Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-10-10 23:10:25 följande:

Vad är PSD?

plötslig spädbarnsdöd
  • delifi2

Har oxå en vild bebis p kvällar och nätter skitjobbigt, vill bara sova då ju.

• delifi2

GravidHallonbladsthe pratetGravid

När ska ni dricka Teet ?
    När kommer ni att börja när i November ska ni dricka detta ?
    Var beställer ni någon stanns?
    Det går ju att köpa från Hälso butiken men jag bor i danmark och har inte detta möjlighet.
    Vill ha i TEE påstar som innan och inte lös TEE alls.

jag vet faktiskt inte om det finns i påsar, för det är rätt mycket man ska ha i vattnet.
    http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168 därifrån beställde jag.
    Ska börja dricka det efter mitt TUL som är nästa vecka så jag vet hur bebis mår, tänkte börja med 1 kopp om dagen bara och sen för varje vecka öka på med en kopp.
    Momalicious skrev 2010-10-11 14:46:58 följande:
    Jag tänker inte dricka det alls. Tror inte det funkar haha. Dessutom vill jag ju gärna att bebis kommer i januari. Men som sagt, tror inte att det funkar. Om det hade funnits några knep som faktiskt funkade så hade ju ALLA vetat om det liksom. Så ja, jag har inget behov av det faktiskt. Bebis kommer när han vill!
    Man vet ju faktiskt inte om det funkar, för det kan ju funka faktiskt. I vilket fall som helst så säger bm att det mjukar upp tappen iaf.
    Man vet ju inte om det funkar eller inte eftersom man fktiskt inte vet när bebisen kommer, den kanske kommer oavsett den dagen oavsett om man har druckit te eller inte, å har man druckit te då så tror jag att man tror att det är teet som hjälpt till och har man inte druckit teet så tror man iaf att det var bra att bebisen kom ut. Om du förstår vad jag menar :)
    Momalicious skrev 2010-10-11 15:16:50 följande:
    Usch. Har världens halsbränna, världens foglossning, ont i benen och ryggen, ångest över körkortet, stressad över fp och flytten.... Åh. Vill bara ha det jävla helvetes körkortet nu så jag slipper den stenen på bröstet åtminstone. Pluggar teori nu och fyfan vad det är tråkigt! Morr!

JÄVLAR! fick precis det hårdaste sparken någonsin!! Nästan så man kunde se foten genom huden!
    Har suttit på teorilektion idag oxå å fy vad det är tråkigt, det är drf jag alridg gått på någon innan när jag började med körkortet. När han började prata om framhjulsdrift och fyrhjulsdrifft ja då var jag borta någon heeeeeeeeeeeeeeeeelt annanstans :)

Igår när jag å mannen låg i sängen så låg vi vända motvarann och rätt var det är så sparkar h*n till och mannen frågar kände du det där?? Nä det gjorde jag inte....ibland så tänker dom verkligen inte :) Lät så himla kul när han frågade om jag kände sparken, den kom ju lixom innefrån mig :=)
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 19:22:34 följande:
    Kan inte förklara,haha! Men tex på mitt jobb så körs lönen efter den 15:e- 15:e. A-kassan kösr  17:e-17:e. Alltså inte från den 1 till den sista i varje månad som man kanske kan tro
    japp det är den 20 de bryter, tänk på det när man går från föräldraledighet till sjukskrivning eller nåt sånt för då kan man få mer pegnar ena månadne och lite pengar den andra månadnen för då har de redan skickat ut den betalningen man skulel ha den andra månanden.
    Svårt att förklara men det hände mig förra månanden, fick 2000:- i sjukpenning för jag fick färldrapenning månanden innan + sjuklön från jobbet
  • delifi2
    Sandragumman skrev 2010-10-12 12:00:16 följande:
    Apropå detta med hallonbladste! Vågar man köpa de på nätet, vet man vad man får då så de inte är nå annat? Hittade en sida som sålde re-fresch hette de, någon som vet nå om dem? Tänkte faktiskt pröva detta teet för skojsskull! Hade aldrig hört talas om de fören ni börja prata om de här, så nu har jag googlat lite om de oxå:)
    jag har köpt därifrån
  • delifi2

Har skummat igenom en del ni läst, har inte varit inne på länge känns det som.

Å som vnaligt har jag ju glömt vad jag skulel kommentera :)

har varit hos bm idag å fick akupunktur, hjärtljuden låg på ca 130 vilket det har legat på mest hela tiden.

Hon kollade även tappen för jag har varit lite orolig för den och den såg helt oki ut trots alla sd jag har haft, å det kändes skönt att höra.

Längtar tills nästa onsdag då det är dax för ul :=)

MIn lill* håller sig rätt lugn nu för tiden känner inte av h*n lika ofta och jag tycker det är så skönt, huvudsaken är att jag vet att h*n lever men inte behöver sparkas för det :)

• delifi2
    Ninnie81 skrev 2010-10-13 23:17:23 följande:
    hej brudar. Tänkte meddela att ja just nu ligger på förlossningen. Börja blöda igår och haft kraftiga sd. Har fått 2 omgångar bricanyl och en kortisonspruta eftersom de såg att när ja hade mina sd påverkades min tapp. Från 6 cm till 3 cm. Förhoppningsvis stannar bebis ett tag till. Men vi får se. Skriver mer sen beroende på hur de går. Men håll tummar och tår att de dröjer nån vecka till
    tur att de har koll på dig nu.
    lycka till och hoppas bebis stannar kvar.

Hoppas alla våra bebisar stannar kvar ett tag till iaf, verkar vara många somm vill titta ut tidigare
  • delifi2

fick akupunktur igår och har inte haft ont idag och vad gör man??? Jo det är vä´l klart jag åker hem till mig och fixar och donar och vad händer då. Jo jag får ju så klart ont, att jag aldrig lär mig.
    Men det är såååååååååååååå tråkigt att inte göra något blir så arg på mig själv ibalknd för att jag har så ont, även om jag inte brukar göra så mycket annars så fixar jag det vardagliga iaf nu kan man inte ens göra det. :(((((

• delifi2
    Licebe--->Håller med, bättre att gå ut om man blir frustrerad och lugna ner sig själv först.
    Sjukt jobbigt är man inte kan trösta sitt barn fast man vill, man blir ju frustrerad då.

Ang kudde igen, om man ksa ha fluffig kudde så ska de ligga på rygg, tog inte upp det förut men kom på det nu, mina barn har alltid legat på mage när de har varit bebisar för det var så de sov bäst och då ska man inte ha nån kudde men ligger de på rygg är de ingen fara eftersom de inte kan vända sig ännu.

Momalicius----> bra jobbat med körkortet, skönt det måste kännas för dig :)

Har så sjukt ont idag både ryggen och höfterna och det är väl typiskt att det ska var idag eftersom båda ungarna är hemma för de har tagit spruta.
    tack å lov att både tigerbalsam och voltaren gel finns, skkulle inte klara mig ut det + spikmattan den gör under, men man kan ju inte ligga i fred på den när man har 2 huliganer här hemma :(
  • delifi2

Nä alltså trodde du int tagit körkortet men du är verkligen på god väg, måste kännas skönt att veta att du snart har det :)

Brukar oxå kasta upp mina barn i luften, hmmm-..... det är kanske drf mina döttrar är som de är :=D

Svar på tråden December Bebis 2010 :)