• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma

MalakiW; har med hört att man blir gravid snabbt efter bara man själv är redo!

har en kompis som först hade problem med att bli gravida, sen när de väl blev gravida så blev det mf på mf, men lätt att bli gravida, nu har de fått en frisk & kry son!!!
    Det är snart er tur gumman {#lang_emotions_flower}

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 21:34:56 följande:
    Ja jag fick ma i dec väntade mens jan vi hade ingen bebis längtan utan vi hade bara normal sexliv utan att ha sprmie inne i feb kom ingen mens var utan 1 mån i mars hade vi sex alla 6 dagars stegring(konstigt nog) och 6 dagars sexande (misstänkte äl) och ja gravid blev jag
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 21:37:38 följande:
    Jag gissar på att i juli-aug är du gravid igen gumman Och alla vi kommer att sakna dig i massor..Du fanns för mig och jag finns för dig!
    Emelle skrev 2010-05-24 21:44:53 följande:
    ¨Har tänkt så mycket på dig idag...Ja vi blev ju gravida månaden efter. Innan MA fick vi vänta flera månader inann vi plussade.Man ska vänta mest för att hinna med psykiskt. (Om man inte haft svåra fysiska problem of course)Håller bebistummarnan för dig, så hårt jag kan!!
    NhjärtaD skrev 2010-05-24 22:00:53 följande:
    MalakiW; har med hört att man blir gravid snabbt efter bara man själv är redo!har en kompis som först hade problem med att bli gravida, sen när de väl blev gravida så blev det mf på mf, men lätt att bli gravida, nu har de fått en frisk & kry son!!!Det är snart er tur gumman
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 21:56:43 följande:
    Hörde efter mitt MF att om man varit gravid och fått MF/MA så är det "lättare" att bli gravid snabbt igen då kroppen har hormoner kvar osv.Och som Emelle skriver,finns inga hinder mer än psykiskt att bli gravid igen snabbt! Är kroppen redo och tar emot bebis så är den!Sänder mängder med styrkekramar och du är så välkommen in här när du vill!!All bebislycka! Kram vännen!
    Åh - så det kan vara så?! Vi har ju försökt sen juni 2008, så nu innan vi blev gravida trodde jag inte att vi kunde lyckas.
    Gravid juli/augusti låter ju bra - vi får satsa på det. Kramar i miljarder till er! Med er i ryggen klarar vi detta! Tack - och lycka till alla!!!
  • Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-05-24 22:22:17 följande:
    Åh - så det kan vara så?! Vi har ju försökt sen juni 2008, så nu innan vi blev gravida trodde jag inte att vi kunde lyckas. Gravid juli/augusti låter ju bra - vi får satsa på det. Kramar i miljarder till er! Med er i ryggen klarar vi detta! Tack - och lycka till alla!!!
    Naw gumman!
  • Trollungarnasmamma

Idag har jag kännt på att vara 4 barns mamma, skulle kunnat vara mina, dock fick jag första sonen när jag var 15 isf Men det var kul & funkade skit bra, det var en av mina systrars ungar som sov över.
    Fullt ös hela dagen, åkte till Leos lekland med dem, underlättade nog lite

Sen ikväll har vi städat det västa för soc ska komma imorgon på hembesök. Mina barns pappa har haft lite drog problem innan, så för att inte han ska känna sej överkörd så ska de komma hem till mej med....känns juh sisådär, blir juh skit nervös, känns som de ska ta mina älskade trollungar ifrån mej

Jaja, nu ska jag snart hoppa i säng!!

natti natti

• 3 barns mamma84

Blir att vara hemma imon sonen har fått feber så jag får sjuk ringa imon jobbet.
    Så imon ska jag sova längre
    Men ska gå o lägga mig snart iaf men bara titta klart på Unga mödrar först
    Godnatt på er alla..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-05-24 20:30:24 följande:
    hej alla fantastiska härliga underbara super blivande mammor! Hela dagen har jag gråtit från och till på mitt rum. Men just nu gråter jag över att ni finns och att ni ger mig så många varma tankar! har ändrat min status till "planerar barn" och ska snart byta nick helt.. Men när jag är gravid igen om det blir innan året är slut kommer jag in hit igen som MalakiW och skriker ut min glädje. Tills dess: miljarders biljardes miljoners kramar gånger 1000!
    Du är så fin vännen! Önskar er all lycka till i framtiden och ser fram emot att höra av dig snart. Stora varma kramar! {#lang_emotions_heart}
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-05-24 22:32:41 följande:
    Idag har jag kännt på att vara 4 barns mamma, skulle kunnat vara mina, dock fick jag första sonen när jag var 15 isf Men det var kul & funkade skit bra, det var en av mina systrars ungar som sov över. Fullt ös hela dagen, åkte till Leos lekland med dem, underlättade nog lite Sen ikväll har vi städat det västa för soc ska komma imorgon på hembesök. Mina barns pappa har haft lite drog problem innan, så för att inte han ska känna sej överkörd så ska de komma hem till mej med....känns juh sisådär, blir juh skit nervös, känns som de ska ta mina älskade trollungar ifrån mej Jaja, nu ska jag snart hoppa i säng!!natti natti
    Leos lekland e ju sååå skoj! Vi har närmast till Busfabriken i Linköping och där är det inte alls lika kul el fräscht! Rätt sunkigt i jämnförelse! så leos lekland äger
    Du bor i Växjö el?? Inne i stan el utanför??
    Kommer gå toppen idag och klart de inte tar dem i från dig!! De kommer se vilken toppen mamma du e
  • MajMamman08
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 08:41:18 följande:
    Leos lekland e ju sååå skoj! Vi har närmast till Busfabriken i Linköping och där är det inte alls lika kul el fräscht! Rätt sunkigt i jämnförelse! så leos lekland äger Du bor i Växjö el?? Inne i stan el utanför??Kommer gå toppen idag och klart de inte tar dem i från dig!! De kommer se vilken toppen mamma du e
    Menar i morgon,hihi!
  • Utomlands
    MalakiW skrev 2010-05-24 20:39:55 följande:
    Hej utomlands! Precis så känner jag! Det var mkt bra beskrivet... Ser alla oroade ögon som tittar på mig och vill stödja.. RÄcker att jag säger det till en person, så går löpet. De anställda på mitt jobb är väldigt bra på att sprida rykten... Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen? Tror jag inte ska hänga med upp. kramar!
    God morgon!
    Det är trakigt att folk maste lägga sej i ens privata liv och de som man tror är ens vänner maste lata hackan glappa. Men sa är livet, och inget kan vi göra! Nä om du inte känner för det sa ak inte dit! Vad säger din sambo?

Hum, för mej tog det 1.5 ar att bli gravid igen men det är inte normalt!!!!
    Det är som nagon skrev det ända som kan göra det svart att bli gravid igen efter ett missfall är psykiskt. Jag fick sa kallad "förlossnings sköldkörtels problem" vilket innebär att man blir väldigt deprimerad och ägglossning och allt sant kommer som det vill, inte som det ska + att min kropp var slutkörd för den brände allt energi utan att jag gjorde mer än sov sov sov- men detta är oxa nagot som inte brukar hända.

Vi hade fatt tid till infertilitetskliniken nu i maj, fick tiden i början av februari och i mars blev jag gravid!!! = psyket spelar en stor roll!!!

Mitt tips att halla psyket under kontroll är att gör planer inte tänka, men om jag blir gravid kan vi ju inte... Det är det värsta man kan göra för sej själv. Jag har tänkt sa och planerat mitt liv utefter tänk om... Och det är inte bra för dej själv och inte häller fÖr din sambo.
    Om du skulle bli gravid och inte kan góra det ni har planerat - So what? Da är du ju gravid och det är 1000 ggr bättre och planer kan alltid ställas in.

Manga kramar till Dej!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)