Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-01-02 18:27:33 följande:
    Fel tillfälle med barn då.  Vet inte vem pappan var (har ett hum bara), nyligen separerat från en idiot, precis fått fast jobb o pluggade till undersköterska. Ibland ångrar jag det o ibland inte. Träffade min sambo två månader senare o jag har frågat honom om han hade blivit tsm med mig om jag varit gravid då o det vet han inte. Så det var det rätta valet. Även om man ibland har undrat hur livet skulle se ut nu! =)
    De är ju just det man måste offra för något man vet aldrig hur livet kan se ut .
    Jag behöll mitt barn pappan vet jag inte jo jag vet vem han är var han bor och lite det han har berättat.
    Nu blev jag gravid av en ligg samma dag mamma ringde mig och berättade att hennes sambo/man dött och jag var så lessen och jag var ensam och sökte efter tröst då mamma inte var hemma utan ute och dränkte henns sorjer.
    Och han tog bästa altenatv och låg med mig och gjorde mig gravid.
    Sambon jag hade uppehåll med tog tillbaks mig när dottern föddes samma dag vattenet gick ringde jag HONOM och berättade.
    Och när jag hade mina krystvärkar ringde jag HONOM när hon föddes ringde jag HONOM.
    Han fick träffa oss som han ville och ja det blev så att vi inte lämnade hemmet häller utan vi flyttade ihop igen och idag ja nu befinner vi oss i Dk och har 3 barn tillsammans.
    ÄN idag säger sambon (tänk vad skulle vi ha gjort om vi inte fått dottern) som JAG blev gravid med en annan.

Men jag har gjort allt oxå jag blev hemlös jag förlorade min föräldrar ett tag mina vänner sambon och papan till dottern jag gick igenom rättegång och domstol men idag är jag stark.

Du ska vara glad att du kunde bestämma dig det är ett hårt beslut men du har nu fått något som är påväg till er snart något som var menat för erHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-02 22:05:32 följande:
    Jag är lite nojig hur de ska gå nästa vecka då sambon ska börja jobba igen, haft honom hemma 1 månad! Hinna med o lämna wille på dagis kl halv 9. Kommer nog va som en zoombie!
    För som de e nu så sover vi till kl hal 11 och e väl färdiga vid kl 12 med allt styr,hehe!
    Min sambon börjar jobba i morgon med men imon ska vi på hörselkontroll så han måste vara hemma imon.
    Men läskigt blir det men jag o sambon har kommit överräsn att han lämnar ebba till dagiset då det är halt och jag fått snitt så jag får inte gå så mkt än o har fortfarande ont då o då.
    Så sen lämnar jag sonen bara 1-2 min här ifrån (grannar) dagmamman o jag
    O elias tar jag på bärselen har ej provat än ..
    sambon har varit hemma ca 2 månader nu .
  • 3 barns mamma84

Sambon kom inte till jobbet och vi kom inte till hörselkontrollet.
    Utan inatt började sambon få tun skita och sen efter några minuter började han kasta upp.
    Så jag sparng rent ut sagt från sovrummet till vardagsrummet med vår elias och la mig på soffan med honom.
    Idag mår han fint och han ringde sin mamma och hon hade kastat upp och hans syster hade gjort det i skolan.
    O jag mår bara fint bara lite tunskit men mår toppen men vågar inte äta.

Men vi har inte maginfluensa då danmark inte har fått det än i år
    Så det är bara något annat minstänker frysta bär vi åt.

• 3 barns mamma84

Hejsan på er alla.
    Nu har jag det bättre
    Det var visst vinterkräksjukan här i Dk alla spyr och skiter hejvilt Haha så nu har vi oxå fått detta.
    Men nu mår vi alla toppen igen och jag vågade äta idag en kopp te och 2 st knäcke mackor

Fick också en ny tid till hörselkontroll den 20:e januari
    Sen har Elias börjat äta 120ml nu i ersättning stora killen man fått nu då
    Och imorgon blir han 1 månad gammal

Sen kan jar säga att jag fick reda på att påvägmorsyskon har troligtviss åkt hem efetr att få göra 4 hinsvepningar igår också så troligtviss så hoppas jag hon ligger inne nu och föder

• 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-01-04 12:20:53 följande:
    Hur har ni det andra med amning? Funkar den bra för er eller ger ni ersättning också?

Jag ammar på dagen för att sen på kvällen märker jag att Tove blir mindre nöjd. Det verkar som hon inte blir mätt. Det känns jätte konstigt att behöva ge ersättning men hon blir nöjd och sover mycket bättre så under natten får hon ersättning.
    Men får ändå en känsla i kroppen som säger att jag misslyckas. Fast egentligen är det ju inte mitt fel att jag inte har tillräckligt med mat..
    Ammningen har går ju bra ammar och ger ersättning.
    Nu har vi haft vintersjukan och jag har inte ammat honom på 1 dag ca 2 dagar idag men idag tänte jag amma honom igen.
    Han blir inte bätt på det jag får och när han fick 60ml var han alltid mätt men idag fick jag ge honom 120ml och han vart mätt

Det är inte vårt fel ingen fel alls utan våra barn blir större gumman och måste ha mer mat
  • 3 barns mamma84
    Haligh:
    Huggie här med och jag älskar blöjorna och så jävla billiga vi köper 2 pak blöjor för 60kr
    Sen har han libero och pampers som han fick provpaket innan han föddes.

Willes mamma:
    Elias bajsar 1-3 dagar bara inte förstoppad alls uatn han bajsar inte varje dag alls

Maria:
    Åh hoppas det kommer igång snart att din bebis kommer.
    Men ja på vägarna är det idioter man vill bara slå ner dem som inte har koll på hur fort dem åker.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-01-04 16:15:53 följande:
    Varit och tagit PKU-prov och gjort hörseltest på Tim. Han som gick ner till 3990 vid hemgång hade nu gått upp till 4300 g. Mammas glupska pojk!

Har mått bra idag, tänkte prata med barnmorskan på Östra, men usch vad jag inte kände att jag fick "gensvar" från henne. När hon frågade mig hur det gick och jag sa att jag har en hel del ångest, speciellt om kvällarna så var det mer "oj, men vi tar det sen när vi tagit proverna på Tim". Sen märkte jag att hon inte bjöd in till samtal och jag har väldigt svårt att prata som det är. Så i morgon ska jag prata med sköterskan från BVC, hon verkade jättebra. Min barnmorska från MVC ska ringa mig nästa vecka också. Och i morgon kommer min mamma o pappa o hälsar på oss. Dom har varit sjuka och oj vad jag saknat dom. Har ett otroligt stöd i dom. Hjärta

Nu faller mörkret på och jag känner mig smått miserabel igen, men inte alls som igår. Är dock tröttare än igår, orkar ju ingenting. Tungan ute
    åh vilken tjockis
    Hur gck hörsekontrollet gick det bra hade han öronvax eller massa fostervatten ?
    Tråkigt att vissa bm är bara så dumma och inte kan lyssna på en som vill ha råd o hjälp

Vi fick en ny tid till den 20:e skulle ju haft igår
    Imon kommer bvc till oss o ser hur mkt elias gått upp spännade detta .
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-01-04 16:39:18 följande:
    Det gick jättebra, godkänt resultat och inget hon anmärkte på iaf.

Ja jag kände inte alls att jag kunde prata med henne..
    BVC kommer till oss i morgon också, ser jag fram emot!
    Det är så tråkigt att vissa är så kalla av sig och inte vill lyssna.
    Har själv varit med om det då min bm höl på med mig då var jag gravid med 2:a barnet.

SKÖNT haha jag fick höra 4 st hörseltest med sonen 08 han hadde massa fosterfett o vax i öronen.
  • 3 barns mamma84

Så nu har Ulla bvc tanten varit här och ja min goa Elias har gått upp
    han var 4150g och 51cm som född 8 dec den 12 december vägde han 4000g vikt blankt ingen vikt tagen då.
    Idag 5 jauari var han 4300g och 53cm så min pojk har gått upp
    Han ammar och får 120ml så har går fint upp nu

• 3 barns mamma84

20 december var han 4000g idag 4300g så

Svar på tråden December Bebis 2010 :)