Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2011-01-05 20:22:50 följande:
    Go kväll!

Igår gick jag  under...började stört lipa när jag ammade lillan & de andra härjade & inte lyssnade...kunde inte sluta, började känna att jag var en dålig mamma, att jag inte fixade 3 små liv.....bara sur & arg på dem hela tiden & trött....sen kom sambon hem & då kom det igen....kände mej super stressad...sen åkte vi iväg & skulle ta kort osv sen när vi kom hem kom det igen...gick inte sluta....Att jag missförstod FK & inte alls får så mycket pengar som jag trott i SP gjorde inte saken bättre

idag är det lite bättre men kan inte stressa då är det kört....har köpt skridskor idag till stora tjejen som slutat med napp...tidigare ikväll ramlade sonen in i leksaksspisen & har förmodligen fått en rispa på hornhinnan, verkar gör grymt ont, det bara rinner & han gallskriker från & till....irriterat & rött....ringde 1177 & hon i sin tur ringde ögonjouren...fick en tid imon på akuten om det inte blev värre....han brukar inte gråta annars efter han slagit sej så han har nog rätt ont, försöker få i honom alvedon nu & se om han kan somna....

Med vår minsta är allt bra, hon sover mest fortf men är mer & mer vaken när hon har sin vakentid som är på fm & em & lite på kvällen...helt underbar när hon ligger & kikar & ler

Nu i dagarna kommer vi ha fullt upp med kalas osv...

Förresten fick jag en underbar nyhet igår ändå, gammel farbror & gammelfarmor kommer köpa en splitter ny babytravel syskonvagn till oss vi lägger 4000 & de lägger resten!!! Såååå snart kan jag ta mina promenader!!
    Du är inte ensam men du ska aldrig tänka på att du är en dålig mamma för det är du inte.
    Jag har precis som du har det varje dag och jag är såååå trött jag blir så arg att ajg inte kan hålla mig tyst har sagt flera ggr tyst lägg av lugna ner er osv men NEJ.
    Många har sagt till o med bvc (andas ta time auot) hur då ??!!

Om du har något att lämna dom på dagis dagmamma föräldrar gör det.
    Troligtviss går det bättre för dig att få koppla av liiite iaf.
    Din sambo jobbar precis som min och idag började han.
    Det gick fint idag själv med dottern men så fort sambon kommer hem och sonen så OJ inte kul längre.

Kul med en syskon/tvillingvagn har oxå tänkt på detta med sambon men näh sonen är 2 år men vi har en sittvagn scooter som vi tar när vi är ute med varnvagn med elias i

En sovande bebis hehe gulligt ja som här men har e vaken för det mästa men idag ahr han bara sovit hihi ganska skönt.
    Var liiiite klyftig av mig NYSS haha gjorde disken redan och köket la disken i diskmaskinen och så slipper ajg ta hand om det imon
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Juste hoppas det blir bättre för pojken din med horrnhinnan aj lillen då ögon är det värsta ställena att göra sig illa på.
    Kram NhjärtaD

Nu kommer jag inte ihåg men någon sa om ståbräda eller något annat ja jag har en men det är så att när jag tar bort min hårdlift från vagnen har jag nämligen en Sittstol som jag sätter fast på vagnen så ja Elias ligger under utan problem och Amadeus sitter ovanpå på en sittstol på vagnen fast spännd
    Coolt

• 3 barns mamma84

Samsover och sover nacken så när ajg inte ammar ahha så ser den här killen till att tutten kommer in i hans mun
    Ammar sittandes för det mästa för det tycker jag går bättre men kan somna till och märker själv att jag sover och plötsligt hoppar jag till
    På dagarna sover jag inte utan kopplar av och njuter

Elias måltider på en natt och morgon
    22.30 hoppar vi i säng och han får amma och tar 120ml
    Och sover
    01.00 ammar får 60ml +60ml = 120ml trodde 60ml skulle räcka men NOPP
    Bråkar vill vara mammig för första gången (nattuggla i 2 min)
    Och sover
    04.00-04.30
    120ml
    Somnar om
    08.00
    ammar ger 120ml
    Sover i vagnen just nu små snackar med sig själv
    Så nästa ammning och måltid är blank vet inte när han vill ha få se

Tycker han sover och äter på natten precis som han ska och det är bara så skönt.
    Han är mer vaken på dagarna och då har vi det mysigt

• 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-06 08:29:27 följande:
    oj..lyx tycker jag! Här ammas det i stort sett varje timme om jag inte ger ersättning vilket jag börjat med nu. Är trött på att alltid amma och amma och nu har han börjat krångla vid bröstet också..tar några sug släpper och skriker. Jag får stoppa in igen och han kör med munnen över vårtan och skriker. Jag blir frustrerad och känner att utdrivningen dröjer varpå han blir ännu argare. Jag får aldrig vara "själv" då han ska bäras på mellan amningarna så allt blir med en hand och min vänstra arm är nog superstark nu skulle jag tro!  

Arvids mattider igår till idag var iaf:
    07.00
    08.30
    09.45 100ml ersättning
    "sover här"
    13.30  
    15.30 60ml ersättning
    17.00
    18.45 120ml ersättning
    "sover här"
    00.30
    03.30 (superkrånglig och han har skrikmaraton) 
    05.30 
    07.00

Innan du ger honom dit bröst se till att massera din vårta så den inte är hård och pressa själv ut mjölken och när mjölken kommit ihåg ge honom några droppar av smakprov och ta brösten mot hans näsa och ge honom inte bröstet utan låt hoom fånga den själv.
    Det kommer gå ska du se.
    När han börjar att skriva tar du bort bröstet ser till att han vill HA den igen och låter honom söka sig fram igen.
    När du stressar dig och blir lessen så håller han på ännu mer och mjölken slutar att droppa.
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2011-01-05 21:49:23 följande:
    Det gick  bra, igår vägde vi honom och han har passerat födelsevikten och växt 2 cm på 13 dagar! Inte undra på att han är lite ledsen ibland, tänk vilken växtvärk de måste ha de små..!

Min Ulla är en supertrevlig tant som jobbat på bvc i 30 år men verkar ha hängt med i utvecklingen och inte fastnat i några gamla mönster. Känns hur rba som helst! vi fick lite tips på hur vi kan massera Elmos mage när den gör ont. Ska också gå och köpa sempers magdroppar och se om det kan hjälpa lite, i natt hade han ont i magen till och från hela tiden. Tror att det kanske har och göra med att det var lök i allt jag åt i går, var luftig i magen själv så det är väl inte omöjligt..!

Precis så är min Ulla med till mig helt fatastisk människa och lätt att prata med man känner sig så varm om hjärtat varje gång hon varit här
    Hon vet likom vad hon pratar om sen kan vi snacka om allt möjligt om mig och allt
    Hon är inte som alla andra att det går snabbt fram utan det kan ta 1½ timme sen åker hon iväg

Å vad skönt min passerade oxå vikten igår hihi och växt  2 cm på 16 dagar
    Och vägde för 16 dagar sen 4000g nu igår 4300g (hemma våg man håller i och lufter själv)

HUR SOVER ERA SMÅ?
    Hur sover ni andra med era små? Samsover ni? Jag har Elmo i sängen med mig och liggammar. Jag somnar alltid vilket gör att han sover bredvid mig och snuttar lite när han vill. Min sambo är lite orolig över att psd och vill att jag ska flytta över honom till babynestet när vi ammat klart, men eftersom att jag somnar och inte vaknar förrän han vill snutta igen skiter det sig. Enda sättet att göra på om vi ska ha honom sovandes i babynestet och inte så nära mig är att jag ska hålla mig vaken när han ammar, men då får jag knappt sova alls, för han är väldigt snuttig på nätterna och när han äter äter han väldigt länge...
    Enligt socialstyrelsen ska bebisen sova på egen madrass med eget täcke om h*n sover i samma säng, vilket är svårt att få till om jag inte vaknar och flyttar på honom.

Elias han sover i sin säng för det mästa och går jätte bra vaggan står mot vår säng så jag behver bara sätta mig upp och titta på honom.
    När han sover mellan mig och sambon så går det bra men när sonen på 2år ska oxå sova så sover han med sambon huvud mot huvud och jag o sambon fötter mot fötter och Elias huvud mot huvud med mig han delar då täcke med mig och jag har kudden min precis som alltid men jag VET inners inne att när jag sover sover jag gott och vet att jag har någon brevid mig så jag ligger still på nätterna om han INTE skulle sova brevid om så rullar jag massor på nattärna...

Har läst lite på internet och sett att det också finns forskning som visar att mamman kollar till barnet i sömnen omedvetet så dt finns ju fördelar med att samsova också. Så länge man inte är alkohol, drog eller nikotinpåverkad alltså... 

Vi har haft en del diskussioner om det här och jag skulle gärna hitta en bra lösning som håller sambon lugn men jag vill inte behöva amma sittandes, nätterna har fungerat så himla bra så här. Får jag inte den sömnen skulle jag aldrig klara mig sedan när sambon börjar plugga och jag ska vara själv med elmo på dagarna. 
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-06 11:08:18 följande:
    jag har en Looma Ringo, men har inte kommit på hur han ska ligga bra i den så han skriker bara och jag har gett upp. Kanske skulle testa igen. Ska iaf köpa en babybjörn nu eller om jag får en i födelsedagspresent (fyller den 13:e). 

Hur mkt är era små vakna på dagen? Min är vaken hela tiden förutom 1sovpass oftast på förmiddagen. Sen är det bara 5min ungefär i samband med amningarna
    Haha låter som du har en pojk som vill vara liiiite jobbig mot sin mamma Drömmer
    Elias ja han är vaken för det mästa men i vissa dagar vill han bara sova.
  • 3 barns mamma84

Älskar min pojk han är bara så rolig av sigKyssgarvar för sig själv bara får värsta garvet och bara skrattar till plötsligen
    Lufter huvudet massor och vill vänta på huvudet och titta följa med vad som händer.
    Sen kan han ligga på golvet på sin lekfilt och bara vända på huvudet följa med gör sina små små (onki onki) ljud små ler fint och plötsligt kan hela värden rammla ner när han plötsligt tar andra minen till arga minen men sen e han sig själv igen och bara (Filofosoferar) som jag säger att han gör

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-01-06 12:21:07 följande:
    härligt! längtar ju inte mindre efter min plutt nu! =)
    Han är en mycket tänkande liten människa precis som sin far och storebror
    Han storebror är aldrig glad utan är mer allvarlig och fundersam männsika
    Medans jag och dottern är glada av oss

Den lilla människan (bebisen) du bär inne i dig kommer vara en fantastisk liten varelse den kommer bygga upp din dag för varje andetag du tar för varje dag.
    Åh snart gumman har du din hos dig
    Hjärta
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-01-06 12:30:51 följande:
    Ja, jag längtar så! 10 dagar kvar idag! =)
    Nedräkning på riktigt nu !!! Solig
    Tänk om 9 dagar är nu närmare 8 dagar om 8 dagar är du närmare 7 dagar om 7 dagar är det spännade dagar då är du närmare 6 dagar OJ vad tiden går fort om bara 5 dagar har du din BEBIS om bara 4 dagar e det verkligen nära men om 3 dagar då är du nervööööös men SHIT om 2 dagar oj nu var det ännu spännade tänk om bara 1 dag kvar tills bebisen verkligen är hos oss då BF är här
  • 3 barns mamma84
    Cissi Kanel bullar o vaniljebullar skulle jag göra idag men har inte fått tummen ur handen.
    Sa till sambon igår att jag hade lust men iadg har jag bara inte tänkt på det alls typist
    Kanske göra det nu istället.
    Ska hämta Amadeus kl 15.30 sambon kommer hem 14.30 ska oxå till affären och hämta ut dotterns salva hon fick idag när jag följde med henne till läkaren hos skulle kolla upp en sak hon har i ansiktet barnsjukdom smittsamt och får inte gå till dagiset förän det har försvunnit.
    Så nu måste jag hålla koll att hon inte tar på oss eller Amadeus eller Elias och handdukar ska se upp att hon inte tar våra bara hennes osv ..
    Lite jobbigt.

Elias sover fortfarande i sin vagn och det är så tyst här just nu igen liv alls men om några timmar är det fullt hus haha !!
    Håller på att vänta om i mon kanske Elias ID bricka kommer till honom
    Sen har jag beställt 5 veckors kontroll hos läkaren till honom den 14 januari kl 10.00 ska han till läkaren spännade ..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)