Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-12-02 09:30:04 följande:
    Hi, hoppas de händer något då Vill med prova färdknäpp men har verkligen noll sexlust just nu!! Men de e för ja har så himla ont mellan bena så ja knappt kan gå el sitta. Men kanske värt ett försök ändå,hehe!!

Trist när kroppen ska lura en. Ja har haft molvärk sen i måndags till o från, ibland lite kraftigare o ibland inget alls. Tänker att nu,nu kanske de e dax, men inte! Man blir verligen desperat,hi! För ja vill verklgen inte gå över tiden"
    Men du...när din förlossning startar,får ni åka in till v-vik då och göra snitt här?? El vad kom ni fram till?!
    Nä, blir att försöka på en vanlig förlossning för bäckenmåtten var helt okej tydligen och han kommer väl max att väga 4,5kg om jag går över. Har ju BF om 5dgr och igår då en vikt på 3,8kg. Så vi får hoppas att jag klarar av det och att jag slipper snitt. För det vore faktiskt häftigt att vara med om en vaginal variant. Glad

Idag ska jag förresten till MVC för jag såg att jag svullat upp ÄNNU mer på vågen när jag vägde mig på toan på MVC igår i Västervik. Har gått upp oroande mkt de sista 3veckorna (+4kg) och dessförinnan 8mån (+11kg) så det har ju onekligen gått upp fort nu. De ville kolla blt och sånt idag och då tänkte jag att de kan få kolla om nattens "värkar" gett ngt resultat. Kan man be dom kolla det tror ni? Obestämd
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-12-03 09:00:20 följande:
    Jaha, så kommer man till barnmorskanoch tro fan där sitter en lapp "fredagen den 3/12 har vi stängt". VAFAN! Bra irriterad!
    Nämen! Hade du en bokad tid alltså?? Vad mysko..och irriterande!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Willes mamma08: jag försöker väl mig på en vaginal förlossning hur eller hur. Han kommer väl allra mest väga 4,5kg om jag går över tiden t.o.m. Han hade ju som sagt bara gått upp 600g på 5veckor. Och nu i onsdags då 3,8kg. Känns ju helt överkomligt även om han är ngt större såklart. 

Det som känns surt är ju bilresan till Västervik som i detta väglag tar 2timmar! Och vägen mellan vimmerby och v-vik var förjävlig!! Kändes som man körde på ett järnvägsspår eller nåt. Från Vimmerby-Hultsfred sen var vägen som en dröm i jämförelse..att de kan vara så dåliga på att hålla efter vägarna! Ser ju inte fram emot att sitta i 2h med värkar på en hal, rugglig väg när det väl är dags! Obestämd 

Igår var jag på lite extrabesök på MVC, och visst hade jag ökat precis 2kg igen! på 10dgr! Så nu är det 4kg på 21dgr!! Det är ju inte klokt alltså... men blt och urinen var bra så jag får väl hålla koll på andra symptom isf och då skulle jag ringa förlossningen om jag blev sämre. 
  • ÄlskarMina
    ludicrous:  oj, så konstigt att de ger så olika besked om samma sak! Förstår att du blir trött! Skönt förresten med ett TUL för att kolla bäsen Baby 

willesmamma08: hihi, okej, snöskyffel ska jag komma ihåg! Annars får man väl ringa ambulans om det skulle vara så.. tur att vi har 4-hjulsdriven bil iaf. Kommer fram där andra slirar har jag märkt-skönt! 
    ja, vikten ja. Nja, tror det snarare har att göra med att jag samlar vätska nu. Vet att det var såhär innan Nova kom också..men då var det ju sommar..
    Så sista 1,5v var jag på förlossningen 3ggr tror jag för koll och tillslut då blev jag igångsatt där-men det var pga att fostervattnet börjat sina och jag hade ändå gått över 9dgr
  • ÄlskarMina

Heej!
    Slängde in tre bilder i bildtråden på vår lilla Arvid och här ännu en till:

Tänkte bara uppdatera er om vad som hänt denna vecka:
    söndag natt 04.20: vattnet går
    06.50: är på förlossningen-ingen undersökning-inskriven pga att vattnet är missfärgat
    under dagen sen försöker jag gå igång värkarna, men de är svaga och 5min mellan
    får sovdos på kvällen och får sova
    måndag värkarna är borta och jag gör ett nytt försök att gå igång det-går på stan och de kommer smygande igen
    förlossningen frågar om vi vill åka hem ett tag-NEJ tack, vi har liksom 11mil hem-vi vill ha bebis! Men det blir inga regelbundna värkar denna dag
    tisdag: nu vill de iaf hjälpa till lite och sätter en ballongkateter kl.10, smygvärkar kommer och vid 16.00 kan de dra ut katetern-är alltså öppen 4-5cm
    senare undersökning kl.18-19ca visar 4cm och hårt-de vill inte puscha på mer idag och jag får en ny sovdos
    onsdag: nu kan de inte vänta längre utan säger till mig att de vill prova dropp och om det inte funkar-snitt. kl.10 börjar de med droppet-innan har de satt en värkmätare inne i mig som säger exakt hur värkarna är
    kl.12 gör det ooont! Har värkstormar med varannan/varje min och jag börjar med lustgasen. Har tagit min fragminspruta (blodförtunnande) kl.09 så jag vet att en EDA kommer inte förrens kl.15. Den var GULD värd! Var så väck av lustgasen och smärtan och uppfattade knappt vad som hände i rummet. Öppen 6cm
    Värkarna är fortf.täta men inte så starka då de satte ner droppet. Vid 18.00 vill de höja igen och nu börjar pluttens hjärtljud stiga-stressad. De avvaktar och strax efter 19.30  kommer de in och säger stopp till allt. Hjärtljuden dippar och höjs om vartannat; är öppen 9cm men huvudet högt och med svulst på=conehead.
    kl.20.34 kommer en skrikandes stor Arvid ut via kejsarsnitt! Han vägde 4360g och var 54cm lång! 

Idag kom vi så äntligen hem och om ca. 1h är han exakt 3dygn gammal.Hjärta

• ÄlskarMina

willesmamma: ja, visst är det jobbigt är folk frågar om det hänt ngt än..suck! Förstår att det är jobbigt när man börjar gå på övertid sen med. Hoppas det kommer igång snart!  

MFJG: Grattis till bebis! Baby 

Här sitter man nu med en snäll kille bredvid sig som sovit i 2h nu. Brösten sprängs och det ena måste jag försöka massera mjukt för det är sjukt hårt i en sträng ner. *Nya bekymmer efter grav. istället haha! 
    Snittet börjar kännas bättre nu och jag känner mig mer rörlig. Det stramar såklart men jag klarar mig.
    Är iaf väldigt blek och det känns att mina Niferex behövs nu! Hade 101 i blodvärde på BB och det känns nästan som det sjunkit ännu lite till. *snurrig i bollen* 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Nu är Arvid 1vecka gammal och äter och äter! Jag har tappat 10kilo såg jag idag, så nu är det 5kilo kvar. gutt att det verkar gå så fort med viktnedgången iaf! men shit vad jag är törstig HELA tiden, mat är jag inte lika sugen på. Tungan ute

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden December Bebis 2010 :)