• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:40:01 följande:
    När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första!Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!
    Jadu... du har ju sett mig. MIn svullnad är en stenhård mage och den går liksom inte sååå bra att dölja längre. När vi var på inskrivningen i Torsdags sa min BM att "bebismagen kommer tidigare för varje graviditet" Jo tack....bebismagen jag!!
    Men jag är ju som en uppsvälld boll!!! 4 kg har jag gått upp, 4kg!!! {#lang_emotions_surprised}
  • Emelle
    TheUnknown skrev 2010-05-24 09:40:28 följande:
    Eftersom vi var osäkra i början på om vi skulle behålla eller inte så har jag berättat för en vän som jag vet håller käft om det, för att ventilera mig lite. Annars har vi inte berättat för någon och tänkte inte göra det förrän efter NUPP, men det är fem veckor dit.. Går det att dölja under tiden är det ju inga problem, men växer magen för fort så blir det svårt att dölja på stranden :P Sväller också upp vissa kvällar! Ibland jättemycket, ser ut som jag gjorde med första runt v 20 :P  Kommer inte heller ihåg från förra gången. Kan iaf fortfarande ha mina byxor och har nog inte gått upp i vikt, förutom brösten som blivit ENORMA! Tackar för det :DSka på inskrivning i morgon, samma BM som med dottern, känns skönt att känna henne, men sist så tyckte jag att hon var lite.. ja hon sa vissa saker som inte gjorde mig så glad o så.. Med dottern fick jag GBS, jag vill verkligen ha tätare kontroller av urin och så denna gång, kan man kräva det?
    Jag ska få tätare kontroller av urin och fick även läkar undersökning pga mina osynliga UVI och njurbäcken problem så det borde nog du med få...Diskutera med din BM
  • Emelle

Igår kväll hade jag lite blodblandade flytningar och tycker att jag haft mer smärta i ryggslut och mage de senaste dagarna. Fick en tid i morgon opå gyn för VUL då jag ringde och berättade. Känns skönt. 
    Ser allt bra ut ska jag försöka njuta lite mer efter det. Sen etfer NUPP om 3 veckor ska jag börja kika på bebisaker...LÄNGTAR!!!

• TheUnknown

Emelle - Syns det mycket på dig då? Ska prata med BM, hade ju samma sist och det kändes inte som hon lyssnade på mig då, hoppas hon gör det denna gång.. :(

Vill också kolla på bebissaker!! Min sambo är inte alls med på noterna än, han tycker väl inte det är verkligt, men har sagt att efter första ultraljudet så blir det ändring.. Yeeey, får vänta med att ens prata om min graviditet i fem veckor till.. inte så kul :(

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-24 17:12:17 följande:
    Igår kväll hade jag lite blodblandade flytningar och tycker att jag haft mer smärta i ryggslut och mage de senaste dagarna. Fick en tid i morgon opå gyn för VUL då jag ringde och berättade. Känns skönt. Ser allt bra ut ska jag försöka njuta lite mer efter det. Sen etfer NUPP om 3 veckor ska jag börja kika på bebisaker...LÄNGTAR!!!
    Emelle skrev 2010-05-24 17:09:06 följande:
    Jadu... du har ju sett mig. MIn svullnad är en stenhård mage och den går liksom inte sååå bra att dölja längre. När vi var på inskrivningen i Torsdags sa min BM att "bebismagen kommer tidigare för varje graviditet" Jo tack....bebismagen jag!! Men jag är ju som en uppsvälld boll!!! 4 kg har jag gått upp, 4kg!!!
    Ja de e nog sant att de syns lite fortare för varje grav,man har ju varit uttjänjd innan dåe,hehe!
    Kommer se TOPPEN fint i morgon! Bebis mår PRIMA där inne Dumma flytningar och skrämmas så!! Tänker på er i morron!
  • MajMamman08

Bebisaker ja Har redan kikat på vagn,hihi vill ha en Phil&Teds syskonvagn

TheUnknown skrev 2010-05-24 17:27:37 följande:
    Emelle - Syns det mycket på dig då? Ska prata med BM, hade ju samma sist och det kändes inte som hon lyssnade på mig då, hoppas hon gör det denna gång.. :( Vill också kolla på bebissaker!! Min sambo är inte alls med på noterna än, han tycker väl inte det är verkligt, men har sagt att efter första ultraljudet så blir det ändring.. Yeeey, får vänta med att ens prata om min graviditet i fem veckor till.. inte så kul :(
    Han kommer nog så småning om Killar e ju oftast lite sena med o fatta!hihi! Han hade barn sen innan? E detta ert första tillsamamns el 2:a? Minns inte hur de va?!
  • TheUnknown
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 17:38:41 följande:
    Bebisaker ja Har redan kikat på vagn,hihi vill ha en Phil&Teds syskonvagn Han kommer nog så småning om Killar e ju oftast lite sena med o fatta!hihi! Han hade barn sen innan? E detta ert första tillsamamns el 2:a? Minns inte hur de va?!
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern...

Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =)
    Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(

Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
  • Emelle
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:27:37 följande:
    Emelle - Syns det mycket på dig då? Ska prata med BM, hade ju samma sist och det kändes inte som hon lyssnade på mig då, hoppas hon gör det denna gång.. :( Vill också kolla på bebissaker!! Min sambo är inte alls med på noterna än, han tycker väl inte det är verkligt, men har sagt att efter första ultraljudet så blir det ändring.. Yeeey, får vänta med att ens prata om min graviditet i fem veckor till.. inte så kul :(
    Har precis lagt in magbilder i tråden
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.html
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:42:38 följande:
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern... Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =) Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
    Jag har beställt mycket från HM...online.
    Tror inte det finns så värst mycket här. Dock kör jag med vanliga toppar, leggins, baggy osv och köper endast mamma jeans.
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 17:36:25 följande:
    Ja de e nog sant att de syns lite fortare för varje grav,man har ju varit uttjänjd innan dåe,hehe! Kommer se TOPPEN fint i morgon! Bebis mår PRIMA där inne Dumma flytningar och skrämmas så!! Tänker på er i morron!
    Tack snälla. Jag har ju mycket symptom, illamående trötteheten och ont i brösten så jag hoppas att allt är ok, men sknt att få kolla så man slipper oroa sig...Man gör ju lätt det med vårt bagage...
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:42:38 följande:
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern... Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =) Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
    Vi har redan provkört...Står mellan Brio Go, Brio Sing och Crescent Diva!!!
    Vagn skadad så in i *****
  • LinnV

Jag har redan köpt lite bebiskläder, kunde inte hålla mig  

Vagn vet jag redan vad jag ska ha men ska beställa den när bebisen är född för jag vill inte ha en svart vagn och min sambo vill inte veta könet innan den är född.. Jag är helt tokig i vagnar också, hade 7 st (!) samtidigt när dottern var liten, har dock bara en kvar nu.. 
    TheUnknown: Den värsta vagn man kan ha är med små hjul i fram, det går inte att använda när det är snö eller slask ute. Jag har provat och du måste vara stark och envis som synden om du ska orka med det en hel vinter
Svar på tråden December Bebis 2010 :)