-
vrf då? allt bra?Jessika82 skrev 2010-10-24 00:14:35 följande:då har man varit en vända på förlossningen igen..... -
Lätt att ta fel på att läcka fostervatten och dessa flytningar man börjar få nu, jag har än så länge sån tur är inte fått så det bara rinner som det kan göra ibland men ibaldn vet jag inte om jag kissar på mig eller om jag får flytningar...
-
fy fan för foglossning.
Fick psykbryt i morse och bara grät.
Nyste några ggr och det gör så himla ont då i bäckenet, vågar knappt nysa för jag vet hur ont det komemr göra när jag gör det. Bara stortjöt och sa att jag pallar inte ha ont mer, kan inte göra ett skit, kan inte sitta, inte gå, inte bära, inte ha sex, inte sova inte ett JÄVLA skit kan jag göra utan att det gör ont. Har gått med skiten så länge att jag har vant mig vid att ha ont hela tiden så jag tänker inte ens på att jag har ont förrens jag ändrar ställning då känner jag smärtan igen. HUr fan ska jag stå ut i några veckor till, hatar det här, vrf ska just jag drabbas av att ha så ont, vrf kan jag inte ha som när jag väntade min äldsta dotter, då hade jag bara lite halsbränna och mådde toppen, har aldrig varit så full av liv som då.
Men nu.....fan vad jag avskyr det här, vill inte mer, orkar inte mer..... vill bara sova EN ENDA natt vrf kan jag bara inte få sova en HEL natt utan att vakna av att jag får så ont när jag vänder mig om i sängen.
Behövde verkligen gnälla av mig lite för det känns som jag kommer bryta ihop snart -
jag avskyr oxå när folk säger så, att det kommer bli bättre, att man ksa tänka positivit för det är snart över osv osv....Stefanie skrev 2010-10-24 15:27:34 följande:Klart att du ska gnälla av dig, det behöver man göra. Jag förstår den där känslan av orättvisa, och det där med att man har haft det jobbigt så länge att det har blivit vardag.
Jag skulle kunna skriva om att "du får försöka tänka på det lilla pyret som kommer snart, att det kommer att vara värt det" och allt det där. Men jag brukar inte tycka att det känns bättre när folk säger sånt. När det är sjukt j*vla jobbigt så måste man få gnälla och tycka synd om sig själv. Hade man inte varit gravid hade man ju krävt att få mediciner, bli opererad och VAD SOM HELST för att bli av med all skit, men när man är gravid ska man helt enkelt kunna ta det och inte klaga, för man ska ju få den största gåvan av alla...
Klart det är så, men när man är mitt inne i det så är det inte alltid den tanken hjälper...
Jag tror att man behöver få klaga av sig ordentligt, för mig känns det ibland som att det är det enda som hjälper när det känns jobbigt.
Det hjälper inte spec mycket just då när man har så ont för då vill man bli av med just NU och just DÅ. Man har inte tid att tänka på det för man blir inte positivare för det. Vet ju att det kommer gå över och gör det inte det då kan man ta starkare mediciner och bli opererad eller vad som. Men nu när man är gravid så kan man inte ta nåt.
Hela jag stinker tigerbalsam och samma när jag lyfter på täcket då kommer lukten fram
-
ett halsband som har en pingla som är vid magen, sen så ska bebis känna igen ljudet sen.Sandragumman skrev 2010-10-24 15:57:46 följande:Bola? Känner mig kanske lite dum nu, men vad är det för nå?
Vet inte vrf man har det, personligen tycker jag det är lite onödigt, bättre att sjunga själv för bebis även om man är tondöv
Nån av er som har skaffat ett angelsound? -
ring å fråga imorgon så det inte har blivit nåt missförstånd.3 barns mamma84 skrev 2010-10-24 20:17:53 följande:37+6 står det att jag är då när jag har Tul 30/11 varför då v 36 ???
Jag hoppas verkligen inte att det blir en sån vinter som förra året för då kan jag inte ha den vagen jag vill ha, så jag har fudnerat på lite lösningar ang det. Tror jag kommer ha WIlliams vagn och sen så bära dottern i en bärsjal om det blir för jäkligt. -
har oxå synliga blodådror på brösten.
ludicrous skrev 2010-10-24 20:48:57 följande:Vad är det för vagn du vill ha?
Jag tror precis som stefanie, att det mest blir svårt när det är slaskigt o oplogat, är det plogat och "tillplattat" så är det nog lugnt o köra vagn med svängbara hjul :)
Vi skulle få vagnen i slutet på oktober / början på november.. det är ju faktiskt snart..
Någon mer med typ fisknät på brösten..? Har sjukt synliga blodådror från nyckelbenen o ner på brösten! Ser både läckert o läskigt ut faktiskt..
det är nån av de här vagnarna jag vill ha

-
här skrivs det så det står härliga till
¨'
så blir det när man sover hela dagen
Jag sover hela dagarna, så fort jag lämnat dom på dagis går jag å lägger mig, idag gick jag å la mig kl 9 hade gått upp kl 6.30. Sen så sov jag nu till 12.30 och jag sover bäst på dagarna men jag drömmer sjuka drömmar då. Har drömt om kronprinsessan Victoria, om några arbetskollegor som hade barn tsm men sen så visade sig vara mitt barn...
Min abarn har aldrig fixerad sig förutom äldsta dottern som fixerade sig dagen innan det var dax och då hade jag gått med värkar hela dagen.
Att göra vändingsförsök gör inte alls ont, man är ju helt avslappnad i livmodern, det jag tyckte var att det var obehagligt men inte mer
har knappt känt av dottern nu de 2 senaste dagarna, tror hon har vänt sig på nåt konstigt sätt för hela rumpan sticker ut på ena sidan av magen, förut låg hon i tvärläge och sprakde helt vilt nu blir det nån buff lite d å då. -
SÅna kan vara bra att ha när man är orolig.Momalicious skrev 2010-10-25 16:48:03 följande:Insåg precis att vi har en angelsound. Underbart att lyssna lite så man hörde att han lever. Skitunge till att skrämmas.
Spec nu när det börjar bli trängre i magen och de inte rör på sig lika ofta eller lika mycket.
Jobbigt när man får värkar på bussen man kan ju inte sitta å andas då lixom känns det som.
Dottern trycker ner ibland å det känns som hon verkligen trycker ner med allt hon har -
Vart bor du? Min svärmor ska dit på måndag.Momalicious skrev 2010-10-25 21:15:29 följande:Åh vad trött jag blir. Råkade ta FEL spjälskydd när vi var på Ullared så har ett till en vagga nu. Suck. Om ingen jag känner kommer ta sig till Ullared innan bebis kommer så får vi helt enkelt vara utan tills vi åker dit nästa gång. Himla surt att man skulle råka ta fel!
Vi kommer döpa dottern, har gjord det med alla mina barn, själv är jag inte döpt.
Men jag tror på dopet om man nu säger så. Min morfar var präst óch min mamma har väl varit lite av en rebell så hon döpte ingen av oss syskon, det är först nu när hon har blivit äldre som hon tror mer på kyrkan.
Jag börjar blir trött på att gå hemma nu, har varit hemme sen April förra året då jag blev sjukskriven när jag väntade William. KOmmer alltså vara hemma mer än 2 år