Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

vet inte om det är så att jag har tjock vägg eller nåt för man känner inte så bra som man kan göra på andra. Bm får ju koncentrera sig jättemycket när hon ska känna och de är inte första gången de måste kolla med ul för att vara säkra på vad de känner. Så att känna själv är ännu svårare eftersom man inte står rakt ovan om man så känner, mycket lättare att känna på andra än sig själv

• delifi2
    Sandragumman skrev 2010-11-07 18:18:58 följande:
    Hallå! Varit i stugan i helgen och har missat mycket! Ser att någon grattat ondar för nå!!?? Har hon fått bebis eller vad e de som hänt?
    Har försökt läsa tillbaka lite mennonit hittat nå direkt!
    Annars är allt bra här tänkte pröva min första kopp hallonbladste ikväll å se om det kanske kan vara något för mig! Imorgon är de nytt besök hos BM å se om bebis vänt sig men i onsdags förra veckan hade den inte vänt sig och de är ingen skillnad i magen heller!
    nope ingen ny bebis men ondar har fyllt år

Hoppas hallonbladsteet smakar gott
  • delifi2

jag har oxå drömt så knasiga drömmar, inte riktigt så knasiga som era men typ att min svägerska låg inne på förlossningen tsm med sin son som är 1 år, hon hade inte hittat nån barnvakt så jag tog honom och sa att allt kommer ordna sig eller nåt sånt.

Sen massa andra drömmar så ibland när man vkanar så undrar man hur det står till i huvud egentligen.
    lillfis har vänt sig om på nåt vänster så hon ligger mer med axlar och ryggen neråt och huvud på höger sida, rumpan känner man tydligt just nu till vänster 

• delifi2

Vad har ni i omfång på magen?

jag tycker det är mycket roligare om man så säger att mäta så
    Just nu är jag uppe i 120cm runt magen och det är lika långt som Elliot är

• delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-07 23:03:44 följande:
    Ni som har syskon......hur ska ni göra med barnvakt när det är dax?? Sambon fråga hur vi skulle göra idag och jag har faktiskt knappt tänkt på de!
    Hahha--kanske e dax o planera de nue

Har ni lämnat dem hos barnvakten o sen åkte till förlossningen, El de har kommit hem till er?? Tänk om man inte hinner,så syskonet får följa med till förlossningen??
    Hur gör man...??? och hur har ni andra gjort/ska göra???
    Min döttrar kommer båda 2 bo hemma hos mig så manne får åka och hämta dom (tar 4 min) sen så får de vara här hemma hos mannen.
    Är det vardag dagen efter får de lämna Elliot å William på dagis.

Skulle jag haft nån anan barnvakt så skulle dom fått komma hit, är ju lättare för dom att komma hit än att vi ska klä på dom, ta med deras saker osv och köra å lämna dom.

Det beror ju på hur långt barnvakten är dessutom.
    Nu vet jag ju att båda mina döttrar kommer vara hemma, de får lixom ta sig max 1 timme hemmifrån när det börjar närma sig.
    Förra gången så bodde jag hemma och vi åkte in på kvällen, så d sov Elliot redan och EMily var hemma så hon tog honom bara till dagis nästa dag och Mannen hämtade Eliot dagen efter.
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-07 23:13:07 följande:
    ah ok,ja de låter ju smart o ha dem hemma,men tänk om de är på kvällen, ¨då måste ju barnvakten sova över,hehe!
    Gud ja...dagis...har ja inte heller tänkt på hur man gör där om de blir på en vardag.
    Mycket o tänka på,men jag har en förmåga o stressa upp mig o planera sönder allt,haha så kanske de inte alls blir som ja trott el planerat
    japp de får inte åka nånstnas då, fast EMily har ju pojkvännen rätt långt härifrån men då får han komma hit om han vill träffa henne så får han oxå vara barnvakt isf

Jag kan ju alltid skicka över en av mina barnvakter till dig om du behöver någon

Vet du vem som ska vara barnvakt, har du frågat nån ännu? tänkte mer så att ingen åker bort eller så och du  står utan.
    Min pappa ställer upp som barnvakt oxå bara det att han bor i sthlm men har har frågat när han ska komma ner och vara barnvakt så vi kan åka in, å jag har sagt att jag har ingen  aning om när vi ska åka in, men skulle det vara dax och jag skulel ringa honom så skulle han vara på väg till centralen innan vi ens skulle sagt hej då. Han är för go ibland min pappa
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 11:02:33 följande:
    Din sambo kan göra hinnsvepning på dig men han ska ha mkt rena händer med hand sprit på ..
    ABSOLUT inte!!!! jisses ursäkta men vad tänker du med, det spelar ingen roll om han tvättar händer ellr har handksar på sig, det är ett stor NEJ!!! Mannen känner inte till ett underliv såvida han inte är gynekolog, fasen det kan vara livsfarligt för bebisen.
    Tänk om han tar hål på hinnorna?! vad händer då? Jo bebisen kan komma för snabbt, navelsträngen kan komma i kläm, han vet int ehur han ska göra när allt vatten går när han har handen där.  Jag som har jobbat på specBB blir riktigt förskräckt när jag ser vad du skriver och ger får "råd", har du en aning om vad du ger för "råd" tänker du på konsekvenserna.

Det man kan göra för att tappen ska utplånas och som mannen kan hjälpa till med är färdknäppen isf. Det är värkar som gör så att tappen plånas ut.
  • delifi2
    MrsHelgesson skrev 2010-11-08 17:10:54 följande:
    Men varje sammandragning påverkar väl inte tappen? Det finns väl ingen säkerhet att de gör det? Jag hoppas i alla fall att den utplånas snart.
    sd påverkar tappen väldigt lite det är mer värkar som gör det.
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-08 17:05:55 följande:
    Gumman det var inte det jag menade alls utan jag har hört att vissa låter sina män pilla försiktigt på tappen reta upp det har jag läst här på Fl 
    det är ju 2 helt olika saker ju, att pilla försiktigt brukar de göra när man har sex , hinnsvepning är nåt helt annat då man typ kör upp hela handen för att ta ett finger och köra runt med på hinnorna
  • delifi2
    Ondar----> jag gjorde vändingsförösk med William och för mig var det bar alite obehgaligt men inte mycket mer, visserligen vände han sig om nån dag efter så det blev ju inte bra, men han vände sig av sig själv till slut

Jag brukr ta med mig sån ni vet som gör att det kommer....men åhh.... vilken blackooutjag fick, ni vet...avföringslösare hahahaha... just det microlax heter det ju.
    brukar ta det efter de har tagit ctg när man först kommer in. Jag hoppas hinna det den här gången oxå.

Inatt så sov jag inte mycket, värkar som bara den men jag orkade inte gå upp och ringa förlossningen om hur jag skulel göra, sån tur eftersom inget mer har hänt
  • delifi2

vår lillfis hickar oxå oftare, det värsta är att hon ligger helt fel nu, så hon ligger med huvud i den högra ljumsken typ och axlar och rygg mer mot blygdbenet och det är skitjobbigt när hon hickar för det stör så otroligt mycket.

Ang vändningsförösk så efter bricanylen så får man massa gel på magen sånt man får när man gör ul fast mycket mera så att det ska glida runt ordentligt så att de inte pressar.
    När jag gjorde vändingsförösket så var det är läkare, en bm och en usk med. Läkaren vände och bm höll koll med ul hela tiden så att de följde vart han var någonstans.  de kollade med ul sen så höll de på med magen sen så kolla med ul, sen så med ul igen och fortsatte med magen och sen så ul igen. Så för mig kändes det väldigt tryggt eftersom de höll koll hela tiden. Så jag hoppas de blir så för er oxå när ni ska göra vändingsförsök.

Jag kommer nog oxå få göra det eftersom hon ligger så knasigt.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)