• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • empans
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:38:27 följande:
    Jag har berättat för min mamma o mina syskon och min närmsta vän. Sen vet ingen mer. Tänker vänta lite till,tills efter vi gjort NUPP. Har redan gjort VUL i v 10 och då såg allt bra ut,men vill gärna se att allt ser bra ut igen innan jag berättar! Nupp gör jag om 2 veckor,är då i v 14. RUL får man inte göra här förrän i  ca v 19. Men läste att det är en rätt bra vecka att kolla så saker och ting e ok med bebisen! Visst,det är långt att vänta om man inte fått se bebisen innan dess. Har ni beställt tid för KUB?
    Vi ska på KUB 7juni, v 13+0. Längtar, känns som att man kanske kan slappna av lite efter det, allternativt i alla fall få reda på att det inte är som man trott...

Känns som att det skulle vara superjobbigt att vänta ända tills mitten av juli för att få se "knoddas" för första gången. Känner sig så maklös, men det är väl bara att inse att man inte rår över detta. Det blir som det blir helt enkelt.

Funderar på att berätta för de närmaste snart. Tror jag har lagt på mig något kilo (vågar inte ställa mig på vågen dock) och har lite småpanik för att det ska se ut som att jag bara blivit tjock. Känns som att det kanske är mer "accepterat" när folk omkringen vet varför... Fjantiga jag..
  • MajMamman08
    empans skrev 2010-05-24 09:32:01 följande:
    Vi ska på KUB 7juni, v 13+0. Längtar, känns som att man kanske kan slappna av lite efter det, allternativt i alla fall få reda på att det inte är som man trott...Känns som att det skulle vara superjobbigt att vänta ända tills mitten av juli för att få se "knoddas" för första gången. Känner sig så maklös, men det är väl bara att inse att man inte rår över detta. Det blir som det blir helt enkelt.Funderar på att berätta för de närmaste snart. Tror jag har lagt på mig något kilo (vågar inte ställa mig på vågen dock) och har lite småpanik för att det ska se ut som att jag bara blivit tjock. Känns som att det kanske är mer "accepterat" när folk omkringen vet varför... Fjantiga jag..
    Ja men det va ju du jue, vi som skulle på de samma dag!ska med 7 juni och är i 13+0 då ( v 14) {#lang_emotions_flower}

Hahaha,ja jag vet,man vill ju hellre kanske folk ska veta att man e på smällen än att man blivit tjock,hihi!
    När jag väntade sonen så var ja skit svullen om magen med och sen när vi berättade för min sambos syster att vi väntade barn,hon bara aha,ja för jag tänkte att antingen ska de ha barn el så har hon gått upp skit mycket i vikt och blivit tjocker,haha!!!! Så folk la ju märke till de
  • TheUnknown
    empans skrev 2010-05-24 08:31:13 följande:
    Hej gänget!Hur har ni gjort, har ni berättat för nära och kära om er graviditet eller har ni valt att vänta? Jag känner en allt större oro för att berätta något innan jag ens fått se om det finns ett litet pickande hjärta där inne. Här där jag bor gör man inte något UL förän i v18. Hur ska man kunna vänta så länge? Att vi inte får något UL föran v18 gjorde valet att göra KUB-testet ännu enklare, trots att vi får betala (enligt mig) en massa pengar för det. Tänker på dig MalakiW än en gång.. känns som att man är helt utan kontroll.. Sörjer med dig.Må gott!
    Eftersom vi var osäkra i början på om vi skulle behålla eller inte så har jag berättat för en vän som jag vet håller käft om det, för att ventilera mig lite. Annars har vi inte berättat för någon och tänkte inte göra det förrän efter NUPP, men det är fem veckor dit.. Går det att dölja under tiden är det ju inga problem, men växer magen för fort så blir det svårt att dölja på stranden :P
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:40:01 följande:
    När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första!Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!
    Sväller också upp vissa kvällar! Ibland jättemycket, ser ut som jag gjorde med första runt v 20 :P  Kommer inte heller ihåg från förra gången. Kan iaf fortfarande ha mina byxor och har nog inte gått upp i vikt, förutom brösten som blivit ENORMA! Tackar för det :D

Ska på inskrivning i morgon, samma BM som med dottern, känns skönt att känna henne, men sist så tyckte jag att hon var lite.. ja hon sa vissa saker som inte gjorde mig så glad o så..

Med dottern fick jag GBS, jag vill verkligen ha tätare kontroller av urin och så denna gång, kan man kräva det?

• alberta77
    MalakiW

Beklagar!

Jag har aldrig haft något Ma men flera missfall. Låt det ta den tid det tar att läka. Hoppas du har bra stöd runt dig! Många kramar och hoppas vi får se dig bland nyblivna mammor nästa år! 
    Längtar bebis!
  • wildahallon

Imorse var vi på inskrivning hos Bm :) 10+5 idag!
    Här får vi inte heller se bebis förns i v.18-19! That's life...
    Man måste ju vara inställd på det bästa

• Tittis83

Har varit på inskrivning hos bm idag, allt såg bra ut! Vi har en riktigt bra bm denna gången! Känns skönt!

Vi har berättat för våra familjer och för våra närmaste vänner. Börjar redan synas på mig så det lär ju komma ut snart ändå.

• Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:40:01 följande:
    När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första! Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!
    min gled snyggt över till bebismage förra gången, så för min del tror jag det är kört, hehe

Vi har berättat för familjen och en del vänner.
  • Utomlands
    MalakiW

Känner med dej och din sambo!  Lat dej själv vara ledsen!
    Jag har inte haft Ma men MF och jag ville inte berätta för folk och jag tog det välsigt hart. Men min svägerska har en stor käft sa utan att jag viste om det sa viste typ hela min sambos släkt om att jag var gravid = alla viste sen att jag hade haft MF. Detta var väldigt jobbigt pa släkt träffar för alla ville "vara ett stöd"och prata om det och sen var man otrevlig för att man inte var glad resten av träffen.
    Jag nämner detta pga ditt släckt kalas. Ga dit om du orkar säger jag, om inte sa finns det alltid akut maginfluensa.

Manga kramar!!!
  • 3 barns mamma84

Hihi då e det bara jag som får göra Rul i vecka 14 den 8 juni längtar.
    Kub hmm jag blev faktist frågad av min läkare men jag sa NEJ till detta då jag aldrig gjort detta innan med någon av mina små..
    Men jag fick ongra mig OM jag ville.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.html

En tråd för oss alla som kan lägga in bilder på våra magar och bilder på Ultradljuds bilder oxå
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)