December Bebis 2010 :)
Hur mkt är era små vakna på dagen? Min är vaken hela tiden förutom 1sovpass oftast på förmiddagen. Sen är det bara 5min ungefär i samband med amningarna
linasmamma: Jag har samma problem hemma med maten osv..kastar i mig lunchen då han oftast sitter/ligger och skriker bredvid. (om jag nu äter ngn lunch-oftast bara lite youghurt/macka) På kvällen kan vi äta i omgångar som tur är då sambon är hemma. Men huj vad jobbigt det är med maten..
Willesmamma: de ska ju egentligen ha eget täcke+egen kudde då när man samsover för att de inte ska bli för varma på natten. (sa min BVC-sköterska iaf)
alltså..mitt vänstra bröst är ca.c-kupa och mjuk och mitt högra är DD-kupa och sprängs nästan ur bh-kupan. Hur är detta möjligt?? Vet att han föredragit det högra bröstet men det är nu de senaste dagarna som skillnaden har kommit.
Känns som att han inte får ut så mycket på det lilla bröstet..och det är det han också alltid krånglar vid. Släpper-skriker osv..och då blir jag stressad och ger tillslut upp och ger honom det andra bröstet.
Tror ni att mjölken kan sina ur bara det ena bröstet eller är det ngn blockering av ngt slag?

och vi har haft sex en gång bara..men ikväll ska vi allt tuta på igen. Saknar det såå! 
idag är tuttarna lite bättre jämställda som tur är! Kanske en D och en DD-kupa och det större bröstet är inte fullt lika sprängfyllt heller. Men idag har lilleman tuttat som en tok på mig och bara småsovit så jag höll på bli galen. men tillslut så! Nu har han sovit 1h i vagnen och då får man passa på att köra ett race hemma.
Fick förresten en Babybjörn i tidig present av sambon i förrgår!
Gutt att kunna stoppa ner honom där ibland då inget annat duger.
och jag har också hunnit röja av lite här hemma! Så skönt att kunna göra lite sånt när han sover. Har t.om. dammsugit utan att han vaknat-dock gjorde jag det i slutet nu så det inte skulle göra ngt ifall han vaknade.
Så nu är julgranen utslängd! *äntligen! Men fyyy vad mkt barr det blev! Fick sopa av det värsta först så inte hela dammsugaren skulle bli full.
Har du någon bärhjälp du kan använda? Funkar det om ni åker en sväng med bilen då och han somnar i stolen? Jag brukar alltid få ta ut honom i vagnen eller bilen för att han ska somna..
och jag har kvar 2kg (av 15), men kan använda nästan alla mina vanliga kläder. Blir bara lite knöligt vid magen då den är degig liksom.
haha!
Skulle vilja ta tag i situps och sånt..men blev ju snittad även jag så jag får nog också snällt vänta. Kan ju fixa de där 2kg först medans..
Sen skulle det inte va fel att gå ner ytterligare 5kg men det är isf bara ett plus då jag egentligen trivs rätt bra med min vikt. (är normalviktig med 65kg men ser bäst ut i 60kg)