• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina

TheUnknown: såg inga mammakläder när jag var där sist förrförra veckan iaf. Men det finns ju så mkt snyggt på vanliga avdelningarna som man kan använda. Ja det är ju byxor isf..

Idag är jag i v.13!! hihi! Pustar lite smått ut nu men med tanke på MalakiW:s tråkiga upplevelse så kan jag inte riktigt släppa missfallsrisken.. pustar ut totalt efter NUPP nästa vecka. Om det ser fint ut ska vi köpa ngt bebisplagg har vi bestämt! {#lang_emotions_baby}
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • LinnV

Just ja, Jag är i v.12+0 idag känns underbart, men kommer vara små nojig fram tills början av Juli när jag gjort RUL.

• TheUnknown
    Emelle skrev 2010-05-24 17:48:47 följande:
    Har precis lagt in magbilder i tråden www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.html Jag har beställt mycket från HM...online.Tror inte det finns så värst mycket här. Dock kör jag med vanliga toppar, leggins, baggy osv och köper endast mamma jeans. Tack snälla. Jag har ju mycket symptom, illamående trötteheten och ont i brösten så jag hoppas att allt är ok, men sknt att få kolla så man slipper oroa sig...Man gör ju lätt det med vårt bagage... Vi har redan provkört...Står mellan Brio Go, Brio Sing och Crescent Diva!!!Vagn skadad så in i *****
    Brio sing har jag också kikat lite på, men tycker den är så bred mellan bakhjulen? Är också vagnskadad (A)
    När fick du tid för VUL? Med alla symtom kvar så är det nog ingen fara, ni kommer få se en bebis som växt och ett hjärta som slår :)
    Behöver inte mammakläder än, har också tänkt att tröjor o toppar kan man ju oftast ha längre, finns ju sånna band typ man kan köpa när det glipar. Men jag som är en baggytjej vill ha baggymammabyxor som INTE kostar 1000 kr :(
    linasmama skrev 2010-05-24 17:50:42 följande:
    Jag har redan köpt lite bebiskläder, kunde inte hålla mig   Vagn vet jag redan vad jag ska ha men ska beställa den när bebisen är född för jag vill inte ha en svart vagn och min sambo vill inte veta könet innan den är född.. Jag är helt tokig i vagnar också, hade 7 st (!) samtidigt när dottern var liten, har dock bara en kvar nu..  TheUnknown: Den värsta vagn man kan ha är med små hjul i fram, det går inte att använda när det är snö eller slask ute. Jag har provat och du måste vara stark och envis som synden om du ska orka med det en hel vinter
    Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
  • 3 barns mamma84

Har REDAN gått upp 5 jävla kg !!! jösses haha

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • LinnV
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:56:21 följande:
    Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
    Haha ja varför inte?! Det var väl ingen dum idé. Haha, jag skulle inte orka gå ut, jag skulle lessna. 
    Jag ska ha en baby travel jogger, det hade jag till dottern och alla vagnar jag har provat har varit mycket sämre.
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 18:02:36 följande:
    Har REDAN gått upp 5 jävla kg !!! jösses haha
    Jag har gått upp tre men min bm sa att det var vanligt, under de 12 första veckorna så producerar kroppen två liter extra blod och det väger ca 2 kg. Sen samlar kroppen på sig lite extra fettreserver.
  • Utomlands

Vagn vagn vagn. Nagon som har lite tips pa vad man bör tänka pa??? Jag har ingen erfarenhet!!! Antar att märkena inte är de samma här som hemma, men lite tips är ju alltid bra! Här snöar det typ inget, lite puder  men inget med vargavintrar, men stranden och bergen är välbesökt. Tror dock att det blir bärsele eller vad det heter för bergsturerna.

Och skötbord!!! Tips please! Har sett tva pa ikea som ser fina och praktiska ut, men man lägger barnet med benen at sidan, borde de inte vara mer praktiskt med att ha gumpen i riktning mot den som bytar??? LEKSVIK och kommer inte ihag den andra
    Maste vara ett som är i barnets rum eftersom badrummet är ga in och backa ut stort.

Idag gar jag in i vecka 12 (graviditets v 13)! +2.5 kg

Har tänkt pa en sak... Är det nagom som följer nagon speciell diet för gravida? Jag själv äter som vanligt fast lite mer och lite mer mellanmal. + Folsyra tabletter med jod.

Jag har fatt ett papper av barnmorskan här men jag tycker ju inte om ens hälften av sakerna som de föreslar.

Vi har berättar för typ alla nu, men jag har fatt göra en massa ultraljud redan sa jag känner mej lite säkrare, plus att jag vi ville berätta för att det skulle bli som mer sant/värkligt.

En kompis sa ah det är därför du plötsligt har sa stora tuttar! Hon trodde att jag gjort en operation men vagade inte fraga! Ha ha ha. Har försökt dölja kulan som jag redan har (superplatt mage förut) men det hjälpte inte sa mycket + att nu har vi typ 30 grader pa eftermiddagarna sa en stor bulsig tröja är inte att tänka pa.

Var in pa mag sidan!!! hi hi hi sa söta magar!!!! far se om jag klurar ut att lägga upp nagon bild, det är bild dag idag 3 manader!!!

• MajMamman08

har länkat gravidmage forumet i TS så alla kan hitta dit sen och lägga upp sina fina magar

• Minifer
    Utomlands skrev 2010-05-24 18:48:16 följande:
    Vagn vagn vagn. Nagon som har lite tips pa vad man bör tänka pa??? Jag har ingen erfarenhet!!! Antar att märkena inte är de samma här som hemma, men lite tips är ju alltid bra! Här snöar det typ inget, lite puder  men inget med vargavintrar, men stranden och bergen är välbesökt. Tror dock att det blir bärsele eller vad det heter för bergsturerna. Och skötbord!!! Tips please! Har sett tva pa ikea som ser fina och praktiska ut, men man lägger barnet med benen at sidan, borde de inte vara mer praktiskt med att ha gumpen i riktning mot den som bytar??? LEKSVIK och kommer inte ihag den andra Maste vara ett som är i barnets rum eftersom badrummet är ga in och backa ut stort. Idag gar jag in i vecka 12 (graviditets v 13)! +2.5 kg Har tänkt pa en sak... Är det nagom som följer nagon speciell diet för gravida? Jag själv äter som vanligt fast lite mer och lite mer mellanmal. + Folsyra tabletter med jod. Jag har fatt ett papper av barnmorskan här men jag tycker ju inte om ens hälften av sakerna som de föreslar. Vi har berättar för typ alla nu, men jag har fatt göra en massa ultraljud redan sa jag känner mej lite säkrare, plus att jag vi ville berätta för att det skulle bli som mer sant/värkligt. En kompis sa ah det är därför du plötsligt har sa stora tuttar! Hon trodde att jag gjort en operation men vagade inte fraga! Ha ha ha. Har försökt dölja kulan som jag redan har (superplatt mage förut) men det hjälpte inte sa mycket + att nu har vi typ 30 grader pa eftermiddagarna sa en stor bulsig tröja är inte att tänka pa. Var in pa mag sidan!!! hi hi hi sa söta magar!!!! far se om jag klurar ut att lägga upp nagon bild, det är bild dag idag 3 manader!!!
    Haj! Vi har ett Leksvik men inte har vi barnet med benen åt sidan??? Däremot är ytan ganska stor så man har gott om plats att ha prylar på runt om babyn =) Det är ett sådant man sätter på en byrå, toppensmidigt att ha allt nära till hands! Låter som att du äter bra :) Varierat plus folsyra och ite extra kalcium is da shit! :)
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:42:38 följande:
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern... Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =) Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
    Ja det e sååå skoj med barnvagnar! Vi har en BT nu men ångrar jag inte köpte en UJ singel! Jaja! Men en P&T ska jag ha sen,hihi!
    Har haft en vagn med små hjul på,kopia på en bugaboo,men fy så opraktiskt! Ska jag aldrig mer ha,kan ju säga att den vagenn såldes rätt fort,haha!

Ja min kille  va me lite slö me första barnet gällande graviditeten osv! Men ja köpte lite böcker till honom som han fick läsa,hihi! du ska bli pappa,jätte bra bok!
    Nu hade ju din 2 barn sen innan,men ja allt e ju nytt ändå nu kanske Du ska se att det blir bättre,ju mer magen syns osv
    angående lindex så har de la inge mammakläder längre va?? har köpt 2 par mammajeans där då jag väntade sonen. De va bra,men tror som sagt inte de säljer längre! Bäst är HM tycker jag!
    ÄlskarNova skrev 2010-05-24 17:52:56 följande:
    TheUnknown: såg inga mammakläder när jag var där sist förrförra veckan iaf. Men det finns ju så mkt snyggt på vanliga avdelningarna som man kan använda. Ja det är ju byxor isf.. Idag är jag i v.13!! hihi! Pustar lite smått ut nu men med tanke på MalakiW:s tråkiga upplevelse så kan jag inte riktigt släppa missfallsrisken.. pustar ut totalt efter NUPP nästa vecka. Om det ser fint ut ska vi köpa ngt bebisplagg har vi bestämt! 
    Samma här är i v 12,då ska man ju kunna pusta ut sägs de jue,men icke! Väntar med på NUPP,efter de kan jag förhhoppningsvis pusta ut helt!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)