Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-12-03 12:22:36 följande:
    Fast att röka ger inte bara mindre barn, det kan ge påverkan på hur mycket annat som helst. Vi vet ju hur farligt det är för OSS och då kan man ju tänka sig hur det är för ett litet barn.. Godis, tja, lite döda löss? Gör det något? Snabbmat, vem äter det hela tiden?

Och på fass om just Otrivin Menthol står det såhär: "I beaktande av dess möjliga systemiska kärlsammandragande effekt, skall Otrivin Menthol som en försiktighetsåtgärd inte användas under graviditet." Vågar man chansa eller inte, det är ju upp till dig själv Glad
    Visste faktist inte om detta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-12-03 13:05:13 följande:
    Jag måste berätta om min dag hittills, för det är så dumt så att det blir roligt!

Först skulle jag till barnmorskan på fastande mage för att ta prov. Jaha. Då är det stängt när jag kommer dit.
    Men jag ska ändå göra lite annat så det är okej.
    Jag åker och handlar. I affären kommer en från kassan och hjälper mig bära korgen då "det ser alldeles för tungt ut för dig" hahaha. Jaha. Hon tog även 6-packet med julmust jag bar. Hon sa skämtsamt "jag har inte lust att torka upp fostervatten idag, det är trots allt fredag". HAHA. Trodde jag skulle skratta ihjäl mig.

Nåväl. Sen åker jag till min mamma. Skulle kolla till min katt och skriva av ett recept. Myser med katten i en timme och sen åker jag. UTAN att skriva av receptet. Suck.
    Tar stora vägen hem, lite längre men bättre väglag. När jag har två tredjedelar kvar hem så börjar det skaka som fan i ratten. Eftersom vi bytt däck för några dagar sen så blir jag nervös att ett däck inte sitter på ordentligt så ut och kolla däcken. Som sitter som berget. Jaha. Får köra i 45 på 90-vägen till närmsta bensinmack där jag frågar en mekaniker vad han tror. Han testkör bilen och kollar däcken och säger "jadu, jag har ingen aning". Tryggt!
    Jag kommer iaf hem men jag kör i 45 hela vägen på 90-vägen och med påslagna varningsblinkers. Ändå tutar en snubbe efter att han har legat efter mig jättelänge. Hade god lust att köra ikapp honom och tala om vad varningsblinkersen betyder

Nu är jag iaf hemma, och det är skönt.
    Min sambo tror att det kanske sitter en iskaka bakom en fälg eller så men det får han kolla när han kommer hem. Känner mig inte riktigt smidig nog att kolla själv  
    små fnissar för mig själv när jag läser detta du e bara så rolig vilekn dag du har fått gå igenom
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-03 14:42:02 följande:
    Blev tillfrågad förut om när bebis är beräknad. Kändes grymt konstigt o svara "På tisdag", hehe bara fyra dagar kvar:). Ska bli intressant och se hur många dagar kvar det faktiskt är. Jag o min svägerska tippar på att den kommer den 20december haha, Pappan blev helt förskräckt över att det kan va så långt kvar. Dessutom vill han kunna jobba på mellandagsrean så vi får väl hoppas att jag o bebis mår bra så han kan få göra det och istället är hemma med oss i januari Hjärta.

Var hos barnmorskan igår 39+1 och sfmåttet var 37, hjärtljuden 144 och bebis låg RÄTT:) duktiga bebis! Dock inte fixerad såklart men det kräver jag inte, känns skönt bara att den börjar finna sig i sitt öde;).
    Jag har gått upp 12kg sen inskrivningen och som det ser ut ligger de 12kg på mage och bröst för jag har inte ökat nån annanstans:P. Inte konstigt att man känner sig framtung:).
    Ont har jag så det räcker o blir över men snart snart är det färdigt, oavsett om bebis går långt över tiden så blir det iaf den här månaden:). Bara en sån sak Skrattande
    åååh spännande gumman ååh jösses på tisdag haha men du min dag e min dag hahaha
  • 3 barns mamma84

BEBISAR I MASSOR SNART WOOOHOOO HAHAHA

• 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-12-03 16:36:41 följande:
    Många glada män som får färdknäppa ikväll

Idag har jag inhandlat champagnen som vi ska skåla i när lillan är hos oss
    Haha inte min jo sex men inget annat hahahaha jag vill inte ha värkar innan eller jag får inte ha
    Men sex blir det väl har inte fått det på länge nu haha
  • 3 barns mamma84

Stefanie:
    åh grattis till lägenheten gummanTungan utehaha men hoppas bebisen tittar ut dagen efter eller kanske lite lite innan så har vi inte så stor mage då att släpa efter

Ja laptoppen vill jag ta med för att hålla koll på er flickor mina inte släpper jag er ur ögonen haha snart händer det ju saker

• 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-12-03 17:32:40 följande:
    Tack! Jag vill ha ut Liten innan jul men börjar sakta ge upp hoppet om det...

Åh, jag svarade ju inte på laptopgrejen. Jag citerade dig för att jag skulle skriva att JA den följer med!

På datorn har vi ju både musik, filmer och kontakt med omvärlden. Vi kommer ju förmodligen båda två att vara två dygn på bb (minst) och även om vi kommer att vara uppslukade av bebis och återhämtning så vet jag hur uttråkad man kan bli att att ligga på sjukhus...

åh du på minner mig om hmm ''goda maten'' haha not fy urk inte god alls
    Kanske smuggla in pizza skrattar
    Ja det e bra att du oxå ta den med haha då kan vi hålla varandra sälskap om du har msn
    Jag kommer att ligga inne i max 4 dagar alltså den 12 dec kommer jag nog hem igen.
    Vi har oxå musik o så o filmer men hmm vet inte jag kommer bara ta msn och sen er så jag har koll på alla då han ligger sen i sin säng och sover.
    Men allt beror på hur jag kommer att få med ett nytt snitt aj aj ..
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-12-03 17:07:25 följande:
    Jag undrar om någon av er känner igen er i det här:
    Jag vaknar på nätterna, och mornarna av att jag dregglar! Det är helt sjukt. Känns ju långsökt att det skulle ha med graviditeten att göra, men måste ändå höra om någon annan  upplevt samma sak? 

hahaha.........jag känner igen mig men har inte haft en take på att det skulel hänga ihop med grav, det bara rinner ut från munnen ju, ibland lägger jag en liten handduk på kudden så det ite ska bli så blött Hehehe......jo för det mesta iaf
    jag har kommit på mig själv att jag dregglat nu i 2 nätter hahaha täcke och kudde men vadå jag sover som en prinsessa hahaha
    kanske snuskiga drömmar
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-12-03 20:59:32 följande:
    Vill ni veta något roligt?
    Jag har en värk om dagen. Varje kväll runt 21.00 får jag en värk. Men sen har det lugnat sig. Komiskt ;) 
    Haha din bebis kommer att bli en nattuggla alltså kommer att födas en natt
  • 3 barns mamma84

Då är den en del som ska ta med sin lapptop hihi då e jag inte ensam
    men den blir ju med när vi åker in och sätter den på när han har kommit ut om jag då orkar skriva är en annan sak

Svar på tråden December Bebis 2010 :)