Heej!
Slängde in tre bilder i bildtråden på vår lilla Arvid och här ännu en till:

Tänkte bara uppdatera er om vad som hänt denna vecka:
söndag natt 04.20: vattnet går
06.50: är på förlossningen-ingen undersökning-inskriven pga att vattnet är missfärgat
under dagen sen försöker jag gå igång värkarna, men de är svaga och 5min mellan
får sovdos på kvällen och får sova
måndag värkarna är borta och jag gör ett nytt försök att gå igång det-går på stan och de kommer smygande igen
förlossningen frågar om vi vill åka hem ett tag-NEJ tack, vi har liksom 11mil hem-vi vill ha bebis! Men det blir inga regelbundna värkar denna dag
tisdag: nu vill de iaf hjälpa till lite och sätter en ballongkateter kl.10, smygvärkar kommer och vid 16.00 kan de dra ut katetern-är alltså öppen 4-5cm
senare undersökning kl.18-19ca visar 4cm och hårt-de vill inte puscha på mer idag och jag får en ny sovdos
onsdag: nu kan de inte vänta längre utan säger till mig att de vill prova dropp och om det inte funkar-snitt. kl.10 börjar de med droppet-innan har de satt en värkmätare inne i mig som säger exakt hur värkarna är
kl.12 gör det ooont! Har värkstormar med varannan/varje min och jag börjar med lustgasen. Har tagit min fragminspruta (blodförtunnande) kl.09 så jag vet att en EDA kommer inte förrens kl.15. Den var GULD värd! Var så väck av lustgasen och smärtan och uppfattade knappt vad som hände i rummet. Öppen 6cm
Värkarna är fortf.täta men inte så starka då de satte ner droppet. Vid 18.00 vill de höja igen och nu börjar pluttens hjärtljud stiga-stressad. De avvaktar och strax efter 19.30 kommer de in och säger stopp till allt. Hjärtljuden dippar och höjs om vartannat; är öppen 9cm men huvudet högt och med svulst på=conehead.
kl.
20.34 kommer en skrikandes stor Arvid ut via kejsarsnitt!
Han vägde 4360g och var 54cm lång!
Idag kom vi så äntligen hem och om ca. 1h är han exakt 3dygn gammal.