Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2011-01-06 13:25:18 följande:

Trode jag skulle dö i går med 39 graders feber o frossa o ont i halsen o en bebis på det! Ingen bra kombo! Tack gode gud att jag hade sambon hemma! Orkade inte ens ta mig upp utan låg hela dagen nerbäddad!

Idag är det dock lite bättre men kan knappt prata så tjock i halsen!

Fy 17 vad kom den ifrån ?
    Krya på dig vännen ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Stefanie:
    Såg att du bodde i haninge brandbärgen ååh vad jag saknar min pappa nu pappa bor i Gudö där bodde jag hela mit liv till jag blev 16 år och rymde till min mamma som bor i Älvsjö ..
    Gick i skolan i Haninge hmm fredrikabremer hagaskolan lyckebyskolan hahaha
    Och haninge centrum var mitt liv
    I barndbergen bodde min kompis men tyckte inte det var så lovande ställe hade en pojkvän haha för första gången som bodde där hans familj bor nog där än idag SHIT vilken minne du gav mig nu
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-06 13:35:45 följande:
    ja de kan man undra,har knappt varit ute bland folk sen Albin kom till världen och William har inte varit på dagis! E så tacksam för att det är lite bättre i dag!
    De e ju det att man inte är med folk och ingen på dagiset så plötsligt kommer feber från igenstans.
    Men man har ju bakterier i kroppen LÄNGE tills det kommer fram från igenstans
    Bara o dricka något varmt och bara ligga brevid Albin o bara mysa
  • 3 barns mamma84

Det kanske inte blir en resa med bil till sverige den 20 jan nu måste jag tänka på Lillemannen men ja det är jobbigt saknar mamma hämskt mkt och pappa med.
    Fick en tid till hörsekontroll ny tid 20:e så kl 10.00 så det blir det och sen hem igen.
    Frågade Bvc ulla igår hon tyckte det inte fanns problem till att inte åka men när vi åker till Tyskland som är ca 1 timme hmm typ och hem så hem är han tokig hungrig men snäll men gnällig och när vi är hemma JÄTTE snäll men mkt mammig.
    Så HUR kommer det då bli i ca MÅNGA timmar från Danmark till sverige med bil JÖSSES jag kommer vara död innan vi är framme.
    Men jag saknar mamma o pappa och alla vad fan ska jag göra ?
    Sambon tycker vi ska vänta då han tänker som jag han vågar inte ta en risk att det blir knas..

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-06 13:41:51 följande:

Läser igenom tråden,de jag orkar just nu o ser ni pratar sömn. Albin sover för det mesta, antingen i vagnen,famnen eller babysittern. Vill gärna ha honom nära så jag ser honom när han sover. Han brukar sova en stund på Fm och 3-4 timmar på eftermiddagen o sen en stund på kvällen!
    Han hade en skrik/gny period i 3 dagar för inte så länge sen,men det e nu som bortblåst....Så skönt! Han e nu sitt vanliga jag, glad nöjd bebis!

Skriker till när han har bajs i blöjan eller vill äta.

På nätterna sover han alltid mellan ammningarna,sååå skönt! Han sover jämte mig då han inte vill ligga i vaggan än. Sen tycker jag det är himla skönt o bara kunna"slänga" fram tutten o liggamma o sen somna om direkt efter han ätit klart

När Albin ska sova så sover han nedanför våra kuddar, sen har han pyjamas på sig och strumopr( då han alltid e så himla kall som sina fötter) och sen har han mitt täcke. Men funderar på om han kanske skulle ha sitt egna täcke?? E rädd att han ska vara för varm, eller behöva frysa!

Haha jag lindar in Elias till en larv alltid när han ska sova
    Sen har han täcke över
    Något du borde testa ..
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-06 13:57:45 följande:
    hur menar du som en larv
    Haha jag tar en Filt lägger den på sägen (Vår säng) eller soffan iaf INNAN han ska sova så han är lindad hihi jag lägger honom på filten och när han ligger på sin filt så tar jag första biten över magen och andra biten från andra sidan över honom så han är så en paket (larv) och lägger honom i sin säng och täcke över honom
    Som en larv pumpa hahaha han sover så gott det var ett Tips jag fick från BB då man gör detta på BB då dom sover bättre
  • 3 barns mamma84
    Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
    Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
    Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans

Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-06 15:18:02 följande:
    Är det bara jag som e grymt sötsugen?! Har ju inte varit det under graviditeten, så kommer det nu:( menjust nu åker ju kilona av av sig själva så det gör inte så mkt :)

Emil sover med oss , mysigast o bekvämast :)
    äter oxå i massor av godis har till o med en stor skål framför mig men är så SUGEN på isschoklad som jag äter i massor
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-01-06 17:13:15 följande:
    undrar vrf det är så olika rek från olika länder, det att man lindar dom kan innebära större risk för psd drf att de kan tro att de fortfarande är nne i livmodern och där inne så andas de inte ju.
    Var visserligen rätt många år sen jag hörde det.
    jag lindar Olivia löst så hon kan röra armar och ben fritt men hon känner iaf att når är runt henne.
    ludicrous skrev 2011-01-06 15:18:02 följande:
    Är det bara jag som e grymt sötsugen?! Har ju inte varit det under graviditeten, så kommer det nu:( menjust nu åker ju kilona av av sig själva så det gör inte så mkt :)

Emil sover med oss , mysigast o bekvämast :)
    Jag har oxå blivit sötsugen på senaste, svårt att låta bli när det står en ask med belgisk choklad på bordet.

Var på bvc och vägde och mätte
    Lilla O väger nu
    4,5 kilo
    och är 55,5 cm långJag tar ALLTID upp mina barn när de gråter. De har inget annat sätt att kommunicera och ett lessen barn vill bli tröstat. De är hungriga, blöta i blöjan, vill känna närhet osv. De kan inte visa som ett barn gör att nåt är fel drf gråter de.

Jag äter närOliva har ätit, småbarn ska inte sitta framför tv, låt honom vara med dig där du äter så kna du prata med honom samtidigt.
    Det är aldels för mycket intryck för ett sånt litet barn när en tv är igång, typ akvarium är tillräckligt mycket för dom att kolla på
    De klart hon rör sig om armarna herregud.
  • 3 barns mamma84

Han rör sig om armarna frit men är annars som en larv invejvad i sin filt
    Det är inte olika här utan man gör precis som i sverige vi e inte dumma Cissi ..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)