December Bebis 2010 :)
Ja just det, vinka har han lärt sig. Idag sa han mamma väldigt tydligt med! Pincettgreppet har han kunnat nån månad typ.
Ja just det, vinka har han lärt sig. Idag sa han mamma väldigt tydligt med! Pincettgreppet har han kunnat nån månad typ.
Usch vad jobbigt Nhjärtad! :( hoppas det inte är nån fara!
Har ni några frukosttips för bebisar? Elliot har alltid ätit gröt men nu tar han ett par skedar och vill sen inte ha. Macka funkar om jag ger honom en hel macka och matar med. Men först måste jag ta ett bett av mackan så det blir intressant :p har funderat på yoghurt med färsk frukt eller bär och kanske lite havre i för mättnad.
Blir ju inte så mycket yoghurt om man blandar med mycket frukt och så. :)
Ska testa det imorgon Cissi!
Grattis snuttan!
Åh vilken kul morgon ;) gav Elliot ett bad, 5 minuter efter hade han snabbt som attan tagit sig in i köket och simmade runt i en sörja bestående av kattmat och vatten. Blää! Blir ett bad till sen, han luktar INTE gott nu haha.
Det blir ju sött nog med bär/frukt i yoghurt för en bebis som inte är van vid socker. Elliot har fått det som mellis innan och älskar det!
Elliot fick precis yoghurt med mosade jordgubbar som mellis. Helt osockrat med jättesött och gott!
Hur ofta och mycket äter era små?
Duktig du är N!
Idag tog Elliot sina första riktiga krypsteg. Dessutom åt han kattmat för första (och förhoppningsvis sista) gången. Jag var på toa och på dom 2 minutrarna lyckades han ta sig in i köket, gräva ur all våtmat, smeta ut det på halva golvet, hälla ut vattnet, åla runt i geggan och dessutom äta. Gissar att han åt iaf för han hade runt hela munnen. Bläääää! Så nu står kattmaten utom räckhåll tills vi skaffat en grind till köket. Så två bad har vi hunnit med idag ;)
Ja, min sambos systerdotter smaskar gärna torrfoder ;) senast vi var där stoppade hon hela munnen full! :p