• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • TheUnknown

Nej usch, nu är jag jätteorolig!! Mina symtom försvinner ett efter ett!! Illamående kan jag ju likagärna ha för jag äter penicillin, brukar reagera på det, har molvärk, men brösten gör inte ont! Jag har haft jätteont innan.. fy så orolig jag är.. :(:(

• Utomlands
    TheUnknown skrev 2010-05-18 08:06:01 följande:
    Nej usch, nu är jag jätteorolig!! Mina symtom försvinner ett efter ett!! Illamående kan jag ju likagärna ha för jag äter penicillin, brukar reagera på det, har molvärk, men brösten gör inte ont! Jag har haft jätteont innan.. fy så orolig jag är.. :(:(
    Var inte orolig. Eller ja försök i alla fall. Jag var ganska nojjig för ett par veckor sedan när jag började ma lite för bra pa morgnarna bröstontet var borta osv. Men pa kvällarna eller som senast dagen efter kom bröstont tillbaka och denna veckan mar jag si sa där. Jag tror att allt kommer och gar lite som det vill.
  • Karttikeya

Försök slappna av och njut istället? Börjar också få mindre symtom, mår inte illa lika mycket och brösten spänner inte på samma sätt, någon molvärk har jag inte heller. Går in i vecka 12 i morgon.

Idag ska jag på seminarium, nu börjar nedräknandet. Stor tenta den 5e juni. Innan dess har vi praktisk tenta i venprov/subkutan injektion/intramuskulär injektion samt en praktisk obligatorisk genomgång av cvk samt infusion. Ska hinna med en flytt mitt i allt också.

• TheUnknown

Men jag är ju bara i v 8... Såg ett pickande hjärta förra måndagen, men sen dess kan ju mycket ha hänt, vill ju inte ränna på gyn hela tiden o göra VUL heller :( men ska nog ringa dom och prata lite iaf..

• Utomlands
    Momalicious skrev 2010-05-17 21:59:03 följande:
    Alla ni som har tid att sova lite på eftermiddagen och så.. Jag är SÅ avundsjuk! Jag hinner knappt med att duscha eller göra nåt som inte involverar skolan på något sätt. Det är helt sinnessjukt mycket och jag har fått magkatarr av all stress, och Ischias pga att jag sitter stilla och pluggar så mycket.  Hemskt jobbigt. Men å andra sidan är jag ledig hela sommaren och hösten när vi börjar vi stora och tunga så jag ska väl inte klaga egentligen. Fast det är så skönt att klaga så jag gör nog det ändå! Grattis och välkommen till utomlands! (om det var fel nick så ber jag om ursäkt, är lite tankspridd )
    Tackar tackar!!!
    Usch, jag vet inte vad som är värst... att vara tvingad till soffan o sängen typ hela dagen utom ett par timmar eller plugga/jobba??? Bada sakerna är ett stressmoment och bada ger Ischias.
    Jag kan vila lite extra i em och skicka över lite vilning ha ha ha .
  • Utomlands
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer! Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag, Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/ Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig. så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap.  Men jag önskar er all lycka framöver. Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt. begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall.... Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Usch vad hemskt!!!
    Hoppas det gar vägen i höst! Hitta pa sa manga positiva grejer ni kan i sommar sa är kroppen positiv och mottaglig!
    Hundra styrke kramar till dej och din sambo!
  • MajMamman08
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer!Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver.Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Ne usch,gud känner så med dig! så hemskt! mängder med styrkekramar och lycka till i framtiden!{#lang_emotions_heart}
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-18 08:06:01 följande:
    Kan bli så från dag till dag, ena dagen inte känna nånting o andra dagen känna massor,så va de för mig. e säkert inge fara,men ring du,kan va skönt o få prata med dem.

Mitt molande värk slutade i v 8 och har fortf inte kommit tillbaka! mina bröst slutade väl att ömma även då,men gör fortf ont då de e stora o knöliga o känsliga,men inte som i början!
  • Utomlands

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

I gar käkade jag en kycklingkebab till kvällsmat. Hade gatt och suktat efter detta i flera veckor men eftersom jag inte vill äta grönsaker som inte jag har tvättat har jag avstatt. Men sa igar kom jag ju pa att jag kan ju köpa en kebeb med bara köttet och sa lägga i min egen sallad!!!
    Gud sa gatt!!! Jag var i himmeln…

… ända till typ 2 timmar efter da jag fick tillbringa nästan 1 timme pa toastolen med värsta, ursäkta, diarren. Vet inte om det kan ha varit en snabb matförgiftning eller om det kan ha varit kryddorna som gjort att magen sparkat bakut????
    Fast den var inge stark, tog bara lite lite vitlöksas och vitlök äter jag varje dag...
    Vet inte om detta kan vara farligt/obra för bebisen??? Nagon som vet??? Hittar ingen vettig info pa google.

I morgon ska jag iof pa ultraljud vecka 12 säger den komunala sjukvarden och sen pa kvällen ska jag göra ett doppler ultraljud i den privata sjukvarden och vi är i vecka 11.

De kanske vet nagot om matförgiftningar. Men om ni vet nagot, please tell me!

Kramar till alla!!!

• Utomlands

Oj vad hände med mitt  inlägg???? Skumt,
    Kopierar in det igen!

I gar käkade jag en kycklingkebab till kvällsmat. Hade gatt och suktat efter detta i flera veckor men eftersom jag inte vill äta grönsaker som inte jag har tvättat har jag avstatt. Men sa igar kom jag ju pa att jag kan ju köpa en kebeb med bara köttet och sa lägga i min egen sallad!!!
    Gud sa gatt!!! Jag var i himmeln…

… ända till typ 2 timmar efter da jag fick tillbringa nästan 1 timme pa toastolen med värsta, ursäkta, diarren. Vet inte om det kan ha varit en snabb matförgiftning eller om det kan ha varit kryddorna som gjort att magen sparkat bakut????
    Fast den var inge stark, tog bara lite lite vitlöksas och vitlök äter jag varje dag...
    Vet inte om detta kan vara farligt/obra för bebisen??? Nagon som vet??? Hittar ingen vettig info pa google.

I morgon ska jag iof pa ultraljud vecka 12 säger den komunala sjukvarden och sen pa kvällen ska jag göra ett doppler ultraljud i den privata sjukvarden och vi är i vecka 11.

De kanske vet nagot om matförgiftningar. Men om ni vet nagot, please tell me!

Kramar till alla
Svar på tråden December Bebis 2010 :)