Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-22 13:47:29 följande:
    Förstår dig. Hade nog fått psykbryt om något hänt mina gravidbyxor. Utan dom skulle jag behöva gå i fula mjukisbyxor hela tiden i princip, eftersom nästan alla mina tunikor och klänningar också är försmå numera.
    Jag höll på att börja gråta förut för någon av kattungarna hade kissat på golvet och jag såg inte det och trampade i det och att med förvärkar och en stor mage försöka nå sin fot så man kan tvätta den var minst sagt jobbigt. 

Alltså jag är galet nervös över att åka in till förlossningen. Det finns två scenarior: det första är att allt ser jättebra ut och då kommer jag skämmas för det känns som att dom ska tycka att jag är löjlig eller tro att jag hittar på. Det andra är att bebis är på g och då kommer jag bli minst sagt ledsen. Han är för liten, jag är inte färdig med körkortet, vi ska flytta snart, vi måste köpa färdigt alla bebissaker.... Ja, huva. Jag håller på att börja gråta för jag är så jäkla spänd, vilket i sin tur inte direkt gör förvärkarna bättre. DJUUUUPA ANDETAAAAAAG.
    det kommer gå bra, man är alltid nervös för att åka in.
    Hoppas bebis vill stanna inne några veckor till iaf. Har du haft fler värkar elelr har det lugnat ner sig?

Skulle oxå fått psykbryt om nån hade tagit mina byxor och försört dom, har bara 1 par som jag kan ha ute när jag är ute å går bland folk
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-10-22 13:56:17 följande:
    Kan tänka mig det. Ja, jag hoppas bara det var/är himlans regelbundna förvärkar och att allt är som det ska och att bebis inte kommer förrän tidigtast vecka 37 haha.
    men har du regelbudna värkar nu?
    hoppas du får bricanyl elelr nåt sånt så att de avstannar isf då
  • delifi2

då skulel jag oxå varit nervös om jag vore dig, hoppsa iaf på det bästa och att de gör så att värkarna avstannar.

Dax att hämta mina huliganer, vilket jag har föröskt med över 1 timme nu, har redan missat 2 ggr har fastnat här fl

• delifi2
    Saliva123 skrev 2010-10-22 14:23:28 följande:
    Momo
    Lycka till, skönt att du har med dig sambon.

Angående vintern, det räcker tydligen inte med 100 år utan de säger att det ska bli kallaste vintern på 1000 år! Upplyftande tanke  
    Nä säg inte så..... har ju valt en barnvagn som inte är direkt utrustad för mycket snö, vill ju ha en vagn där barnen sitter efter varann och inte bredvid varann å nu har jag hittat en men med rätt små hjul.
    Monami skrev 2010-10-22 14:59:42 följande:
    Är alla här sådär jättelugna inför att föda. Ingen som är rädd och har gått på aurorasamtal eller nåt? själv har jag fått tid då jag tycker att förlossningen verkar läskig. Någon med erfarenhet från något sånt samtal?
    Jag gick när jag väntade Elliot eftersom jag hade blivit våldtagen 16 månader tidigare.

Men inte annars, förlossningen är nåt natruligt och med vår bra sjukvård så är det ingen fara.
    Kvinnor har fött barn i urminnestider och förr i tiden födde man hemma.
    Det enda jag inte gillar är när huvud sitter mellan bäckenet för då känns det som en kokosnöt man har där nere, det är obehagligt ananrs så tycker jag att en förlossning är rätt cool, iaf precis efter man fått fram ungen, då känns det som man kan föda hur många barn som helst, tycker själva graviditeten är mycket mycket värre eftersom den tar längre tid  
  • delifi2
    glitterkornet skrev 2010-10-22 16:24:56 följande:
    ok. Jag är beräknad 9 december. Börjar bli lite orolig, vill bara att bebisen ska vända sig nu. När är du beräknad? =)
    om de inte har vänt sig i vecka 36 så brukar de göra vändingsförsök, innan dess så har de gott om rum att vända sig om lite hur de vill.
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-22 16:37:52 följande:
    Den gör den nog håller tummarna.
    Har hör att vändningsförsök gör piss ont och en jag känner hon förlorade sin son men i många fall går det jätte bra trots allt.
    gör inte ett dugg ont, gjorde 1 förösk med WIlliam och jag hade ju läst här på fl ( som är min bibel ibland) att det skulle göra så ont så man typ dör så jag var ju beredd på att dö i princip.
    Kändes lite olustigt bara att göra det men inte så mycket mer, var mer en obahgskänsla eftersom man kände hur hela han vände sig om där inne på en gång lixom, annars är man ju van vid att de vänder sig själva och man är van vid deras rörelser men nu var det nån som hjälpte till det var det som var lite obahgligt.

Tror inte att det kan ha varit vändingsförsöket som gjorde att din vän förlorade sitt barn, de har ju koll på barnet både före och efter, man åker ju inte hem direkt 
  • delifi2
    blondinkermit vilken tur att allt gick bra trots att moderkakan lossnade. Jättegrattis till er sötnos :)

Momalicious tur att det verkar ha avtagit nu, tröttsamt tt vänta så länge när man dessutom känner på sig att allt är bra.

2 barnsmamma84 man tvingar inte barnet i rätt ställning så, man tar det lugnt och försiktigt typ som oss när vi håller på putta å klämma på magen, dessutom är livmodern slapp så allt är mer medgörligt då. Har aldrig hört talas om att barn skulle dött under vändingsförösk för då skulel dom inte göra det utan ta kejsarsnitt ist. När jag jobbade på specBB så var jag med under några vändningsförösk och man höll ju järnkoll på bebisen just för att man inte skulle råka ut för nåt. det tar ju nästan en 1/2 dag att göra det eftersom man övervakas.
  • delifi2

Min mage sjönk nån vecka innan fl med William.

Är så trött, har knappt sovit nåt inatt. NÄr jag gjorde akupunktur i onsdags så tror jag hon satte nålen lite fel för jag har så himla ont där hon satte den, precis som den triggade igång ischisasnerven ist för tvärtom. SKa förösk få en tid på måndag oxå så de kan rätta till dig

• delifi2

rugg kunde inte låta bli att tänka på rugguggla då

Jag ska börja med mitt te om ca 2 veckor hade jag tänkt, jag tycker ju att jag är i vecka 34 medans ul säger att jag är i vecka 32, så jag vill inte börja för tidigt med det.
    Kommer börja med 1 kopp om dagen och sen utöka till 2 koppar den 2:a veckan osv...

Bäst effekt sägs det ha när man dricker det rent, man ska inte blada i så mycket saker så jag ska bara ha honung i

• delifi2

lite syns hormonranden men nte lika tydligt som med döttrarna.
    Med sönerna syntes inget alls, men nu har jag en lite svag rand om man ska jämföra med sönerna och vi väntar ju en tjej oxå

Ang körkort så komemr jag vara mer nervös för teorin än uppkörningen, vet att jag kan köra bra och jag har ju kört i 5 år lite från och till, doclk är det över 1 år sen jag körde sist nu, så ska bara förnya tillståndet sen så ut på vägarna igen och köra lite med mannen innan jag kör nån lektion med billäraren så han kan bedöma vad jag behöver öva på. Vet iaf att det är att fickparkera & backa för det är ju usel på. Skulle backa på rak väg förra sommaren och hamnade nästan i diket för mina kordinationer gick inte ihop i hjärnan

Lillskruttan ligger i tvärläge så hennes rygg trycker ner mot blygdbenet, skitjobbigt när hon får hicka eftersom jag känenr hickan på blygdbenet, förösker hålla upp magen så det inte ska trycka men det är ju lättare sagt än gjord, obehagligt känns det iaf.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)