Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-01-12 21:37:38 följande:
    Nu tror jag att jag har en mat gris !!!
    Han ammade båda brösten ca 1 timme sen flaskan på 120 ml men ++++ 120 ml så han inte blev mätt jag bara vaaaa ???
    Men nu ligger han och sover gått i sin vagga
    haha! Tungan ute ja ibland kan de överraska en! Se upp bara ifall han spyr upp lite sen.Har jag märkt att Arvid gör när han överätit av ersättningen..kan komma ett bra tag efter och även om vi rapat ordentligt. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

har varit på första läkarbesöket med Arvid (som nu är 6veckor imorgon) och det gick finfint! Han hade sovit en timme innan och var precis lite lullig när hon började klämma på honom och han avfyrade säkert 10 leenden åt oss! Sen blev det lite gnälligare när det skulle vägas och mätas:
    5440g och 58cm, 40cm i hatten. Så här hade han gått upp 500g och 1cm på 2veckor. Baby Berättade att jag börjat med tillägg och fick lite tips ang. min amning som han strular med (därav tillägget)

• ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 12:48:22 följande:
    Din är större än min hihi min var 4660g och 58cm på sin 5 veckors kontroll hade gått upp 3g och blivit 5cm mer på bara 14 dagar huvud 40cm här med
    Hade 35cm när han föddes.

Jag ger nu ökad tilllägg hade innan 120ml men får öka då han ammar åch får 120ml men måste sen ge 60 ml efteråt direkt äter oss ur konkurs haha
    Ammar och Ammar men shit brsötvårtorna börjar snart att svida

Leende och massa skratt får man här så jävla gulligt !!

Hur är det med dig har din avslag försvunnit ?
    Min har den e ju borta nu försvann ca 2 veckor sen
    Min pojke äter ca.135ml 2-3ggr/dag ibland mindre beroende på vad vi gör..har bara en tutte som han ammar från så den måste "fyllas" på mellan gångerna. Får se hur länge detta går men jag antar att jag snart går över helt till ersättning. Eller bara nattammar..

Avslaget avtog drastiskt efter 2,5vecka, sen har det kommit sporadiskt med brunt lite då och då.
    Men nu den sista veckan har jag sjukt mkt flytningar..(hrmm..ursäkta) fattar inte varför? Känns nästan som när vattnet skvätte ur mig..har aldrig haft så tidigare i mitt liv...konstigt och äckligt tycker jag.  
  • ÄlskarMina
    Mysmamma70 skrev 2011-01-18 14:45:28 följande:
    Flytningarna är sårvätska, det betyder att avslaget inte är borta än.

Jag ger också bara en tutte för jag har så mycket mjölk så vi hinner aldrig till den andra. Har varit likadant med alla fyra barnen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 14:34:55 följande:
    Men fy farao !!!
    Jag vill inte dööööö jag har min familje att ta hand om ..
    Näh imon ringer jag läkaren jag klarar inte av detta längre !!
    Jag kan inte sova på nättrena då jag skakar och hakar tänder då jag fryser men sambon är som vanlig och plötsligt är det som om jag brinner upp och somnar till av att jag känner mig så härligt varm i kroppen och vaknar upp sen när jag är helt yr i kroppen och tappar min balans sinne och vinglar iväg för att hämta vatten
    Ahh..kan det vara så enkelt? Blir så irriterad på dessa flytningar..skulle vara gutt att slippa trosskydd nåndag
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 14:32:15 följande:
    Håller med om flytningar har inte mkt men får som liknar lite gult !
    Men är det då inte ägglossning då ?

Men hur kommer det sig att du ger en tutte ?
    Har du ont i den andra då det är mjölk stock eller vad var det ?
    Har du provad att massera fram ?

De e ju bra att han får i sig haha han äter mer än min lilla man haha vilken häst du har
    Jag ger bara ena tutten pga att han inte vill ta från den andra..och nu har det gått så långt att det bröstet i stort sett är tomt..därav mina olika bröststorlekar som jag berättat om tidigare. Typ en C och en DD-kupa. Snyggt..NOT!  
  • ÄlskarMina
    ludicrous: Här är en till som älskar villervalla! Var i en affär igår och rea-shoppade lite. Denna suit köpte jag dock för ett tag sen, i strl.62 men är lite stor ännu:

• ÄlskarMina
    linasmamma: wow vilken duktig kille som äter så bra! vad skönt att det funkar iaf..jo, jag får också höra att det blir bättre med åldern och det gör det väl kanske men det är jobbigt när man är låst med bebis. 
    Idag längtar jag efter att sambon kommer hem så jag kan ta en låång dusch utan att stressas av en skrikandes bebis på golvet/sittern. Och att kunna laga mat ifred..  
  • ÄlskarMina
    Emelle: du kan inte ha dåligt järnvärde då? hoppas du blir bättre..det är inte kul att va yr! upplever det ofta då jag har låågt blt och under grav. dåliga järnvärden. 

ja, här är det också förkylt. Nova är mest hostig iofs men helt klart inte bra i kroppen. Lillplutt kom förkylningen igår på så här är det koksalt i näsan som gäller. Stackarn! Man vill bara snyta och hosta åt honom. Imorgon ska jag försöka få tag i en Nässug iaf.

Har börjat mer och mer med ersättningen här hemma. Igår fick han tuttsen 3ggr innan och under natten men inget under dagen. han ville inte suga tag ens på mig.. På kvällarna verkar det dock funka bättre. Tycker det är så skönt att han håller sig mätt och är gladare under dagen. Inatt var det dock ramaskri vid 03.15 Skrikandesoch han ville inte suga tag eller låta sig tröstas så tillslut gick jag ner och gjorde i ordning 120ml som han svepte direkt-sen sov han som en stock. Tungan ute
    Trots sin förkylning har han varit på gott humör idag också utan amning idag heller. Han tuttade ur mitt bröst ikväll, men svepte efter en timme 120ml och sen somnade han.. så uppenbarligen mättar jag inte honom. Därför blir det nog så att jag bara nattammar honom i fortsättningen också så blir vi bägge nöjda.  
  • ÄlskarMina

Ni som ger tillägg..hur tillreder ni maten till bebis? 
    Jag vet inte om jag gör det rätt och smidigast eller hur man kan göra?

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)