Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-01 12:48:12 följande:
    Satt för övrigt och tänkte på förut hur kul det hade varit om man någon gång kunde få ihop en tråd-träff. Vet att det väl är i princip omöjligt eftersom vi är så utspridda över landet, men jäklar vad kul det hade varit att få ansikten på alla här i tråden. Tycker ni inte det? 

Skulle låta underbart men kanske kanske omöjligt Gråter
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-12-01 12:14:08 följande:
    Nää! Jag vill ha min bebis efter nyår Skrattande Antingen innan jul eller efter nyår, inte i mellandagarna. *bestämmer* Jag tror stenhårt på att eftersom det är vanligt att förstföderskor går över tiden kommer jag göra det också! Skrattande *kniip*
    Hahaha bara för det säger jag ''bestämmt'' 24 dec
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2010-12-01 13:05:18 följande:
    Har  nu kommit hem från BM.. Allt såg bra ut.

Berätta att jag inte ville gå över tiden för att det då kan bli så nära jul.
    Så dagen efter mitt BF fick jag en tid för hinnsvepning Skrattande Så har inget hänt innan den 9/12 så hoppas jag att en hinnsvepning sätter fart på det den 10/12...
    aoooooo låter inte sköööönt blev frågad om detta själv men då skulle jag komma till sjukhuset 20 dec dagen innan och ja ta risk att föda ett mkt stort barn så jag bara NEJ TACK jag vill ha min juvel kvar hahahaha
  • 3 barns mamma84

Nu har jag städat åååh jag jag e slut i roppen men GLAD haha knäppa jag ..
    I morgon MÅSTE jag julbaka och bara julbaka och bara julbaka en gång till ..
    Måste ju passa på snart e jag ju här med en bebis pojk som vill ha mitt uppmäsrksamhet ''gäspar av trötthet''

Ni som inte kommer att amma vad ska ni ha för Ersättning ?
    Jag tänkte idag köpa NAN 1 till honom så STEMPEL gjorde att dom inte ha så bra i magen.

• 3 barns mamma84

Älskarnova: Hur går det jag e SUPER nyfiken gumman !!!
    Eller får du ligga inne nu
    åååh tänker på dig

• 3 barns mamma84
    malinsmurfan skrev 2010-12-01 13:50:44 följande:
    idag skriver jag innan jag läser ifatt sen i fredags, vill ju hinna fråga Er detta:

Igår var jag på TUL och vändningdsförsök, läkaren sa att det gick lätt att vända bebben (kändes inte så, men jag förstår vad hon menar .-)) och det var väl just det som var problemet, att det gick lätt, för 2 timmar senare hade hon vänt tillbaka.
    Idag har jag varit på bäckenmätning, men jag är rädd att föda i säte, har nån här gjort eller tror att det kan bli så?

På tisdag ska vi tillbaka till förlossningen för ett nytt vändningsförsök, om det fortfarande behövs såklart, i så fall ville de spränga hinnorna när huvet är neråt, Varför i hela friden säger de spränga?? låter sådär,
    så då startar kanske allt på tisdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gulp, hjälp, ghaaaaaaaaa, svälj, pirr ja himmel och pannkaka vad pirrig jag blev.........
    har nån av er blivit igångsatt genom hinnsprängning?

Bf 20dec
    Nopp inte jag men jag hoppas det går super bra för dig iaf
    Förstår dig gumman ..
    På tisdag kanske du ligger där med värkar
    Jag har BF 21 dec men jag får min pojk på onsdag nästa vecka gjorde Tul igår

Till mig sa överläkaren ta hål i hinnan så vattnet skulle gå hahaha jag bara nopp inte rör du mig där hahaha
      fick panik redan jag hörde detta
  • 3 barns mamma84
    malinsmurfan skrev 2010-12-01 14:08:28 följande:

Vad sa de på erat Tul? Ska de sätta igång dig? De uppskattade våran bebbes vikt till lite drygt 3000g.  Mina 2 tidigare var stora men detta lät "normalt" eller vad jag ska säga....

Helt sjukt att jag kanske är mitt i förlossning på tisdag......måste få in det i huvudet bara.. 
    Ja jag fick lite panik med när de började prata om hinnsprängningen, fattar inte  riktigt, ska läkaren hålla fast bebben neråt och sen spränga hinnorna samtidigt??????? Antar att de spränger hinnorna en stund efter, blir lite mycket på en gång annars

Bf20dec

Det jag har sätt på TV är att dom håller i bebben i magen på magen och en sticker en trubbig nål och sätter igång värkar så vattnet går ..
    Sen ligger man där sill och ja får värkar osv bla bla bla ej kunnig haha

Jag får snitt på ondag ''gups svälj'' haha men e jävla nervöööös !!!
    Han var beräknad igår till 3890g har 2 stora barn inna så pågrund av stort barn ..han e beräknad till 5600g BF dagen 21 dec men ligger över 4000g på onsdag om han nu inte e större ..
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-01 14:59:09 följande:

Imorrn hade jag egentligen en tid till sjukhuset för undersökning och eventuell igångsättning. Men jag avbokade den tiden idag då bebis ju verkar ligga rätt nu, iaf oftast:). Den snurrar runt lite som den vill fortfarande tror jag men mina förhoppningar ligger på att den ska fixeras snart och få komma ut helt på egen hand.
    Jag vill verkligen ha en så naturlig förlossning som möjligt.
    En förlossning i sig känns tillräckligt nytt, spännande och "skrämmande" så känner inte att jag även behöver ha massa extragrejer runt den. Känns dessutom allra bäst om bebis och min kropp får bestämma själva när det e dags och föda. Då får man ju hoppas att bebis e redo för att möta världen:):

Ska till barnmorskan imorgon istället så får vi se hur bebis ligger då och vad hon säger:).
    39+0 idag, bara 6 dagar kvar till BF. Ska bli spännande och se hur många dagar det faktiskt är kvar tills h*n kommer:).

åååååh om jag oxå kunde
    Det kommer gå så bra gumman !!
    {#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2010-12-01 20:50:58 följande:
    Har ju idag varit på TUL v.39+0. Bebis vägde för 4v,6dgr sen 3275g och idag var det beräknat baserat på hans kurva och normal tillväxt att han skulle ligga närmare 4,7kg. 
    Snacka om att vi alla blev förvånade när hon mätte honom till 3810g "bara"!! Så det blev ingen igångsättning/snitt denna vecka. Suck!!

Visst, det känns ju jättebra att veta att han bara är liite större än normalt och att han högst kommer väga ca.4,5kg på övertid och att jag dessutom har ett normalt bäckenmått också.
    Men nu var vi liksom inställda på att det skulle bli bebis innan veckan var slut. Baby  

Jag var iaf helt mjuk därnere och fick efteråt ganska regelbundna sammandragningar på vägen hem. Håller i sig lite nu med. Så nu ikväll ska jag och sambon ge oss på en färdknäpp! Tungan ute Har liksom inte haft sex på jag vet inte huur många veckor som helst. Så håll tummarna att det hjälper nu. haha!
    Skönt gumman att du har tur med dig till en normal bebis då väger våra lika mkt då min väger 3890g igår
    åååh håller tummisarna gumman
  • 3 barns mamma84

snacka om att jag e nojjig haha har idag onsdag i morgon torsdag sen kommer fredag och sen säger det pang och helgen är över jösses då händer det sen saker
    Jag vill inte ha helg varför kan det bara inte vara måndag nu och man har god tid på sig hehe ..

Idag handlade vi nappar till honom och strumpbyxor och mjuka goa gosiga åååh helt underbara varma strumpor av fleas åååh så sött och sen tjocka strumpor
    Ersättningen och blöjorna kommer på måndag
    Lägger in bilder på dem i morgon
    Nu känns allt nära VÄLDIGT nära !!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)