Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

ang. ersättningen: 
    Okidoki...men är det "rätt" att göra så med kallt i micro till ättemp.? Jag tänker på bakterier osv..
    Iofs har vi egen brunn så jag kanske måste göra som jag gör hur eller hur..
    eller tror ni jag kan ha kokat vatten som svalnat och förvara det i kylen och göra som ni, bara värma det  vattnet i micron sen när det behövs? 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    mamma smurfen skrev 2011-01-26 20:03:49 följande:
    Ja, har du egen brunn så SKA du koka vattnet,
    men du kan koka det i 5min, 5 min e rekomenderat för att definitivt få död på bakterier iom eget vatten, för att sedan förvara det kallt i kylen, hälla i flaska sedan värma till ät-temp, i med pulver, skaka och servera herrn
    Ja, men vad bra. Då gör jag så istället Har tyckt det är så stressande att låta det svalna av i vattenbad från termosen. För jag har ju fattat att jag måste koka vattnet iom vår brunn..
    Fr.o.m. imorgon ska jag testa din metod istället!

För nu hobbyammar jag bara..typ nångång när det faller på under dagen eller inte alls. Men alltid inför natten då det är lättast att söva honom så och så vill jag gärna att han ammar liite iaf-även om jag inte har mkt mjölk kvar.  
  • ÄlskarMina

Åhh vilken natt (igen!)..2nätter nu har han hållt mig vaken. Inatt låg han mellan 00-02.30 och var missnöjd. Fick ge flaska vid 00 och sen släppte han smågroggy för att sen piggna till igen och sen var det gnäll fram tills jag fixade ännu en flaska efter mkt strul vid bröstet. Så han tog 40ml igen vid 02.30 och sen somnade vi visst bägge för jag vaknade vid 06 av sambons alarm med flaskan ännu i min hand. Och då vaknade ju såklart herrn också..
    så typ 5h har jag sovit totalt inatt..
     Nu har han äntligen somnat i sin vagn inne och hoppas han fortsätter ett par timmar..för jag måste soova!! 

• ÄlskarMina
    sweet86: Jag ska på min efterkontroll på torsdag 8v efter förlossningen. Fast alltså..jag blev ju snittad så det är ju inte mkt "därnere" de behöver kontrollera precis..

Har ni fått er förlossningsjournal? Jag vet att efter Nova så fick jag den av min förlossningsBM när hon kom för att gå igenom (prata) förlossningen med mig. Men inte denna gång..
    Kan man få den av sin BM eller måste en läkare skriva ut den? 
  • ÄlskarMina

Och jag var på BVC idag:
    6000g och 60cm! Han är 8v imorgon
    Visade upp att han kan hålla upp huvudet i magläge och var allmänt nöjd under besöket. Annars brukar det gallskrikas.

• ÄlskarMina
    willes mamma: Jag har också tittat på den sittern..ser så skön ut och ett härligt gung i antar jag? Men det svider ju i plånboken..ajaj.
    Sen finns ju de där avancerade (också dyra) fisher price-sitterna med vibrator,gung och musik i. Har funderat på en sån då Arvid älskar när man gungar/studsar och sjunger för honom-åka bil på skumpiga vägar med lite hög musik i är toppen tycker han=sover. 

Har nämligen också en sån där billig "stel" babysitter till honom nu och det går ju inte många minuter innan han skriker-funkar bara när jag dammsuger-då är han tyst eller somnar.

Är det ngn som testat BUMBO-stolarna till ngt barn? som en sån här: http://www.mammashop.se/bumbo-baby-sitter-ljusbla.html 
    Verkar ju väldigt smart!  
  • ÄlskarMina

haha! Har ju märkt att Arvid blir lugn och oftast somnar av brum-ljud, typ dammsugaren. 
    Nu när han ätit, lagt morgonens brakbajs och bäddats ner i vagnen och låg och knölade försökte jag "you-tuba" ngt lugnande ljud och hittade detta:

">

ngn som filmat 10minuters hårblås och nu när jag lyssnat 5min med honom bredvid mig i vagnen så sover han! haha!! blir en favorit 

• ÄlskarMina

willesmamma: hade också hormonspiralen innan och jag slapp mensen efter några månader, du med kanske? Kopparspiralen sägs ju öka mängden mens så den skulle jag inte ta även om den är gratis.  

Vi har bestämt nu att jag vill ha recept på mini-piller men får se om jag börjar ta dom eller inte (ska på efterkontrollen imorgon). Vill ju gärna ha tätt till nästa barn och nu när jag i stort sett slutat amma så förväntar jag mig att mensen kommer närsom.
    Ska bara höra efter med läkaren imorgon om vad de rekommenderar iom att jag blev snittad 

• ÄlskarMina

och vi försöker oss på att ha sex...triggar upp varandra på dagarna för att sen på kvällen vara helt slut så vi inte orkar. plus att det är ngn liten som ligger vaken sent på kvällarna
    Hoppas hoppas man får till det snart! Har haft sex 2ggr sen förlossningen bara och nu var det iaf 2v sen sist. Saknar det..

Varför skulle man inte få bli gravid inom 1år efter ett snitt 2barnsmamma? Jag vill ju bli det, men ska fråga imorgon då jag träffar en gynläkare. Vad har du fått förklarat för dig och av vem?

Här går man också och känner att man håller på att få mensen igen..det moler i magen som innan den kommer. Verkar vara tajm för många nu! haha! 

• ÄlskarMina

Haligh: Nej, det tror jag inte är ovanligt mkt alls. Bebisarna måste ju äta liksom..Tungan ute (Min Arvid har gått upp 1,6 kg på 8veckor)

Delfi och 2barnsmamma: var ju idag på efterkontrollen-hos en gynläkare. Hon gav mig inget "förbud" iaf mot att bli gravid inom 1år. Men förstår ju att det är det bästa kanske..Har hämtat ut mini-P nu som jag ska börja med..(tror jag) och sen får vi se när det blir av att vi försöker igen.. Baby Här ska det befolkas!  hihi!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)