Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Emynem skrev 2010-11-24 08:17:25 följande:
    Godmorgon min damer!

FY sjuttsingen vad man sover dålig nu mot slutet. Vaknar 100 ggr om natten och ingen ställning är skön att ligga i. Gör ont i armar, ben och rygg. Sen ifall man vänder på sig så får man en massa SD.
    Sen sitter man som ett vrak på morgonen när lillen vaknar och vill upp. Tur att han går på dagis så man kan sova lite på dagarna. Är helt slut och lider av fruktansvärd huvudvärk!

Nu vill jag bara att mini ska komma så man kan bli människa igen :/

Hur har ni här inne gjort med namn på mini, har ni "bestämt före" eller tar ni det när mini är född? 

Håller med om sömnen! Sover med en avlång kudde och en vanlig kudde bakom och framför mage/rygg. Men tycker inte det hjälper längre.. Det är bökigt och man blir kissnödig, och då ska det stökas med det me.
    Man kan knappt andas och det spjärnas åt ALLA håll och kanter. Bebis-kom ut nu!
    Är förresten i vecka 39 idag! Tungan ute 

Vi har två namn vi fastnat för: Arvid och Elliot. Nova tycker Olle, och det gillar vi med men passar inte riktigt ihop med övriga namn. Vill iaf inte bestämma namnet innan vi sett hur han ser ut och passar till. Baby 
    Ni då? 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Okej...jag fyller på då...

Gravid   BF-lista  Gravid

7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    19/12 
    Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
     25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

ludicrous: visste inte om jag skulle skriva dit orten eller inte..
    jag skriver inte min iaf..ingen som vet vart det är ändå. Haha!

Nähä, om man skulle ta och göra lite lunch. Här blir det ris, kyckling och currysås Tungan ute 

• ÄlskarMina
    malinsmurfan skrev 2010-11-25 09:51:39 följande:
    Ni som har havandeskapspenning, kan ni se eran kommande utbetalning på FK.s hemsida? Jag hittar inte det.........jag fick beviljad HP för en vecka sen ung sen from 20okt-9dec eller nåt,  då kanske jag inte ska få utbetalning nu? Jag ser däremot utbetalningen för sjukskrivningen tom 20okt, så man får kanske för månaden INNAN???
    Hoppas någon fattar vad jag menar...Glad
    Jag ser min utbetalning nu..ska få imorgon. Fick beviljat från 8okt och första utbetalning blev den 11nov för 8okt-20okt efter lite tjat från min sida.
    Sen nu har jag utbetalningen för 21okt-20nov (kommer alltså imorgon)
    Ska ha för 21okt-27okt i december sen tillsammans med min FP som jag börjar att ta ut den 28nov. 

Ring FK och hör efter med dom..ibland kan man behöva tjata lite på dom.  
  • ÄlskarMina
    malinsmurfan skrev 2010-11-25 10:07:44 följande:
    då är det som jag trodde, att man får utbet nu i nov för 21okt-20nov, så då borde jag se min utbet, vilket jag inte gör......suck. Tack snälla för hjälpenSkrattande
    va så lite så.. men som sagt. Ring dom och hör efter om de kan skynda på utbetalningen lite. Be att få tala med en handläggare (dock kan det ta 2dgr innan de ringer upp från handläggarna)
  • ÄlskarMina

Åh igår var jag jag i lillstan och handlade julklappar med mams, 2systrar och 2barn. Var skönt att inte behöva åka själv! Nu har jag bara kvar att handla till sambon och det är ganska lätt löst. gutt! Tomte
    Iaf när vi gick på stan så märker jag hur det rinner till mellan benen och tänker direkt att det kanske är vattnet. Har trosskydd på mig och när jag hittar en toa upptäcker jag att hela skyddet är fullt. Men uppepå ligger liite ursäkta: gult kladd. Så jag vet inte om det var där innan, men iaf så var resten av skyddet vått som vatten. Men det kom inget mer sen under dagen så jag antar att det var en vääldigt vattnig flytning.

Skulle vara kul att vara med om en vattenavgång! Är avis på dig NhjärtaD! Snart slipper du Gravid och får en Baby! Kram och lycka till!

Idag är det bara 10dgr kvar till BF! 4dgr kvar till TUL:et.  

• ÄlskarMina
    2barnsmamma: Ja, förstår att du längtar! Som jag då..fast jag har min dag på onsdag med TUL  
    Så jag ska storstäda imorgon och göra lite extraportioner mat att frysa in.
    På tisdag har Novas skola studiedag så hon är hemma med mig-då ska vi till frisören och hon få klippa sig fint. (jag har tid den 14:e) och bara ha en mysdag.
    Sen på onsdag efter lunch åker Marcus och jag till ultraljudet och Nova hämtas i skolan av Marcus mamma så ska de baka pepparkakor.    

Så visst kommer det gå fort här med till Baby -jag kommer göra ALLT för att de ska hjälpa mig den här veckan som kommer med igångsättning eller snitt. Kommer det krävas tårar kommer jag leverera! haha
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 20:00:42 följande:
    Vad vill du har du tänkt vad du vill nu med denna ?
    Vad har du för gränns när det gäller storlek ?
    Har du planerat att det kan bli redan samma dag eller dagen efter ?

Mitt önskan är ju kejsarsnitt det vet dom och har även sagt att det är så det kommer att bli och i sverige sa dom det redan sonen kom ut att om nästa kommer är det planeradsnitt som gäller.
    Men också att om nästa blir lika stor eller större får jag inte skaffa mer barn.
    Det är det som är och spänner i tankarna tänk om dom säger stopp sen ??
    Jag vill inte föda en på 4,500 inte alls jag skulle Dö rent ut sagt hade ju problem att få dottern men jag var oxå trött.
    Min misstake är ju över 4 kg och över 4,500g redan nu närmare 4,8-5kg måste förbereda mig jag vet att jag kommer att börja gråta av panik.

Det är skönt att du har det redan dagen efter mig och att du oxå tar vara på dom sista dagarna för det är nog så det kommer att bli för dig.
    Troligtviss inte för mig men det beror på honom i magen nu
    Den 14:e december när du ska klippa dig har du också en bebis i din vagn
    Jag vet ju att planerar de ett snitt för mig blir jag inte ett dugg besviken, men vet samtidigt om att då kommer jag aldrig få uppleva en vaginal förlossning och känna på ett värkarbete då det är automatiskt snitt nästa gång (och fler barn vill vi ha, iaf 1 till) 

Jag misstänker ju att han kommer väga 4,7kg på onsdag om han följt sin kurva sen TUL:et i v.32 och 34. Så det tycker jag är skäl nog att önska att de inte låter mig gå längre! Då är det ändå 6dgr kvar till BF och desto mer om de låter en gå över..och då blir det ju en 6kg här med. Nej, det går jag INTE med på!

Jag har ju min tid 14.45 och det är läkare som gör UL:et så ett svar får jag ju direkt där, men tror ju inte att de gör ngt redan samma dag, utan räknar med tors eller fre att de kan hjälpa mig. Men packar med väskorna och sätter in babyskyddet i bilen "just in case". hihi..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)