• MFJG

December Bebis 2010 :)

Kom hem från BM nyss.
    SF 33
    Järn 130
    Blt 110/65
    Bebis hjärtslag 138-140

Gjorde ont idag när hon skulle känna hur bebis låg. Han är fixerad. REDAN! Jag är i vecka 34+0 idag och är omföderska. BM kände efter 2 gånger. Bad mig ligga kvar och jag tänkte "har han nu lagt sig i säte så vet jag inte vad jag gör"..Sen kom hon tillbaka, kände igen och sa "Jo han är fixerad". Helt galet. Hon tror inte jag går tiden ut. Upplyste mig att om det startar nu så kommer dem inte stoppa förloppet och att minsta lilla jag känner att mina sd ändrar karaktär ska jag ringa förlossningen och be att få komma in. Speciellt pga att jag har GBS. Men jag vet inte. Jag har hela tiden sagt att bebis kommer komma tidigare, MEN bara just därför skulle det inte förvåna mig om jag går över. Haha.. 

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-11-09 18:59:54 följande:
    Åh herregud, fick precis veta att min kompis dött.. sånt händer ju för fan inte en själv, det är sånt man läser om i tidningen, tycker synd om familjen och går vidare. Jag vet inte hur jag ska klara av teoriprovet imorgon, känns som jag ska dö. Gråter
    Beklagar! Jobbiga nyheter och förstår att du har svårt att fokusera. Massa kramar!
  • MFJG

Någon tyckt att det gjort ont när bm känt hur bebisen ligger med huvudet? För idag när hon kände gjorde det skit ont. Har sen dess förvärkar och molvärk som är konstant i ryggen. Sen dessa ilningar ni pratade om innan. Dem har jag också hela tiden. Känns som någon tar en tång och drar i tappen eller något. Högst obehagligt.

Något som är märkligt är också att jag glömt hur mycket som helst om hur graviditeten kan vara trots att min son inte ens fyllt två år än. Men vissa saker glömmer man väl.. 

• MFJG
    Licebe skrev 2010-11-09 19:56:23 följande:

Här har vi en till som tyckte att det gjorde ont sist. riktigt ont.
    Men jag fick inga värkar av det

Hade dock inte min vanliga bm, med henne brukar det bara kittlas.

ja precis som man hade ett stort blåmärke eller nått...
  • MFJG
    delifi2 skrev 2010-11-11 12:49:04 följande:

tänk om man ksulle kommain till förlossningen å så är man 36+6 och de vill stoppa förlossningen isf...

inte för att jag tror de gör det men det finns konstiga människor på förlossningen oxå

Min BM sa till mig att skulle förlossningen starta nu så stoppar dem den inte..Det tog hon upp när hon upptäckte att min Minibus redan är fixerad..
  • MFJG

Här sitter jag med annorlunda ont. Inte samma smärta som brukar komma med sammandragningarna och den går inte direkt över heller. Det är en smärta som spänner och drar. Någon som känt liknande? Sitter som ett band runt magen och ryggen, värst är det fram över magen. Kan inte beskriva smärtan så bra. Den är bara inte alls som den brukar vara. 

Har super mycket hugg/ilningar i tappen. Trycket neråt är markant när jag har sammandragningar. Det känns verkligen att bebisen är fixerad nu.

• MFJG
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-12 14:12:17 följande:

Hörrni tjejer!!

Har ni pratat något med er BM el skrivit på papper om FADERSKAPSINTYG??

Förra grav fick vi nr och info om detta,men ingenting denna gången?? Kom på de nu,att ska man inte skriva under massa papper? Fick vi göra förra gången när jag var gravid!! El är de så att man gör de nu när bebisen kommit??

Man kan göra det innan bebisen kommer och man kan göra det efter. Så det är ingen stress. Vi gjorde det innan vår son kom och denna gången gifte vi oss och därför sker det med automatik=)

Jag har också packat BB väskan. Den är klar. Allt som saknas nu är en mössa till liten bus i magen och så ska kameror + laddare o sånt ner. Men det åker ner i sista minuten. Datorn kan jag ju inte packa ner nu..;)

Ni skriver massor. Jag har börjat boa REJÄLT! Nojig som tusan och vill sortera ÖVERALLT! Nästa vecka kommer jag gå beserk här hemma när lillkillen är på förskolan och ska rensa ut överallt.  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)