Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

trav3lla skrev 2010-10-08 16:01:42 följande:
    Vad är TUL (tillväxtultraljud) - som jag förstått väntar inget mer ultraljud för oss (hade ett v.18 är nu 29+2) så vad gör att man får ta sånt?
    är så olika var man bor, här i skåne får alla göra ett tillväxtul för att beräkan ungefär hur stor bebisen kommer vara vid födseln, det brukar man göra runt vecka 32-34.
    LillSnurr82 skrev 2010-10-08 16:41:38 följande:
    vaddå, skulle hallonbladste göra att man föder tidigare eller??
    nope det gör det inte men det hjälper att man mjuknar upp, sen så vet man ju inte om det hjälper eller inte eftersom man inte vet exakt när bebisen ska komma iaf :=)
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-10-08 22:32:45 följande:
    Det är inte så på alla KK i Skåne, tror bara det är vi som tillhör Lund
    men jag tillhör inte Lund :) kanske de som bor längst ner i skåne då :)
    har för mig förra gången när jag var gravid med William att det var en till som oxåfick göra det och hon tillhörde Malmö, så det är kanske Malmö, Lund, Ystad, Trelleborg då?
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 22:18:43 följande:
    1 köpte vi alla andra har vi hämtat ut +en som vi hämtar ut i morgon ..
    Det e så att i sverige fick man välja mellan babyproffsen eller babylandet och man fick bara ta en.
    Sen fick man från bb oxå

Här i dansmark får man från ALLA affärer som har med bebisar att göra
    Måste man vara dansk medborgare? eller går man bara in i affären och visar magen typ? :=D eller? skulle tänka mig att åka över, tar ju bara 30 min
  • delifi2
    Licebe skrev 2010-10-08 23:03:58 följande:
    Jag har två frågor till er:
    Vet ni om man får göra någon rutinkoll där dom tittar på tappen, om den är mjuk eller öppen?

Och sen undrar jag också om någon fler har blivit lös i magen,
    eller om någon vet om det har någon orsak?
    Och nu handlar det inte om att jag ätit något dåligt, det har varit såhär i varje dag i fyra dagar.
    Annars har jag inte haft något problem med magen alls, har nog en ganska tålig mage=)

Hoppas att alla har en bra fredagskväll!=)
    nä det får man nog inte göra om det inte föreligger något som gör att man måste det, man ska ju inte var där nere och rota eftersom det faktiskt kan sätta igång en. Om man har mycket tidiga värkar och sd så kan man iaf här få kolla hur tappen ligger till men jag tror inte annars.

Jag har blviivt dålig i magen faktiskt och jag har varit rätt hård i magen innan eftersom jag äter järntabletter så för mig tycker jag att det varit konstigt. Har varit så dålig i magen som veckorna innan jag fick William.

Min fredagkväll har resulterat i gråt :=( inget allvarligt alls utan bara sådär graviddeppig som man kan vara. Typsikt när mannen har varit på personalfest och jag ville att han skulle komma hem, han kom ju hem men jag har lite dåligt samvete över att han fick avbryta tidigare än vad han hade tänkt, han kom hem för ca 30 min sen och somnade på soffan :=)
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-09 08:28:30 följande:
    Bor du i danmark ?
    sambon skriver ut papprena och lämnaroch vi får gratis box precis som sverige men här får vi mer då sverige är som dom är ..
    nä det gör vi inte, men finns det nån sida man kan skriva ut det på?

Vi bor i Trelleborg men från malmö tar det ju inte lång tid, gillar Danmark även om jag inte förstår ett jota av vad de säger där.
    Tänkte söka jobb där förut för det är många som sagt att det är lätt att få jobb men sen så kollade jag på den danska kanalen och jag förstod INGENTING så jag la ner det där med att söka jobba ganska omgående :)
  • delifi2

h*n får sova i vår säng efter nattammingen för efter 1 gång så orkar jg inte gå up mer då är det bekvämare att bara dra upp tröjan och somna om igen när man ammar tycker jag, visserligen åker mannen ut från sängen men det skiter jag i :)
    Lite elakt kanske men han är en som aldrig vaknar av nåt, man kan ligga och putta på honom utan att han vaknar. Så vi har dubbelsgen för oss själva den första tiden.
    Sen på dagarna så får bebisen sova i sin egen säng så att den vänjer sig vid det oxå

• delifi2

har man en sån spjälsäng att man kan ta bort en sida är det toppen tycker jag, vi har en sån vit från ikea, gulliver tror jag den heter.
    Men på den borra vi egan hål så vi kunde ställa botten i det läget vi ville ha och ta bort en långsida.

Man kan ta bort ena långsidan på de flesta sängar, bara testa att inte sätta dit ena långsidan och se om den står stadigt.

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-10 21:17:50 följande:

Själv har jag ju spjälsäng i sonen rum som se lillebror kommer att dela med rummen.Sen har vi resesäng haha men den står ute just nu i garaset den behöver vi inte just nu.

Tänkte nämligen skaffa en korg eller en vagga och i vårt sovrum så jag inte vill dela säng med 2 barn haha
    Som sonen på 2år som brukar komma till oss varje morgon och somnar till tänk sen att ha en bebis liggades i sängen med.

på vilkenm sida skriver ni ut så ni kan hämta ut babyoxen i danmark?
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-10 21:28:01 följande:
    Senaste gratis gåvan vi hämtade nu blir nr 3 hehe så var det
    www.babysam.dk affären heter babysam
    Alla dom affärenen finns väl i Köpenhamn antar jag, vill ha så mycket gratis saker som möjligt hehehe.....
    DÅ slipper man ta med sig så mycket till BB
  • delifi2

Vilket fint babygym :)

kunde inte skriva ut på den adressen du gav, man måste bo i Danmark och visa nåt gult kort :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)