Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-06 08:49:51 följande:
    ÄlskarNova - du har inte funderat på bärsjal för att avlasta armen? Den kan man amma i också
    jag har en Looma Ringo, men har inte kommit på hur han ska ligga bra i den så han skriker bara och jag har gett upp. Kanske skulle testa igen. Ska iaf köpa en babybjörn nu eller om jag får en i födelsedagspresent (fyller den 13:e). 

Hur mkt är era små vakna på dagen? Min är vaken hela tiden förutom 1sovpass oftast på förmiddagen. Sen är det bara 5min ungefär i samband med amningarna
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

linasmamma: Jag har samma problem hemma med maten osv..kastar i mig lunchen då han oftast sitter/ligger och skriker bredvid. (om jag nu äter ngn lunch-oftast bara lite youghurt/macka) På kvällen kan vi äta i omgångar som tur är då sambon är hemma. Men huj vad jobbigt det är med maten..  

Willesmamma: de ska ju egentligen ha eget täcke+egen kudde då när man samsover för att de inte ska bli för varma på natten. (sa min BVC-sköterska iaf) 

• ÄlskarMina

alltså..mitt vänstra bröst är ca.c-kupa och mjuk och mitt högra är DD-kupa och sprängs nästan ur bh-kupan. Hur är detta möjligt?? Vet att han föredragit det högra bröstet men det är nu de senaste dagarna som skillnaden har kommit. 
    Känns som att han inte får ut så mycket på det lilla bröstet..och det är det han också alltid krånglar vid. Släpper-skriker osv..och då blir jag stressad och ger tillslut upp och ger honom det andra bröstet.

Tror ni att mjölken kan sina ur bara det ena bröstet eller är det ngn blockering av ngt slag? 

• ÄlskarMina
    ludicrous skrev 2011-01-07 12:40:49 följande:
    ÄlskarNova - min kusins mamma hade så när hon ammade min kusin, det var bara ena som dög! Du kan ju prova att först ge honom ur det fyllda, när han inte är vrålhungrig utan mer snuttig så provar du att byta. Kanske inte varje gång eftersom den fetare mjölken kommer efter ett tag, men prova går ju :)
    jo, jag försöker göra så..handmjölkade förut ur det lilla och det kommer såå lite alltså. Den andra bara sprutar det ut ur även om han har ätit av det och det inte håller på att spricka. Jag ser ju föör rolig ut!!  
    Ni kan ju bara tänka er alltså..en C och en DD-kupa. Som kling och klang ungefär.

• ÄlskarMina
    Haligh: Jag har varit i affärer med honom..men bara på lilla ica/konsum och då är han i babyskyddet med filt halvt täckande över hela skyddet. Har det så när jag ska ta ut honom för att det inte ska bli för kallt/få en vindchock och då är det bara att ta av halva så får han luft men skyddas mot de värsta bacilluskerna (inbillar jag mig iaf)
    Här har jag precis tagit in honom och vikt upp den översta filten på "taket".

• ÄlskarMina

och vi har haft sex en gång bara..men ikväll ska vi allt tuta på igen. Saknar det såå! Hjärta

idag är tuttarna lite bättre jämställda som tur är! Kanske en D och en DD-kupa och det större bröstet är inte fullt lika sprängfyllt heller. Men idag har lilleman tuttat som en tok på mig och bara småsovit så jag höll på bli galen. men tillslut så! Nu har han sovit 1h i vagnen och då får man passa på att köra ett race hemma. 

Fick förresten en Babybjörn i tidig present av sambon i förrgår! Drömmer  Gutt att kunna stoppa ner honom där ibland då inget annat duger. 

• ÄlskarMina
    NhjärtaD skrev 2011-01-11 11:17:56 följande:
    Ni som ger ersättning, kokar ni allt mellan gångerna? alltså flaskor osv?
    Nej, jag kokar bara då och då. Samma med napparna. 

• ÄlskarMina

och jag har också hunnit röja av lite här hemma! Så skönt att kunna göra lite sånt när han sover. Har t.om. dammsugit utan att han vaknat-dock gjorde jag det i slutet nu så det inte skulle göra ngt ifall han vaknade. 
    Så nu är julgranen utslängd! *äntligen! Men fyyy vad mkt barr det blev! Fick sopa av det värsta först så inte hela dammsugaren skulle bli full.

• ÄlskarMina
    linasmama skrev 2011-01-11 18:18:32 följande:
    Jag håller på att gå under Jag har inte en sek lugn och ro på dagarna så jag hinner göra något, dessutom vaknar han ca en gång i timmen hela nätterna.. Han sover ca 3 tim totalt på dagarna och då oftast 10-15 min i taget och bara i famnen. Han blir jätte grinig för att han inte sover så han kan knappt ligga för sig själv. Går vi ut och går sover han tills vi kommer innanför dörren hemma.. Jag orkar inte, har hjärtklappning och huvudvärk för att jag är så slut
    nä, stackars! *kram HjärtaHar du någon bärhjälp du kan använda? Funkar det om ni åker en sväng med bilen då och han somnar i stolen? Jag brukar alltid få ta ut honom i vagnen eller bilen för att han ska somna..

riktigt så illa som du har inte jag..  han sover vidare när man kommer innanför dörren. Men annars är det bara då han sover på dagen..sen är det bara 5min här och där. På natten sover han dock ganska bra, jag liggammar så han äter när jag sover typ. Obestämd 
    Men Arvid är väldigt gnällig emellanåt och man måste jämt underhålla honom, har liksom inte ro att bara ligga och "underhålla" sig själv. Gör era små det? 
  • ÄlskarMina

och jag har kvar 2kg (av 15), men kan använda nästan alla mina vanliga kläder. Blir bara lite knöligt vid magen då den är degig liksom. Obestämd haha! 
    Skulle vilja ta tag i situps och sånt..men blev ju snittad även jag så jag får nog också snällt vänta. Kan ju fixa de  där 2kg först medans.. Sen skulle det inte va fel att gå ner ytterligare 5kg men det är isf bara ett plus då jag egentligen trivs rätt bra med min vikt. (är normalviktig med 65kg men ser bäst ut i 60kg) 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)