Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 22:26:28 följande:
    Nu har man mensvärk igen Gråtervarför får jag detta för ??
    Är det som förvärk ? eller sammandragning ?
    Sätter sig i rygg med.
    förvärk elelr sd kan det itne vara om du har som mensvärk det är olika saker.
    Men det kan vara som en långdragen sd om man så säger fast det inte är samma sak, eftersom din lilla ligger som han ska så rör han sig iaf och kan komma åt nån nerv
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 22:52:33 följande:
    SUPER DUM FRÅGA förslåt men hur kan han komma åt en ner om han ligger i moderkakan ?
    han ligger i livmodern, moderkakan är ju ett tillfälligt organ som bildas i livmodern när man blir gravid, det är från moderkakan navelsträngen utgår och till barnet.

han ligger i hinnorna, man har 2 hinnor typ om du tänker som en ballong och i ballongen finns bebis och moderkaka
  • delifi2

drf att det bara är tunna hinnor, typ som en ballong den töjer sig när bebisen sparkar eller rör sig, han kan ju röra sig fast du inte känner det, så de kan sätta nån nerv i kläm oxå om du gör nåt spec även om du inte tänker på det.

• delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 08:14:40 följande:
    Sägs det inte att man brukar bli sämre i magen dagarna innan förlossningen? Jag tömde verkligen hela min tarm i söndags. Igår var samma sak. Mina flytningar har blivit värre och luktar mer.
    japp det gör ju det, men jag har varit dålig i magen förut för nån vecka sen å då trodde jag nästan att det var på G men sen så blev jag bättre. Beror ju på vad man äter oxå.

Har faktiskt sovit någolunda bra inatt, dum som jag var drack jag ju te innnan jag gick å la mig och det fick jag ju lida för inatt men inte så mycket värkar eller sd så det var skönt att få sova lite iaf, nu har jag precis ätit frukost och känner att jag börjar bli trött. Fattar itne vrf jag blir så himla trött när jag har ätit.
    Idag bär det av till bm för akupunktur och koll, får hoppas mitt bltr gått upp lite till och ska bli spännande och se med ul hur hon ligger nu
  • delifi2

Hallonbladste är inget gott men det hjälper med nåt sött i, jag brukar ha honung i mitt.

Dax att bege sig till bm och bli misshandlad och kolla med ul hur lillfisen ligger

• delifi2

Hemma från bm

Bltr 95/60 alldels för lågt
    sf-mått 34 cm
    Hjärtljud 132
    Vikt 78 kilo + 8 kilo sen start
    Järn 113 så nu måste jag börja äta järntabletter varje dag

Lillfis låg neråt men inte osm hon skulle, hon låg precis som William med huvud mer åt ljumsken till på högra sidan precis som jag misstänkte, hon är ruckbar.
    Min bm tycker att jag ska ringa in när jag får såna värkar som jag haft de senaste nätterna eftersom det faktiskt kan vara nåt på G och att jag inte får var lat att gå upp å ringa.

Vet inte vad det är men jag är så lugn inför förlossningen, eller inte själva förlossningen utan mer när det börjar, tror det beror på att jag tror mig veta när det är på G fast det vet jag juinte egentligen. Men känns onödigt att ringa in och kolla med dom och så är det inget på G iaf

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 16:53:25 följande:
    Ni som har bebisar som nu e Fixerade har ni kännt något specielt då ?
    Man säger att man får som ilning i tappen typ ..

Jag vågar iaf inte tro att min är det tyvärr då mina värkar alltid vilja gå över detta hämska barn haha men idag så när jag Tittade på tv den lilla stunden så stod jag på knäna och rumpan uppe i luften ja mitt nya ställning framför tv
    Så känner jag en äklig ilning i tappen isstänker jag och det gick inte bort jag var tvungen att sätta mig ner då det skulle ta och försvinna bort efter en liten stund inte långvarit utan några få minuter.
    Men kännsan som jag uppfattade det avr som en Nål i tappen typ och bara stack till
    har du fått det flera ggr du stått så?
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 17:02:56 följande:

Det var som någon tog en vas nål i vaginan på mig och höl i några minuter.
    Fy inte trevligt alls.
    Så jag var tvungen att sätta mig ner på min häl (musen i hälen) och gunga till lite

kan vara så att tappen åkte in lite, vet hur du menar med en ilning typ
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 17:07:08 följande:
    oh inte trevligt
    Varför åker den in ?
    drf man är i olika ställningar.
    tex om du sitter på toa så hamnar den i ett annat läge, samma sak om du ställer dig upp då dras den inåt ixom. Å när du sitter på toa så skjuts den framåt
  • delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 17:31:20 följande:
    Pratade med förlossningen två timmar efter att den där konstiga vätskan rann ut. Eftersom någon vätska inte fortsatte att rinna ut så misstänkte dem inte längre vattenavgång. Det har gjort ont i underlivet lite då och då, har liksom huggit till eller ilat till. Har även haft en konstig känsla bak i ryggen lite då och då. Men inga värkar och inget vatten. Så falskt alarm allihopa. Vet fortfarande inte vad det var, inte urin i alla fall, det är jag ganska säker på eftersom att jag precis hade kissat. Men barnmorskan på förlossningen snackade om något annat än fostervatten, typ förvatten eller något liknande.
    Förvatten har jag aldrig hört tals om låter mysko

Jag tror mer på rikliga flytningar isf
Svar på tråden December Bebis 2010 :)