Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

http://nelly.com/se/mammakläder/mama-licious-100226/trappo-dress-6379-87/

vad tycker ni om den här?
    Har letat efter en klänning till bröllopet och nu har jag äntligen hittat en, det värsta är nog att jag är så himla kort, 150 cm så jag måste sy upp den en bit.
    Men jag har varit ute efter en klänning som både får plats med magen om jag fortfarande är gravid då när vi åker och en som man kan amma i om jag fått bebis innan.
    Men de flesta tycker jag har varit så fula men den här fastna jag verkligen för :)
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-10-15 19:42:41 följande:
    Jag kan tyvärr inte se länken

När ska ni gifta er?
    vi är redan gifta men min bror ska gifta sig den 4 december så jag hoppas vi kan gå då

hmmmm....konstigt, ska se om jag kan lägga in en bild på den ist :)
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-10-15 21:50:59 följande:
    Ang sexliv. Har haft typ noll lust hela tiden, först pga illamåendet och sen nu pga foglossningen plus att det känns så fel när han håller på och sparkar hela tiden. Vet ju att han inte fattar vad vi gör men nae, känns lite fel bara. Och nu går det typ inga pga foglossningen, har så ont så jag håller på att dö dagen efter om vi har sex. Men sugen är jag, som bara fan, så vi gör annat än just penetration haha.
    Håller med om att det känns fel när h*n håller på sparkar när man håller på, för mig känns det lite olustigt att känna sparkar samtidigt som mannen håller på.

Har börjat få mer och mer ont i fogarna och har gett upp ang akupunturen, komemr få gå 2 ggr i veckan ist för 1 nu som jag gör, känns som jag lika gärna kan bo där springer där så mycket.
    RIngde en gång för att boka om akupunktur till en annan dag och så sa jag "hej jag heter NN och undrar om det finns nån annan tid för akupunktur", och hon som svarade sa bara "ja det är du ju, nu ska vi se" då har man sprungit där mycket, även om det int eär så stort så är det iaf 6 bm som jobbar där 
  • delifi2

hahahaha.......... vätskeersättning gör jag iordning under dagen då jag vet att jag ska ut på kvällen (när jag inte är gravd) och ska festa. Dricker hälften när jag kommer hem och hälften dagen efter, gör under då :=)

Vill oxå åka till ullared men med min foglossning kommer jag knappt fram till ingågnen från parkeringen så det är bara att glömma :(

Har ingen aning om hur stor bebisen ska vara nu men det låter som det är "normalt" om man räknar efter lite... jo det är rätt, kollade runt lite nu och barnet är ca 45 cm och ska väga runt 1,8 kilo :=)

• delifi2
    Stefanie skrev 2010-10-17 21:34:04 följande:Inser att jag vilken dag och stund som helst kommer att kissa på mig. I natt var jag uppe 8 gånger.

Liten sparkar på blåsan lite då och då och när det händer känner jag den där känslan som man känner precis när man ska börja kissa och måste knipa ihop ordentligt. Det är ren tur att jag hinner göra det.

Det känns som att Liten är väldigt långt nere och rör sig, det känns mer nere vid blygdbenet än det gjort tidigare. 

I vilket fall har jag till och med fått skavsår av toalettpappret för att jag springer så ofta nu för tiden. Fick till och med lite blod på toalettpappret sist, så det är inte lite sönderskavt och då är det inte direkt så att jag gnuggar med pappret heller. Är det någon som har några tips på vad jag kan göra för att rädda mig från att bli helt trasig? Använder redan riktigt lent och mjukt toalettpapper...

Bebis har oxå flyttat sig längre söderut, känns som den sprkar sig utåt och neråt vid blygdbenet.
    olja det använder jag, vanlig olivolja och smörjer med. Har oxå skavsår där nere.

Min bm kollade min tapp och sa att den var oki, men jag känner att ibland så halkar den neråt, har ju haft framfall tror jag efter Elliot för då kändes det oxå som nåt skulle ramla ut.
    Momalicious skrev 2010-10-17 22:18:49 följande:
    Hörni, ni kloka kvinnor? Hur känns förvärkar? Varje kväll och då och då på dagarna känner jag numera en mensvärksliknande smärta över mage och rygg och ett jääääkla tryck nedåt, typ som om jag hade ett bowlingklot som hängde på livmodertappen. Låter ju heldumt men ja... Kan det vara förvärkar? Det kommer liksom i intervaller, precis som värkar gör. Eller vad kan det vara?
    Låter som förvärkar iaf, jag har typ likadant när jag har mina förvärkar, skillnad mot sd då man bara känner dom genom att magen spänner. FÖrvärkar är mer intensiva och känns i ryggen oxå.
    linasmama skrev 2010-10-17 22:21:32 följande:
    Hjälp!!! Var och kissade nyss och kom massa blod på pappret. var blod i toaletten också. Har haft mycket förvärkar idag men just nu har jag inte ont och bebis är lika aktiv som vanligt. vad kan det bero på? Blir jätte närvös ju!
    Sa dom att det var slemmisen? för det kan det ju vara, den kan släppa tidigare men kan oxå återbildas, kommer dock ej ihåg från vilken vecka den inte återbildas igen. Försök vila/sova så mycket du kan för i den här tråden vert man ju aldrig när våra bebisar vill komma ut

Har kollat på vagn idag, blir nån av de här två

• delifi2

När jag väntade Elliot så värmde vi glögg när vi var på väg till sjukhuset och hade med oss i en termos, det är så himla gott med lussebullar och pepparkakor

skulle aldrig dricka vinglögg från systmet iaf och lita på att alkholen försvinner helt, bättre att köpa från affären då tycker jag.

Har vilat hela dagen och nu när jag hämtat ungarna från dagis har jag blivit supertrött, så typiskt för jag harinte varit trött under hela dagen.

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 13:41:16 följande:
    Man får dricka alkohol hela tiden men med måtta
    Man får oxå dricka alkoholnär man närmar sigslutet alltså v 37-38 då spelar det ingen roll .
    Jag ska iaf dricka alkohol glögg ..
    vrf skull inte det spela någon roll?
    det spelar ju roll eftersom alkoholen kommer ner i fostervattnet och barnet sväljer det= att bebisen får i sig alkhol hela tiden eftersom de sen kissar ut det och sen dricker fostervattnet igen
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 17:33:07 följande:
    Fråga bm dom säger man får en måttligt och ett glas vin det e okej.
    Du ska inte tro att jag pimpar i mig vin o allt varje dagnej då jag har inte tagit något sen juli hehe jag väntar till dec då jag tar glögg
    Jo visserligen säger de det men vrf ta en risk undrar jag, jag har själv smakat så det kommit i munnen men inte svalt. Lät som nåt helt annat *lol*

får dricka glögg från ica  i år men det går lika bra
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 18:05:27 följande:

Hittade något jag tänkte köpa på Onsdag eller denna vecka iaf
    Något till elias när han åker bil när vi i januari ska till sverige och åka bil till sverige tar ca 12 timmar ca då har vi 3barn och en rastlös kvinna i bilen (mig )
    fin vad kostar den?
    Momalicious skrev 2010-10-18 18:04:13 följande:
    Så ingen missuppfattar nu, den glöggen jag menar ÄR den vanliga blossa från affären. Någon systemetglögg skulle jag aldrig dricka för jag tycker dom är så sjukt vidriga i vanliga fall och särskilt inte nu. Skulle aldrig sätta i mig alkohol (mer än det som räknas som alkoholfritt, dvs 0,5 %. Det var därför jag undrade.

Förstår inte hur någon barnmorska kan säga att det är okej att dricka någon gång då och då. Det är faktiskt inte så att det finns någon bevisad magisk gräns för när det blir farligt att dricka. Om man dricker så får ju barnet i sig alkoholen i en mycket högre koncentration och dessutom dricker barnet det flera gånger om. Nolltollerans är det som gäller enligt mig! Men men..

Enligt vissa självutnämnda experter som påstår att alkohol inte går att koka bort (konstigt, varför får då barn äta rödvinssås t.ex.?) så har jag ju redan skadat sönder vår lilla bebis med tanke på att jag använder vin i matlagning jämt. Så eftersom vårt barn redan är helt missbildat och förstört då så spelar det ju verkligen ingen roll om jag kokar min jäkla glögg ett tag för det är ändå redan försent. Gud vad trött jag blir. Jag hatar familjeliv. Gråter
    håller med dig, jag har oxå vin i maten, tex rödvin å vit vin å öl i köttfärs. jisses vilket skadade barn jag skulle ha då.

Nä fattar inte vrf de nya rek har kommit, antaglligen för att tex frankrike kan gravida dricka, men som du söger de går ju direkt ner till barnet om å om igen.
    Fortsätt du att ha vin i maten för det tänker jag ha iaf 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)