Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen: grattis till en fin flicka! Lika stor som min exakt fast Arvid var 54cm istället. Gos! 
    Vad mkt hår hon har! Baby 

Cissi: heja heja!!

idag har jag varit och tagit bort mina staplers-13st från magen. Gud vad skönt att bli av med dom! Arvid sov som tur var under hela besöket som dröjde på tiden. Hade bokat tid till kl.14, men inte förrens kl.15 fick jag komma in! Skrikandes suck! Tycker det är så stressande allt med tider och pass. Man ska passa in när han har ätit, sovtider, packning m.m... och nu med all snö-skrapa bil och varmköra den. Huj alltså! 
    Är såå tacksam för att Nova har skoltaxi till och från skolan så jag slipper den stressen iaf.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

Har varit en sväng på BVC och vägt och mätt: 
    4440g 55cm 
    (vid födseln:4360g,54cm)

Idag är Arvid 13dgr gammal så han tar sig sakta men säkert uppåt. Sover just nu till mammas stora glädje! Har han hängandes i bröstet jämt annars så här njuter man av alla stunder man kan få själv. Lilla tuttnisse!

• ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-12-21 13:32:10 följande:
    Åh fy bubblan. Väntar nog hellre hihi, annars kräks jag nog bara av att dricka det där.
    fast har du kräkts så mkt behöver du faktiskt vätskeersättning. Då mår du bättre och slutar förmodligen att darra. Du är ju uttorkad kvinna Tungan ute ta det med en sked med intervaller så smakar det inte så illa. Googla för recept. 
  • ÄlskarMina
    ludicrous skrev 2010-12-24 00:23:59 följande:
    Just nu ligger namnlöse Lillebror och försöker lära sig äta här :) 20.03 kom han ut, självklart med guarden uppe som hans fighterpappa lärt honom ( handen vid huvudet) 3030 gram tung och 49 cm lång är han och självklart finast ;)
    stort grattis till er! kram!{#emotions_dlg.flower}

och Martina: grattis till er med! supersöt flicka!

Ville hoppa in och önska alla en god jul!! Tomte Hjärta
  • ÄlskarMina

Ser att ni pratar fler barn eller inte..
    här planerar vi att få tätt till nästa.. Babysambon skojar om att vi nog kan hinna med att få en innan 2011 är slut, men jag tänker nog en tidig 2012. Såå vad ska man då ta för preventinmedel när efterkontrollen kommer?? Eller ska vi skita i det totalt då vi faktiskt inte blir ledsna utan glada om det "händer"?

Helammar ju så det är ju inte ens säkert att mensen kommer på ett braa tag. Vet att min första mens kom när Nova var 9mån. Då hade hon delammat i 3mån och helammats i 6.  

• ÄlskarMina

igår kväll fick Marcus, jag och farmor se Arvids första svarsleende!! Hjärta Såå underbart..fick någon till under kvällen efter massa gullande och fjantigt mammaprat..hihi! Så 3v och 4dgr var han. Nova vet jag var en dag tidigare..och jag var visst 4v precis. 
    Ser framemot nästa framsteg!Glad 

• ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2011-01-03 10:15:37 följande:
    Känner skam av att ens skriva detta inlägg. Är så jobbigt att läsa om er i tråden, om hur bra allt är. Det går ju jättebra här också och ändå känner jag såhär! Pratar mycket med min sambo och mina föräldrar om det här och har fått förklarat för mig att det är vanligt att känna precis såhär, men åh vad jag önskar att det bara kunde försvinna.
    Men man får "lov" att känna så..jag känner också så ibland. 
    Här hemma är det lite strul med amningen..han äter så gott som varje timme förutom då han sover sitt förmiddagspass men då MÅSTE jag ha varit ute med honom i bilen eller vagnen för att han ska somna. Sen på eftermiddagen är det maratonamning som gäller och han sover bara 5-10min åt gången. Han verkar inte komma till ro och blir säkert inte heller mätt. Stackarn var sååå frustrerad i förrgår vid bröstet och jag känner mig stressad och det verkar liksom inte komma speciellt mkt. 
    Så då fick han ersättning, blandade 100ml och tänkte det blev för mkt. Men nejdå, det svepte han och sen sov han som en liten gris. Har ända sen han föddes haft honom hos mig hängandes på mig eller i tutten med en paus på kanske 45min-grymt jobbigt! 
    Visst att det är smidigt att amma, men ibland är det bra att det finns alternativ. 
  • ÄlskarMina
    ludicrous skrev 2011-01-06 08:18:03 följande:
    Mina amningstider på drygt ett dygn :
    0.30
    4,15
    5.40 ( söva om amning..)
    8.35
    12.50 ( allt kom upp igen..)
    15.30
    19.45
    0.30
    4.25
    8.10
    oj..lyx tycker jag! Här ammas det i stort sett varje timme om jag inte ger ersättning vilket jag börjat med nu. Är trött på att alltid amma och amma och nu har han börjat krångla vid bröstet också..tar några sug släpper och skriker. Jag får stoppa in igen och han kör med munnen över vårtan och skriker. Jag blir frustrerad och känner att utdrivningen dröjer varpå han blir ännu argare. Jag får aldrig vara "själv" då han ska bäras på mellan amningarna så allt blir med en hand och min vänstra arm är nog superstark nu skulle jag tro!  

Arvids mattider igår till idag var iaf:
    07.00
    08.30
    09.45 100ml ersättning
    "sover här"
    13.30  
    15.30 60ml ersättning
    17.00
    18.45 120ml ersättning
    "sover här"
    00.30
    03.30 (superkrånglig och han har skrikmaraton) 
    05.30 
    07.00

Svar på tråden December Bebis 2010 :)