• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer

Apropå vagn har vi en Brio Happy som vi är jättenöjda med. men vi vill inte ha svängbara hjul och så dels för att jag tycker det känns instabilt och dels för att vi har så enormt mycket kullersten här och då funkar små hjul inte så bra. Så vi har 4 rejäla fasta. Vilket var skönt när vi var och gick i skogen igår =)

• Karttikeya

Jag har gått upp två kg, om jag inte får gå upp mer än fyra till så gäller det att skärpa sig, haha. Fast det är ju iof mitt egna mål.. Men så fort vi flyttat så blir det mer motiverat att röra sig och äta bättre, blir mycket snabbmat nu och att träna är uteslutet då jag är så stressad av allt annat som händer.. LÄNGTAR!! Bara fyra dagar kvar nu!!!!! :D

• Emelle
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:56:21 följande:
    Brio sing har jag också kikat lite på, men tycker den är så bred mellan bakhjulen? Är också vagnskadad (A) När fick du tid för VUL? Med alla symtom kvar så är det nog ingen fara, ni kommer få se en bebis som växt och ett hjärta som slår :) Behöver inte mammakläder än, har också tänkt att tröjor o toppar kan man ju oftast ha längre, finns ju sånna band typ man kan köpa när det glipar. Men jag som är en baggytjej vill ha baggymammabyxor som INTE kostar 1000 kr :( Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
    Jo den är ju bred Sing:en, den största anledningen till att vi tvekar på den. Vi måste ha en som tar lite plats i bilen...Har ju ibland sju sätan uppfällt och då kan jag inte ha en stor vagn...tyvärr...
    Minifer skrev 2010-05-24 19:23:44 följande:
    Apropå vagn har vi en Brio Happy som vi är jättenöjda med. men vi vill inte ha svängbara hjul och så dels för att jag tycker det känns instabilt och dels för att vi har så enormt mycket kullersten här och då funkar små hjul inte så bra. Så vi har 4 rejäla fasta. Vilket var skönt när vi var och gick i skogen igår =)
    Brio är bäst!
    Hade en Brio Happy sist och var supernöjd! Stabil och rejäl! Dock för stor för att passa oss nu....
    Utomlands skrev 2010-05-24 18:48:16 följande:
    Vagn vagn vagn. Nagon som har lite tips pa vad man bör tänka pa??? Jag har ingen erfarenhet!!! Antar att märkena inte är de samma här som hemma, men lite tips är ju alltid bra! Här snöar det typ inget, lite puder  men inget med vargavintrar, men stranden och bergen är välbesökt. Tror dock att det blir bärsele eller vad det heter för bergsturerna.Och skötbord!!! Tips please! Har sett tva pa ikea som ser fina och praktiska ut, men man lägger barnet med benen at sidan, borde de inte vara mer praktiskt med att ha gumpen i riktning mot den som bytar??? LEKSVIK och kommer inte ihag den andra Maste vara ett som är i barnets rum eftersom badrummet är ga in och backa ut stort.Idag gar jag in i vecka 12 (graviditets v 13)! +2.5 kgHar tänkt pa en sak... Är det nagom som följer nagon speciell diet för gravida? Jag själv äter som vanligt fast lite mer och lite mer mellanmal. + Folsyra tabletter med jod.Jag har fatt ett papper av barnmorskan här men jag tycker ju inte om ens hälften av sakerna som de föreslar.Vi har berättar för typ alla nu, men jag har fatt göra en massa ultraljud redan sa jag känner mej lite säkrare, plus att jag vi ville berätta för att det skulle bli som mer sant/värkligt. En kompis sa ah det är därför du plötsligt har sa stora tuttar! Hon trodde att jag gjort en operation men vagade inte fraga! Ha ha ha. Har försökt dölja kulan som jag redan har (superplatt mage förut) men det hjälpte inte sa mycket + att nu har vi typ 30 grader pa eftermiddagarna sa en stor bulsig tröja är inte att tänka pa.Var in pa mag sidan!!! hi hi hi sa söta magar!!!! far se om jag klurar ut att lägga upp nagon bild, det är bild dag idag 3 manader!!!
    Det bästa rådet är väl att köpa en orginal vagn från typ, Brio, Emmljunga, Teutonia , Bugaboo osv och inte en billigare kopia (trots det ´sneglar jag på en Crescent Diva... ) Jag skulle hellre köpa en begagnad "märkes"vagn än en ny billigare kopia.
  • Minifer

ja Brio is da shit!! :D:D Vi har också huvudbry, vår lillkille kommer ju vara ca 15 månader när syskonet kommer. Vad tusan har man för vagn då?????? eller vagnar? Hur gör man? Att ha en megabred känns inte bra och inte en våningsvagn heller...

• Momalicious
    empans skrev 2010-05-24 08:31:13 följande:
    Hej gänget! Hur har ni gjort, har ni berättat för nära och kära om er graviditet eller har ni valt att vänta? Jag känner en allt större oro för att berätta något innan jag ens fått se om det finns ett litet pickande hjärta där inne. Här där jag bor gör man inte något UL förän i v18. Hur ska man kunna vänta så länge? Att vi inte får något UL föran v18 gjorde valet att göra KUB-testet ännu enklare, trots att vi får betala (enligt mig) en massa pengar för det. Tänker på dig MalakiW än en gång.. känns som att man är helt utan kontroll.. Sörjer med dig. Må gott!
    Varför gör du inte ett privat UL istället? Mycket billigare!
    Vi "måste" göra det eftersom de vägrar tala om könet på RUL här tydligen. Men mig spelar det ingen roll, betyder ju att vi får se bebis en gång extra.
    Jag kommer berätta för mina vänner när jag passerat v 12. En hel del vet nu, men för oss känns det bättre så. Att man kan få stöd av sina nära om olyckan skulle inträffa. För mig är det otänkbart att gå 18 veckor, få veta att barnet är dött och sedan att ingen vet något. nej fy.
  • TheUnknown

Jag har kollat på nätet på MUTSY's vagnar, de verkar bra, är snygga och lätta, men jag är en som vill känna och klämma :) Gillar Emmaljungas också, de som är ordentliga så att säga, och de kommer man ju oftast över lite billigare på typ blocket.

Det jag vill ha är en vagn som är lätt, som är ganska så hög, vill vara nära barnet, jag och sambon har 15 cm längdskillnad så det ska gå att ställa handtaget bra, helst teleskopshandtag, bra varukorg under och så vill jag att barnet ska kunna sitta vänt mot mig, kollar man på BT's trehjulingar tex så måste man ju vända bort barnet såfort man tar bort liggkorgen :(

Ska kanske ta en tur upp till typ nkpg och kika lite =)

• Mopplis

Leksvik har två olia skötbords överdelar, en större där du kan ha barnet mot dig och en mindre där barnet ligger på sidan. Vi köpte av misstag den från sidan men det är en vanesak. Jag har jätte svårt att byta framifrån nu haha. Nu har vi flyttat iaf... Vilken röra vi har nu blä

• Minifer
    Mopplis skrev 2010-05-24 20:05:17 följande:
    Leksvik har två olia skötbords överdelar, en större där du kan ha barnet mot dig och en mindre där barnet ligger på sidan. Vi köpte av misstag den från sidan men det är en vanesak. Jag har jätte svårt att byta framifrån nu haha. Nu har vi flyttat iaf... Vilken röra vi har nu blä
    aaah då förstår jag! Blev heförvirrad, haha! Då har vi det stora
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-05-24 08:26:00 följande:
    MalakiW: Idag går mina tankar till dig. Många kramar till dig fina.
    empans skrev 2010-05-24 08:21:22 följande:
    MalakiWDet finns inte ord.. Jag tänker på dig ska du veta. Hoppas innerligt att ni kommer få ett litet majbarn. Tusen värmande kramar
    Minifer skrev 2010-05-24 00:03:58 följande:
    Ja ta en sak i taget nu bara och gråt gråt gråt och sörj, är bra, så det inte fastnar sorg i kroppen som inte får komma ut. Ingen brådska med att svara, ta det i din takt! Jättekram!!!!
    linasmama skrev 2010-05-23 22:44:16 följande:
    MalakiW: Jag beklagar verkligen Lider med dig, vet hur jobbigt det är med MF, MA måste vara snäppet värre?! Hoppas det tar sig snart så du får en liten om ett år. Kramar 
    NhjärtaD skrev 2010-05-23 22:46:11 följande:
    Hinner inte skriva så mycket nu, måste hoppa i säng, men vill juh sända dej en tanke MalakiW Ni fixar detta, även om det känns hopplöst nu...stackare....många kramar & lycka till, det kommer gå vägen...<3
    AnneliY skrev 2010-05-23 22:49:59 följande:
    Mala: Håller med Majmamma om att det går faktikskt bra att bli gravid efter mf också...gör som ni känner är bäst!!!
    Minifer skrev 2010-05-24 00:03:58 följande:
    Ja ta en sak i taget nu bara och gråt gråt gråt och sörj, är bra, så det inte fastnar sorg i kroppen som inte får komma ut. Ingen brådska med att svara, ta det i din takt! Jättekram!!!!
    empans skrev 2010-05-24 08:21:22 följande:
    MalakiWDet finns inte ord.. Jag tänker på dig ska du veta. Hoppas innerligt att ni kommer få ett litet majbarn. Tusen värmande kramar
    hej alla fantastiska härliga underbara super blivande mammor! Hela dagen har jag gråtit från och till på mitt rum. Men just nu gråter jag över att ni finns och att ni ger mig så många varma tankar!

har ändrat min status till "planerar barn" och ska snart byta nick helt.. Men när jag är gravid igen om det blir innan året är slut kommer jag in hit igen som MalakiW och skriker ut min glädje. Tills dess: miljarders biljardes miljoners kramar gånger 1000!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)