• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    Utomlands skrev 2010-05-18 15:14:28 följande:
    Oj vad hände med mitt  inlägg???? Skumt,Kopierar in det igen! I gar käkade jag en kycklingkebab till kvällsmat. Hade gatt och suktat efter detta i flera veckor men eftersom jag inte vill äta grönsaker som inte jag har tvättat har jag avstatt. Men sa igar kom jag ju pa att jag kan ju köpa en kebeb med bara köttet och sa lägga i min egen sallad!!!Gud sa gatt!!! Jag var i himmeln… … ända till typ 2 timmar efter da jag fick tillbringa nästan 1 timme pa toastolen med värsta, ursäkta, diarren. Vet inte om det kan ha varit en snabb matförgiftning eller om det kan ha varit kryddorna som gjort att magen sparkat bakut???? Fast den var inge stark, tog bara lite lite vitlöksas och vitlök äter jag varje dag...Vet inte om detta kan vara farligt/obra för bebisen??? Nagon som vet??? Hittar ingen vettig info pa google. I morgon ska jag iof pa ultraljud vecka 12 säger den komunala sjukvarden och sen pa kvällen ska jag göra ett doppler ultraljud i den privata sjukvarden och vi är i vecka 11. De kanske vet nagot om matförgiftningar. Men om ni vet nagot, please tell me! Kramar till alla
    Hoppas de går bra på UL, men vad är ett doppler UL??
    Tror inte att det är farligt för bebisen så länge du inte blir uttorkad osv. Jag hade ju magsjuka i 2 dagar,kräktes o hade diarre som gravid men det var ingen fara! Men ring om du e osäker
  • Utomlands

Tack, skönt att höra. Har varit "ok" bara lite körig i magen idag och jag har druckit lite mer än vanligt sa jag väntar nog tills i morgon och nämner de för dem sa far de avgöra.
    Hum, doppler... jag tror... är inte helt säker... att det är första rutin ultraljudet (här är det runt v 12) blandat med de kollar nackmattet pa den lille samt att tillsammans med detta jämför de med ett blodprov som jag lämnade förra veckan om det finns risk för missbildningar eller kromosomförändringar. Jag tror att det är samma som kallas för KUB eller PAPP eller nagot liknande i Sverige. Har läst tidigar i traden om detta.
    Allt detta är en helt ny värld alla nya erfarenheter och termer och och och... Kul, spännande och i mellan at lite skrämmande.  Ja i morgon kommer jag veta helt säkert, ha ha ha. Tack!

• Mopplis

ojoj, nu ringde mvc oc puttade fram min inskrivning till torsdag!!! YES- de skulle ha möte när jag skulle dit nästa vecka- god bless meetings.

Nu ska jag berätta en skum dröm jag hade igår. Drömde jag va på mvc och de sa att jag skulle få ett missfall ( för blödningarna jag haft i verkligheten)

Iallafall kom det ut en falukorv utan skinn och efter det en jätte liten båt ( kopia av den vi har i real life) med en liten röd klump i- jag vet helt sinnessjut haha och drömmen va jätte sorglig oxå fast nu gråter jag av skratt.

Och häromnatten drömde jag att jag födde en son som va en exakt kopia av min 1½ åring Gabriel

- Jaha vi fick en till Gabirel.. det va ju lite tråkigt, jag trodde vi skulle få en ny bebis- sa jag till sambon.

• Utomlands

vilka sjuka drömmar!

Jag har oxa haft nagra, tex här om natten drömde jag att vi fick en Linnea hon var 65 cm lang och allt var jätte bra fast jag kunde inte komma ihag förlossningen och jag hade sovit i 1 1/2 dygn.
    Pa sjukhuset fick man inte ha barnet hos sej sa när det var dax för att amma fick man hämta sitt barn. när jag skulle lägga mej i sängen med min STORA bebis sa slant jag och trillade ner pa golvet o flickan ur mina händer, men det var nog ingen fara för sen försökte jag amma henne i en fotölj i stället.
    Vi gick sen och lämnade henne i hennes säng, efter ett par timmar var det dax igen, men hon var inte där!!! Nagon hade stulit henne. Jag sprang runt i hela sjukhuset och letade efter henne, när jag kom ner i garaget sa sag jag teamet som hade jobbat skiftet innan och var helt säker pa att de hade henne.
    jag grät och grät och grät och sa vaknade jag... ... ... helt slut.

• ÄlskarMina

jag har också konstiga drömmar-ibland är det att jag fått missfall-ibland upplevt förlossning men då med ett dödfött helgånget barn. Häromnatten att jag hade fallit i koma men grav.fortsatte-och de förlöste mig med kejsarsnitt i koman-vaknade upp när bebis var 1år och var sååå ledsen för att jag missat hela bebistiden! Är orolig och inne i v.12 så det märks väl i drömmarna med? {#lang_emotions_undecided}

Idag v.11+1 och på torsdag ska jag på läkarbesök för planering av grav. för se om det blir lite extra koll då jag haft problem innan. Syrran fick det sin förra grav-var nog på 5st UL och massa extra koll-allt pga MIN historik med proppar. Så det vore ju konstigt om inte jag fick det med. {#lang_emotions_surprised} Fast man vet aldrig med denna sjukvård-är samma län men olika kommuner vi bor i. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-05-16 22:27:00 följande:
    Du kan kanske behöva äta järn tabletter de fick jag börja med i vecka 7
    Jo jag har fått järntabletter som jag äter, men värdet var inte så dåligt egentligen så att jag skulle behöva dem.

ensammamma skrev 2010-05-16 22:25:41 följande:
    Jo man gör ju de... Men de känns ändå jobbigt.. Men han kommer att finnas till ändå... Vacka 12 i morgon jippi....Han kommer inte att lämna er....
    Ne jag hoppas de Tror inte det men känslan finns juh där....
    AnnaCL skrev 2010-05-17 07:19:38 följande:
    Jag tycker att det funkar att aktivera sig. Jag blir bara tröttare när jag vilar. Efter promenader brukar jag må som bäst.Mina bröstspänningar har minskat radikalt, är detta ett dåligt tecken?  Hoppas att det inte är tecken på att graviditeten avstannat. Mår fortfarande illa och är trött och tycker mig se en liten liten mage allra längst ner.
    Men jag orkar juh inte ens aktiverar mej, finns liksom ingen ork ele lust till nått.
    Inget dåligt tecken, brösten känner man inte av hela graviditeten.
    ÄlskarNova skrev 2010-05-17 08:01:41 följande:
    jag har gjort så ibland att jag har lagt mig en timme på sena eftermiddagen efter jobbet eller tidigare om jag är ledig. Brukar hjälpa mig att va vaken iaf till kl.21 sen.  Igår däremot var en ovanlig kväll. Jag var vaken ända till kl.23! Kan berott på att vi sov till 09 på morgonen och jag var mer utvilad då..sambon var väldigt förvånad att jag höll mig vaken! Sexlusten ja..finns där men orkar helt enkel inte. Får bli de dagar jag sovit en stund och sen duschat på kvällen så jag är pigg och fräsch. Kanske 1g/v? Högst.. stackars männen!  
    Ska hälsa från min gubbe till din gubbe att han vet hur det känns, han lider med honom{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_wink}

Ja jag måste nästan oxå vila någon timme, fast egentligen tror jag att jag blir tröttare av det....Men jag håller med att juh längre man sover på morgonen juh längre kan man vara uppe.

Ja nu är vi uppe i 2 veckor utan sex, men ska strax gå in i sovrummet & ställa upp en stund hahahaha
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • ÄlskarMina

NhjärtaD: Haha! oki..ska hälsa han det! Gå iväg nu och gör det du ska kvinna! {#lang_emotions_wink} haha!! 

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-05-18 20:16:41 följande:
    NhjärtaD: Haha! oki..ska hälsa han det! Gå iväg nu och gör det du ska kvinna!  haha!! 
    hahahah ja ja {#lang_emotions_wink}

BRB {#lang_emotions_tongue_out}
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Emelle
    Heej!

Vad ni skriver!! ojojoj!
    En annan hinner ju med en snabb sväng här på kvällen som högst just nu.
    Mitt illamående har lagt sig till kvällen. Restrerande tid mår jag relativt bra!! Skönt.
    Är trött på em och hinner om sambon är hemma ta en powernap på ca 20 minuter efter middagen för att orka med kvällen.
    Äter postafen fortfarande och det hjälper massor...

Jag har fått en rejäl liten mage nu och tycker väl det är dags att vi börjar visa magkort nu va???
    TheUnknown skrev 2010-05-18 08:06:01 följande:
    Nej usch, nu är jag jätteorolig!! Mina symtom försvinner ett efter ett!! Illamående kan jag ju likagärna ha för jag äter penicillin, brukar reagera på det, har molvärk, men brösten gör inte ont! Jag har haft jätteont innan.. fy så orolig jag är.. :(:(
    Mina symptom svackar ochså, och uner penicillin kuren hade jag med ogravida dagar...
    Mopplis skrev 2010-05-18 17:10:11 följande:
    ojoj, nu ringde mvc oc puttade fram min inskrivning till torsdag!!! YES- de skulle ha möte när jag skulle dit nästa vecka- god bless meetings.Nu ska jag berätta en skum dröm jag hade igår. Drömde jag va på mvc och de sa att jag skulle få ett missfall ( för blödningarna jag haft i verkligheten)Iallafall kom det ut en falukorv utan skinn och efter det en jätte liten båt ( kopia av den vi har i real life) med en liten röd klump i- jag vet helt sinnessjut haha och drömmen va jätte sorglig oxå fast nu gråter jag av skratt.Och häromnatten drömde jag att jag födde en son som va en exakt kopia av min 1½ åring Gabriel- Jaha vi fick en till Gabirel.. det va ju lite tråkigt, jag trodde vi skulle få en ny bebis- sa jag till sambon.
    Jag ska med på inskrivning på Torsdag, lycka till!!

We wish...Jag lider med dig. Kam bara ge styrkekramar...vet precis hur det känns och tycker så synd om dig!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)