• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Hej we wish for a baby! Jag grät när jag läste ditt inlägg! Vilken dag och vilken tid ni har framför er med dessa dubbla känslor! Men vad härligt att din mamma fick veta att ni var gravida innan hon dog! Tänk att hon sitter där uppe i himmlen och vakta över er nu så att allt ska gå bra. Kramar i miljarder! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW

Det där med konstiga drömmar..

För några nätter sen drömde jag både att jag var officier i ngn arme och att jag snodde frysta pizzor på ica.. Dessa pizzor värmde jag i butikens micro och förstod inte alls varför alla blev förbannade på mig. I natt drömde jag att min bästa väns nyfödda barn var lika lång som en sexåring. Barnet kunde naturligvis också prata och hade massor med tänder. I min dröm sa jag till min vän att hennes barn växt ovanligt snabbt (barnet föddes den 29 april). Min vän blev skitsur i drömmen och tyckte jag var en idiot som tyckte att det var ovanligt. Du är bara avundsjuk sa hon...

En helt annan sak.. Ni som haft erfarenhet av missfall..... Vet ni om man kan få missfall (inte MA då) utan att ha kraftigt ont och utan att det kommer färskt blod? Jag har nu i evigheters tid (känns det som) haft färgade flytningar.. de senaste dagarna typ ljusgula.. men idag var det brunt igen. Dock inte färskt blod. Väntar fortfarande på besked om jag har UVI, men det lär väl dröja till på måndag efter helgen...Ni erfarna kvinnor här (fjäskar) vad tror ni? Är så trött på detta..

• AnnaCL

En fråga:
    Ni som varit gravida förr och hade väldigt ont i brösten i början av graviditeten, minskade det onda så småningom?

• Mopplis
    we wish for a baby skrev 2010-05-13 20:43:59 följande:
    Usch vad tråkigt, har bara hört om de. väntar mitt första,Hur känns foglossningar?
    Det gör ont mellan benen i blygdbenet- det är svårt att missa vad det där eftersom man så sällan har ont i blygdbenet annars.

googla- det finns bra info på nätet och man ska inte vara rädd för foglosning, långt ifrån alla får problem!! ( utöver obehag då)

Men denna gången ska jag säga till i tid så barnmorskan förstår om det blir lika som förra gången för det orkar jag inte
  • 3 barns mamma84

Igår när jag var på toan så innan det mådde jag piss höl på att spy men inget hände alltså gick in till toan försökte skita ja har ju förstoppning och satt där och bara försökte allt jag kunde men gav upp haha godmorgon likosm till er alla men iaf så torkade jag mig och fick lite gyllen brunt och blev lite skraj tittade ner på toan och såh massa flytning som var brunt och trodde det var över men sen var det lugnt igen..

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2010-05-14 08:13:55 följande:
    En fråga:Ni som varit gravida förr och hade väldigt ont i brösten i början av graviditeten, minskade det onda så småningom?
    Jätte jätte ömma bröst höl på att explodera haha med dottern och sonen men när jag blev gravid med barnet 09 dec så fick jag mf i vecka 8 han inte få ömma bröst alls.
    Nu e jag i vecka 10 och fortfarande inte ömma bröst utan ömma bröstvårtor som in i h*lvette hahaha
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Emelle
    MalakiW skrev 2010-05-13 22:55:40 följande:
    Det där med konstiga drömmar..För några nätter sen drömde jag både att jag var officier i ngn arme och att jag snodde frysta pizzor på ica.. Dessa pizzor värmde jag i butikens micro och förstod inte alls varför alla blev förbannade på mig. I natt drömde jag att min bästa väns nyfödda barn var lika lång som en sexåring. Barnet kunde naturligvis också prata och hade massor med tänder. I min dröm sa jag till min vän att hennes barn växt ovanligt snabbt (barnet föddes den 29 april). Min vän blev skitsur i drömmen och tyckte jag var en idiot som tyckte att det var ovanligt. Du är bara avundsjuk sa hon...En helt annan sak.. Ni som haft erfarenhet av missfall..... Vet ni om man kan få missfall (inte MA då) utan att ha kraftigt ont och utan att det kommer färskt blod? Jag har nu i evigheters tid (känns det som) haft färgade flytningar.. de senaste dagarna typ ljusgula.. men idag var det brunt igen. Dock inte färskt blod. Väntar fortfarande på besked om jag har UVI, men det lär väl dröja till på måndag efter helgen...Ni erfarna kvinnor här (fjäskar) vad tror ni? Är så trött på detta..
    Det är helt sjukt att dub inte fått besked ännu om du har UVI, det är ju liksom inte bra att ha det som gravid...Jag har ju hunnit med att få ont, få ett läkarbesök, fått penicillin och ätit upp det kuren nu under sammam tid du bara fått vänta.
    Tycker så synd om dig med all oro osv.
    Du måste ju kunna få en akut tid till gyn. JAg skulle aldrig väntat längre nu om jag vore dig. Säg att du har väldiga smärtor och bara åk in för att se så allt är ok och sen KRÄV en urinsticka och KRÄV penicillin på det om det ger utslag. Jag behövde inte vänta på odlingsresultat innan jag blev medicinerad.
    Ring nu!!!
    Kramar i massor!!
  • Minifer
    AnnaCL skrev 2010-05-14 08:13:55 följande:
    En fråga: Ni som varit gravida förr och hade väldigt ont i brösten i början av graviditeten, minskade det onda så småningom?
    det inte bara minskar, det går över helt =) De slutar vara stenhårda och knöliga också, utan ägnar sig bara åt att bli större och ..större.. och ..större =)

Denna gången känner jag inte av brösten alls, men det var ju inte så länge sedan jag slutade amma så de är väl vana eller nåt
  • AnnaCL
    Minifer skrev 2010-05-14 11:32:22 följande:
    det inte bara minskar, det går över helt =) De slutar vara stenhårda och knöliga också, utan ägnar sig bara åt att bli större och ..större.. och ..större =)Denna gången känner jag inte av brösten alls, men det var ju inte så länge sedan jag slutade amma så de är väl vana eller nåt
    När blev det bättre? KÄnns ju hoppfullt. Svårt att gå promenader och jogga som det är nu.
  • Minifer
    AnnaCL skrev 2010-05-14 11:41:35 följande:
    När blev det bättre? KÄnns ju hoppfullt. Svårt att gå promenader och jogga som det är nu.
    jag kommer inte ihåg om jag skall vara ärlig, men kring v 12 kanske?? Ska kolla min blogg och se om jag skrev någom om det!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)