Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

mamma smurf:

Kan amma men får likom inte mkt får kanske ungefär 6 ml om jag skulle pumpa ut båda brösten ..
    Så jag ger det jag har och kan och ger 2 ggr 120ml på en hel dag hmm vet ej men
    Han var långa sovpass men är uppe mer men sover längre och då ammar han och får 120ml sammtidigt.

Tror nog din tjej får det hon behöver hon lär ju inte svälta men alla bvc jag tycker bara dom ska alltid överagera på barnens vikter det är så stressande för oss mammor ibland.
    Min Ulla hon är en ängel !!
    Hon stressar inte och tycker att mannen här får i sig allt han behöver

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

mamma smurf:
    Det kommer gå bra hon växer som ogräs så det är ingen fara en rund o go bebis är alltid det bästa
    Kanske liiite jobbigt att hålla om längre pass när man har en arm som man ska typ ''laga mat med'' hahaha

Åh imon ska jag till läkaren med Elias precis som Bvc besök men läkaren tittar och ser att alt är som det ska med denna pojken.
    Få se om han gått upp o så
    Ska sen fråga om hans vänstra öga sen han föddes har ja då båda ögon haft gul gegga som ''sömn gegga'' men sen tvättade vi bort detta och den anda vänstra ögon har det inte velat försvinna alls jag tvättar o tvättar med gummet vatten men NEJ det är så geggigt att han öppnar ögat o det är gul tråd gegga lilla pojken ..
    Ingen ögon inflamation det har vi kollat och både läkaren och bvc säger att det är ingen infektion  hmmm vad fasiken är det då ??
    Så imon ska jag be efter mer råd av honom.

Nu är avslaget BORTA med 100% idag kanske kanske ska jag våga ha sex ?? hmm tänker ja jag borde nog sambon börjar bli liiiite för gnällig haha
    Så shit 5 veckor ca tog det att få det över med avslaget .. Lycklig ..

• 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-01-13 13:55:25 följande:
    2 barns mamma84

Hittade sidan jag läst det på

www.babyhjalp.se/efterforlossningen

Läs avsnittet om ögon
    Åh tack så mycket det känns så jobbigt när han har så mycket gegga vid ögat
    Jag vågar inte ta mot näsan utan från näsan och utot så det inte blir värre ..
    Hoppas det blir bättre snart ..

Har din haft detta ?
    Ska genast in och titta men nu ska lillen upp
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-13 15:30:01 följande:
    Vet inte vad det är men det gör mig sååå ledsen, både jag o Emil gråter :(
    Gumman du är en toppen mamma bara din Emil som är liten sur pojk det är våra män ibland haha även min sambo hade mens igår
    Men nu har Emil mag ont eller något annatObestämdkanske inte magknipa utan något annat ..

Tänk nu har han gjort allt han ska ?
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-13 15:36:07 följande:
    Han har ätit, bajsat o sovit. Det är svårt att få honom att rapa, har provat både att hållapå med benen o lagt honom på axeln o duttat i rumpan. Han spänner sig o blir högröd sen blir han ledsen o inte hjälper. Verkar göra ont iaf för han kan ligga nöjd o titta omkring så helt plötsligt skriker han till .
    Över axeln: håll barnet över din axel med ena armen som stöd under barnets stjärt. Eftersom barnet då sträcker på sig i upprätt läge, är detta ofta den bästa ställningen för att få barnet att rapa. Klappa eller stryk över barnets rygg med din andra hand. Sittande läge: sätt barnet i ditt knä så att det lutar sig framåt, stötta barnets haka med handen och håll i den bortre axeln. Klappa eller stryk det på ryggen. Med ansiktet nedåt i ditt knä: lägg barnet med ansiktet nedåt i ditt knä. Håll ett fast tag om barnet med ena handen och stryk det försiktigt över ryggen med andra handen.

Jag har ansiktet mot handen när Elias ska rapa och så har jag vanliga mot axeln

• 3 barns mamma84
    Ludi:
    Som jag & mamma smurf gör ta Emil och ha hans ansikte mot din handflata och ha honom på dit ben och små hoppa med knät aknske bättre då han sitter och samtidgt kan stöda bort rapandet från kroppen men samtidigt kan du klappa lite på ryggen och inte rumpan ..
    Jag klappar på ryggen börjar från rumpan och tar upp upp upp
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-01-13 16:16:28 följande:
    Hej tjejer!

Har nu kommit hem från BB! Läser inte igenom det som skrivits sen jag skrev sist. =)

Den 11/1 kl 23.07 kom våran lilla Loke till världen. Nästan ett dygn efter vattenavgång. Han är helt underbar o go och sover väldigt mycket. Han vägde 3700g och var 49cm lång. Föddes fem dagar för tidigt. Bild läggs in sen när jag lagt in dom i datan. Vi alla tre mår bra och han lider av gulsot. Ska på återkoll imorgon o se vad de säger om han behöver sola eller inte! =)
    11/1 inte dåligt fin datum och dag ..
    Stort grattis till Loke pojken och alla er tre tillsammans {#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84

Ebba var gul hon såg så brun ut och fick sola i solarium med baby brillor haha hon såg ut som en padda
    i 1 tygn solade detta madam på Huddinge bb
    v 41+1

Amadeus hade inget ..
    Elias var Gul när han föddes i vecka 37+5 och allt försvan på själva nyårs dagen 1 jan
    Ingen solande alls men han var så gul att ögon vitorna oxå var gula precis som Ebbas ..

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-13 17:14:51 följande:
    Tack:) Tänkte att man skulle bli helt vit på tuttarna som de blir i munnen,haha! så tur man inte blir de i varje fall....men röd rodnad låter ju inte så trevligt det heller. Ja,ja får VERKLIGEN hoppas jag inte får de...!
    Du får se efter att tvätta brösten efteråt bara .. o koka napparna varje gång det fick jag göra .. om det skulle försvinna + napparna skulle kokas ..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)