Stefanie skrev 2010-10-17 21:34:04 följande:Inser att jag vilken dag och stund som helst kommer att kissa på mig. I natt var jag uppe 8 gånger.
Liten sparkar på blåsan lite då och då och när det händer känner jag den där känslan som man känner precis när man ska börja kissa och måste knipa ihop ordentligt. Det är ren tur att jag hinner göra det.
Det känns som att Liten är väldigt långt nere och rör sig, det känns mer nere vid blygdbenet än det gjort tidigare.
I vilket fall har jag till och med fått skavsår av toalettpappret för att jag springer så ofta nu för tiden. Fick till och med lite blod på toalettpappret sist, så det är inte lite sönderskavt och då är det inte direkt så att jag gnuggar med pappret heller. Är det någon som har några tips på vad jag kan göra för att rädda mig från att bli helt trasig? Använder redan riktigt lent och mjukt toalettpapper...
Bebis har oxå flyttat sig längre söderut, känns som den sprkar sig utåt och neråt vid blygdbenet.
olja

det använder jag, vanlig olivolja och smörjer med. Har oxå skavsår där nere.
Min bm kollade min tapp och sa att den var oki, men jag känner att ibland så halkar den neråt, har ju haft framfall tror jag efter Elliot för då kändes det oxå som nåt skulle ramla ut.
Momalicious skrev 2010-10-17 22:18:49 följande:
Hörni, ni kloka kvinnor? Hur känns förvärkar? Varje kväll och då och då på dagarna känner jag numera en mensvärksliknande smärta över mage och rygg och ett jääääkla tryck nedåt, typ som om jag hade ett bowlingklot som hängde på livmodertappen. Låter ju heldumt men ja... Kan det vara förvärkar? Det kommer liksom i intervaller, precis som värkar gör. Eller vad kan det vara?
Låter som förvärkar iaf, jag har typ likadant när jag har mina förvärkar, skillnad mot sd då man bara känner dom genom att magen spänner. FÖrvärkar är mer intensiva och känns i ryggen oxå.
linasmama skrev 2010-10-17 22:21:32 följande:
Hjälp!!! Var och kissade nyss och kom massa blod på pappret. var blod i toaletten också. Har haft mycket förvärkar idag men just nu har jag inte ont och bebis är lika aktiv som vanligt. vad kan det bero på? Blir jätte närvös ju!
Sa dom att det var slemmisen? för det kan det ju vara, den kan släppa tidigare men kan oxå återbildas, kommer dock ej ihåg från vilken vecka den inte återbildas igen. Försök vila/sova så mycket du kan för i den här tråden vert man ju aldrig när våra bebisar vill komma ut
Har kollat på vagn idag, blir nån av de här två