December Bebis 2010 :)
Idag fick Elliot ett väldigt smaskigt mellanmål. Blandade lite vaniljyoghurt med lite rispuffar (ni vet typ sånt som är i riskakor) och fruktpuré. Gott och mättande :)
Idag fick Elliot ett väldigt smaskigt mellanmål. Blandade lite vaniljyoghurt med lite rispuffar (ni vet typ sånt som är i riskakor) och fruktpuré. Gott och mättande :)
Idag är det exakt ett år sedan vi fick veta att det var en pojke i min mage! :)
Usch vad hemskt 2barnsmamma!
Nu är de här och tapetserar vårt sovrum så vi flyr hem till sambons bror innan det är dags för BVC :)
Vi ger inte stekt mat. Inte alls. Vi äter också ofta mat som inte är bebis änkor så han har inte smakat nåt än. Det enda socker han fått var på hans dopdag när min moster gav honom läsk (inte uppskattat från vår sida), ett halvt mariekex och så fick han suga på en sked jag rört oboy med hehe.
Vi är nyss hemkomna från BVC. Idag var vår "lilla" kille 76 cm, vägde 10110 gram och hade ett huvudomfång på 46,4. Han ligger mitt på sin kurva utom längden där han hoppat upp en kurva :)
Sovrummet är nästan färdigt nu! Såå fint blir det! Åh ska bli så kul att äntligen få riktigt fint och köpa nya möbler och grejer! :)
Usch imorgon ska jag operera ut min ena visdomstand. Ser INTE fram emot det :(
Min mage är heeelt förstörd av antibiotikan och dessutom har jag nu en miljard (eller en gigantisk) hemorrojd. Gråter när jag går på toa, vilket tyvärr är hela tiden :(
Vad ni är gulliga! Ställde faktisk in tandläkaren imorgon. Får ta en sväng till vårdcentralen istället.
Jag fick också hemorrojderna när jag var gravid, antar att det var trycker från livmodern. Hade dock inte problem med dom. I vanliga fall är det små hudflikar bara men nu är det illa. Är dessutom rädd att infektionen i livmodern inte lagt sig för har mensvärk fastän jag inte ska ha mens så får hålla koll på det. Aj aj aajvad smärtsamt. Alltid är det då nåt. Får se vad doktorn säger imorgon.