag vill ha tid för annat!
    Håller med att pampers luktar, huggies tyckte jag inte sög upp bajset bara låg i blöjan:(

• Haligh

Skäms också lite för att jag inte älskar att vara mammaledig, alla säger att man ska njuta så mkt men jag tycker verkligen det blir långsamt ibland! Min dotter sover i princip hela dagarna, mkt promenerande blir det. Har inte heller några mammalediga kompisar men har några tjejgäng jag lärt känna som jag träffar men ändå, jämfört med mitt stressiga lärarjobb så har man så mkt tid! Sambon jobbar jättemkt också. Tänker att det blir roligare i vår och att tjejen snart börjar vara vaken lite mer... Men det känns som tabu att känna så!!

• LillSnurr82

Jag helammar också.. har min älskade pump, så ska jag göra nåt (träna eller åka till mina hästar) så ger sambon flaskan men med mammamat :)

Christel83 skrev 2011-03-04 20:01:35 följande:
    Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son!
    Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
    Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!

Vi mår alla bra nu!!
    Jag missa också nyfödd på bröstet då min lilla skrutta också hamna på neo och flyttades dit direkt efter födsel i raskande fart. Blev uttagen med sugklocka, hjärtljuden låg på 80 så hon var tvutngen att komma ut fort.. andades ej när hon kom ut och hade navelsträngen runt kroppen och var helt blå :(
    Fick träffa henne när hon var 2 timmar gammal, men min sambo var med henne hela tiden..

Nästa gång MÅSTE jag få uppleva nyfödd kladdig bäbis på bröstet :)
  • Trollungarnasmamma

Hej alla!!

Ja här är det inte Nemi som tar så mycket på mina krafter, hon är mycket mer lugn & harmonisk nu...vi har lärt oss hennes rutiner nu & det klaffar bra, utan det är hennes stora syskon som båda är i någon fas i livet som inte är så roliga alltid, så jag är helt slut på kvällarna nu..trodde först att det var mitt Hb värde som var kasst men det var super bra så det är helt enkelt småbarns förälders trötthet!

Nemi sover i sin vagn mestadels, men när vi ska sova lyfter jag över henne i sin säng...är hon nöjd med det så får hon göra det. Hon somnar mycket lättare nu med, behöver oftast inte gå med henne i famnen innan utan somnar själv ele med lite gung med vagnen...

Hon helammar, nån gång har jag gett ersättning när jag tyckt att hon inte blivit mätt, men inte mycket..men däremot vill hon helst bara äta på vänstra sidan...skulle hon själv få välja skulle hon bara äta från det bröstet...

Jag trivs rätt bra med att gå hemma, har inte gjort annat på flera år känns det som Jag kommer nog iaf vara hemma detta året, sen får vi se om hon ska få börja på förskola i jan nästa år ele om vi har råd att sambon går hemma....

Nu har jag klippt mej, en ordentlig förändring, folk känner inte igen mej hel blond bus frisyr...som September ungefär! Herregud så ovant, vet inte om jag är nöjd ele inte, var brunhårig innan...blond är den färgen som tar längst tid att vänja sej vid sa frissan.

Idag har jag även solat solarium, ska gadda mej imon & då får man inte göra det på ca 2 veckor...
    Total makeover denna veckan, shoppat med juh

Ja tiden går fort....Nemi är 3 månader & 1 vecka imon...helt sjukt...ska lägga in lite nya bilder i helgen från månaden som gått tänkte jag....

Nu sover Nemi för natten & de andra två är hos sin bio pappa så nu ska vi ha fredagsmys! Lär juh decka i soffan tyvärr!!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Haligh

September har ju assnygg frisyr, modigt av dig NhjärtaD! Ska börja jobba lite i augusti, 25% och sen heltid efter jul då sambon blir hemma till augusti. Antar att det är en milsvid skillnad att ha småbarn när man får bebis! För mig är det ju första så jag känner mig som att jag har en lååång semester

• delifi2

Jag har så smått slutat amma, elelr det är Olivia som har sett till det. Varje gång jag ammar så blir hon inte riktigt mätt så jag har gett henne tillägg efter nästan varje måltid.
    Det märks verkligen att hon kommit in i 3 månaders fasen nu.

HOn vill inte ligga still å äta utan det ska fäktas med armar och ben och komemr det inte så mycket på slutet så släpper hon och blir arg, så det blir det tillägg.
    Hon vill inte heller ligga i vagnen längre, hon vill vara uppe och se vad som händer så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Tycker hon fortfarande är fö liten för att ta bort liften från henne men hon blir bara förbannad.

Vi kommer försöka få in henne på dagis i Januari, jag har helt enketl inte råd att vara hemma mer, måste ta ut 7 dagar i veckan nu. Men samtidigt vet jag att hon kommer trivas där eftersom hon redan nu gillar att titta på alla barnen när vi hämtar William. Men ska ta ut lite semesterveckor, har över 8 veckors semester att ta ut nu. Har ju varit hemma i 2 år nu och när jag börjar jobba igen har jag varit hemma nästan 3 år, så jag vill verkligen börja jobba igen.

HOn är med jätemycket nu och sover bara kortare studner på dagarna och på nätterna så sover hon mellan 22-07 ungefär.

Olivia får bli hur arg som helst men jag vägrar bära runt henne för att få henne tyst, finns inte en chans i världen att jag gör det.  Magnus kan dock vara lite vekare och vill mysa med henne och bär omkrign henne.

Jag är inne på att köpa en lekhage till henne för hon får aldrig vara ifred, i hennes sänge så står bägga brosorna och kollar på henne och petar på henne och ska stoppa in nappen osv osv. Idag tänkte WIlliam mata henne med äpple och en tom gaffel, för några dagar sen stoppa han in en brödbit i hennes mun. Hna vill så väl och han är så mån om henne men vet inte rikigt hur han ska göra

• ludicrous

Yes! Natten funkade! Emil vaknar ju så ofta på natten, och egentligen är han nog inte hungrig varje gång, utan har bara en virrig mamma som lägger honom till bröstet. Igår åt han 20.30 sov i sin säng till 00.30 då han fick mat ( jag fick allt slå mig själv på fingrarna någon gång där innan :P) sen vaknade han 02.30 o jag tror ser jag tänkte ge honom mat men kom på mig själv, så han blev väl inte så glad... Planen var att sambon skulle ta Emil så han inte blev matsigen av lukten av mig, meeeen sambon e sjuk. Men trots det så gick natten! Jag tog Emil där vid 02.30 o gick runt lite, vid 03 låghan sovandes i sin säng igen. Vaknade 04.30 o då förstår jag att han var hungrig :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)