• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

MalakiW: Jag saknar ord.... det måste kännas hemskt, och fruktansvärt tomt, och att ha gått så länge utan att ha fått komma och kolla. Skickar massor med kramar till dig, och hopp om att det tar sig snart igen. Att den lill* då stannar kvar och blir världens härligaste barn - den dagen kommer! Även om det känns långt borta nu. {#lang_emotions_heart}

• MalakiW
    TheUnknown skrev 2010-05-23 18:25:26 följande:
    Malakiw - Uscha! Beklagar verkligen! Har du inte fått komma på koll innan? :(
    Juvel skrev 2010-05-23 18:31:18 följande:
    Ja det undrar jag också, malaki, har du fått komma in tidigare? Minns inte om du skrivit om det, men visst har du pratat med vården om dina blödningar? Hade ju inte gjort någon skillnad men ändå... Lika hemskt för det och jag lider med er...
    Hej båda!

Jo fick ett VUL i v8+0 efter att fått bruna flytningar. Då såg allt fint ut, förutom att jag hade lite myomer. Flytningarna slutade aldrig riktigt, utan höll på hela tiden. Då jag ringt till kvinnokliniken har de sagt att eftersom VUL var så fint och jag inte hade ont eller det var färskt blod var det ingen mening att komma. Ringt säkert 3-4 gånger. Senast ringde jag i torsdags morse eftersom jag på kvällen fått färskt blod 8dock rosa) och ville komma in. Då såg de i min journal att jag skulle göra ett KUBB-test idag och då tyckte de att det var onödigt att jag skulle få ett till. Väl på KUBB:en visade sig att barnet varit dött sedan 8+1.. så troligtvis dagen efter VUL hände det..

Om jag bara hade haft ont hade jag fått komma in och då hade jag inte behövt att bära på fostret så länge.. enligt sköterskan så "guppade fostret bara omkring utan liv i fostervattnet, som en båt.." Tycker det är så hemsk liknelse och den kommer aldrig att försvinna från mitt minne.
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-05-23 20:32:29 följande:
    MalakiW: Jag saknar ord.... det måste kännas hemskt, och fruktansvärt tomt, och att ha gått så länge utan att ha fått komma och kolla. Skickar massor med kramar till dig, och hopp om att det tar sig snart igen. Att den lill* då stannar kvar och blir världens härligaste barn - den dagen kommer! Även om det känns långt borta nu.
    TACK för dina tankar! Allt känns hemskt. Jag plussade i v 5+0 och fick tydligen bara vara gravid i 3 veckor! Jag som trodde att jag var v12+0 idag.

Hoppas nu på ett maj/junibarn.
  • Karttikeya

STOR kram till dig MalakiW! Kan inte föreställa mig hur det känns för er just nu. Kämpa vidare när det känns rätt! <3

• MalakiW

ALL LYCKA TILL ALLA UNDERBARA BLIVANDE MAMMOR HÄR INNE.

Kommer förmodligen att följa er ändå och sänder varma hälsningar och stor stark lycka till er alla!

Vår tid var väl inte nu - men jag hoppas på snart. Vi kanske möts i en ny tråd snart. Sorgligt att behöva lämna er alla - har verkligen gillat att vara i den här tråden och prata med er alla. Så härligt positivt och uppmuntrande gäng som ni är! Kör hårt vänner mot december 2010! Här är en som hejar i bakgrunden.

KRAMAR!!{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

• Stoce
    MalakiW skrev 2010-05-23 20:38:15 följande:
    TACK för dina tankar! Allt känns hemskt. Jag plussade i v 5+0 och fick tydligen bara vara gravid i 3 veckor! Jag som trodde att jag var v12+0 idag.Hoppas nu på ett maj/junibarn.
    Ja, jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom nu. Jag hade ett missfall i v. 8, men då "kom det ju ut" och jag visste redan då att det inte skulle bli något. Att ha gått såhär länge, och sedan få veta.... antar att du precis som jag var inställd på att eftersom det gått såhär länge nu så skulle allt gå vägen. (Är i v. 12 nu) Fy så orättvist livet kan vara. Vissa får barn utan att blinka, medan andra får kämpa innan plusset dyker upp, för att sedan bli snuvad på det igen. Vet inte vad jag ska säga... det är så sorgligt. Jag håller tummarna för dig/er och skickar varma tankar och kramar... världens härligaste barn kommer till er i maj/juni, det tummar vi på?! KRAM!!
  • MalakiW
    Karttikeya skrev 2010-05-23 20:40:08 följande:
    STOR kram till dig MalakiW! Kan inte föreställa mig hur det känns för er just nu. Kämpa vidare när det känns rätt! <3
    som tidigast först i augusti enl. sköterskan vilket betyder ett majbarn om vi har tur.. Tack för dina tankar! kram!
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-05-23 20:43:13 följande:
    Ja, jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom nu. Jag hade ett missfall i v. 8, men då "kom det ju ut" och jag visste redan då att det inte skulle bli något. Att ha gått såhär länge, och sedan få veta.... antar att du precis som jag var inställd på att eftersom det gått såhär länge nu så skulle allt gå vägen. (Är i v. 12 nu) Fy så orättvist livet kan vara. Vissa får barn utan att blinka, medan andra får kämpa innan plusset dyker upp, för att sedan bli snuvad på det igen. Vet inte vad jag ska säga... det är så sorgligt. Jag håller tummarna för dig/er och skickar varma tankar och kramar... världens härligaste barn kommer till er i maj/juni, det tummar vi på?! KRAM!!
    Jo det känns iofs för j-vligt att man har gått med det i en månad.. varit lycklig och säll och tänkt härliga tankar.. Men anade lite att det inte var bra pga flytningarna, men ändå så lugnade kvinnokliniken mig varje gång.. grr.. EN hel månad!

Jo en del har det lättare.. vi har försökt duktigt länge och jag tänkte väl att vi hade fått kämpa tillräckligt länge och skulle få belöningen med ett litet barn. Men tydligen inte.

Ja vi tummar på det! Maj/Juni nästa år kanske man är mamma? Får hoppas på det och håller tummarna hårt.

kramar
  • Mamma till två mirakel

Mala: Fy fan...såååå ledsen för din/er skull {#lang_emotions_cry} fy va hemskt att gå runt å tro att allt är bra och sedan få reda på något sådant... massa kramar och jag hoppas verkligen du återhämtar dig fort efter ditt mf  och blir gravid snart igen!

På torsdag ska jag på inskrivning/VUL....känns lite nervöst...jag har ju haft lite svårt att fatta att jag är gravid....så det känns skönt att få ett VUL nu...men samtidigt e jag jätte orolig om bebisen inte lever eller så...fy...{#lang_emotions_frown}...
    Jag var lika orolig med sonen....har någon av er gjort VUL runt v.10-11??

Jag är i v.10 nu 11 om några dagar...

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)