delifi2 skrev 2011-01-06 17:13:15 följande:
undrar vrf det är så olika rek från olika länder, det att man lindar dom kan innebära större risk för psd drf att de kan tro att de fortfarande är nne i livmodern och där inne så andas de inte ju.
Var visserligen rätt många år sen jag hörde det.
jag lindar Olivia löst så hon kan röra armar och ben fritt men hon känner iaf att når är runt henne.
ludicrous skrev 2011-01-06 15:18:02 följande:
Är det bara jag som e grymt sötsugen?! Har ju inte varit det under graviditeten, så kommer det nu:( menjust nu åker ju kilona av av sig själva så det gör inte så mkt :)
Emil sover med oss , mysigast o bekvämast :)
Jag har oxå blivit sötsugen på senaste, svårt att låta bli när det står en ask med belgisk choklad på bordet.
Var på bvc och vägde och mätte
Lilla O väger nu
4,5 kilo
och är 55,5 cm långJag tar ALLTID upp mina barn när de gråter. De har inget annat sätt att kommunicera och ett lessen barn vill bli tröstat. De är hungriga, blöta i blöjan, vill känna närhet osv. De kan inte visa som ett barn gör att nåt är fel drf gråter de.
Jag äter närOliva har ätit, småbarn ska inte sitta framför tv, låt honom vara med dig där du äter så kna du prata med honom samtidigt.
Det är aldels för mycket intryck för ett sånt litet barn när en tv är igång, typ akvarium är tillräckligt mycket för dom att kolla på
De klart hon rör sig om armarna herregud.