• MFJG

December Bebis 2010 :)

Hilfe! Lite expertis sökes. Om en bebis fixerat sig. Kan dem då ändra läge med sin rygg från höger till vänster osv? För som jag skrivit innan så är bebis fixerad. Men igår låg han på min vänstra sida, idag ligger han på min högra. Kan dem vara fixerade och kolla rakt in i ryggraden på sin mamma? För det är enda sättet jag kan tänka mig att han ligger på och som möjliggör att han kan "svänga runt"..

• MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 17:38:47 följande:

MFJG - det är jag som också har GBS, och som fick ett barn med blodförgiftning pga GBS:en.

Ring in till förlossningen och kolla om du är orolig.

Ok. Ja jag ringer nog BM direkt på måndag.
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-11-14 21:30:05 följande:
    Ni som har lidit av foglossning era andra graviditeter, har det blivit värre framme vid blygdbenet när bebis fixerat sig? För helt plötsligt pang boom idag så kan jag knappt gå och jag funderar på om han fixerat sig. Känns liite lättare att andas, tror jag.
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/

Vissa upplever ju att foglossningen blir bättre när bebis fixerar sig. Jag däremot har mer ont fogarna fram sen vår lille buse fixerade sig. Min foglossning blev aldrig bättre förra gången och inte denna heller.
  • MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 21:39:36 följande:
    Hjäääälp säger jag bara ..
    Han skulle ju komma i december INTE november
    Jag har fått i mig 2 panodil och la mig på soffan men det ville inte alls försvinna.
    Sen satte jag mig upp men nopp det finns kvar skönt att gå nopp inte alls.
    Gick på toan o gjorde nr 2 stenhåd men sitter nu på soffan har fortfarande mänskärk en pojk som tycker det e mega trångt i magen och smärtan i ryggen det e som det brinner upp precis samma smärta då man åker in och Skriker efter EDA ...
    Dags att åka in kanske?? Vad väntar du på?
  • MFJG
    Mysmamma70 skrev 2010-11-14 22:03:15 följande:
    Är ni andra också heta? Jag springer mest omkring i bara trosorna - eller trosor och BH om tonåringarna är i närheten - till min mans stora glädje

I vanliga fall är jag väldigt frusen och vi har inte speciellt varmt inne eftersom vi har ett hus som slukar elvärme.
    Haha. =)
  • MFJG
    delifi2 skrev 2010-11-14 22:15:05 följande:
    Hörde de på nyheterna förut, tar ju inte heller nåt smärtstillande.
    Men jag tror oxå att det är mer betydande effekt ju tidigare man är i sin grav.
    Nu är det ju inte nåt som utvecklas längre lika mycket, det är ju mest lungorna som utvecklas.
    Men jag kan tänka mig att när man är i vecka 7-17 typ, drog bara till med nåt, så tror jag attdet har mer betydelse eftersom fostret utvecklas så otroligt mycket i böjran. Jag menar med hjärnan, alla organ osv osv
    Tror jag också.. men jag tar ändå inga tabletter om jag inte ABSOLUT måste..
  • MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 06:30:16 följande:
    Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.
    LYCKA TILL! Hör av dig när du orkar! Håller tummar och tår!! 
  • MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 15:05:16 följande:
    De sk värkarna tilltog vid 14-tiden ungefär och gör känns mer intensiva än de tidigare jag hade idag. Men jag ska vänta så länge jag bara kan, tills de blir ännu värre. För jag vill inte bli besviken igen. Men hur fort kan det gå från att livmodermunnen är bakåtriktad tills den är i rätt position? Att värkarna gör ondare borde ju vara ett gott tecken eller?
    Dem sa till mig som förstföderska att när jag har så ont att jag inte kan prata ska man åka in..haha..fast det kunde jag göra hela tiden, prata alltså. Har du googlat?
  • MFJG
    Karttikeya skrev 2010-11-15 15:21:19 följande:
    Haha alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag, andra veckan på min praktik kommer praktikplatsen plötsligt på: "Oj, hon är gravid, det kan ju vara provocerande på en sådan här avdelning.." WHAT?! Och det kom ni inte på när jag ansökte om platsen eller sen när jag fått platsen skickade ett mail om det till avdelningschefen? Så idag ringde avdelningen upp skolan och sa att jag inte kunde fortsätta där.. Nåväl. Nu slipper jag välja att avsluta det praktiska själv för att jag inte orkar med, nu gjorde skolan det åt mig. Så nu är jag "ledig" i två veckor, därefter lite teori och tentamen. Det ska jag väl orka med.

Jag säger då det..
    Ironiskt! Men BRA!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)