December Bebis 2010 :)
Normalt att ha så ont att man mår illa och vill spy? Borde jag kontakta förlossningen eller nåt?
Normalt att ha så ont att man mår illa och vill spy? Borde jag kontakta förlossningen eller nåt?
Jag fick åka in till förlossningen och där registrerade ctg-kurvan sammandragningar med 3-4 minuters mellanrum. LIvmodern har börjat öppna sig inifrån men själva livmodertappen har 3 cm kvar tills den har planat ut. Så vi får se hur lång tid det tar. Jag har fortfarande ont i magen och ryggen så jag får ta Alvedon mot smärtan.
Jag har bf 4 december ja, Men jag tror inte att barnet kommer tidigare. Livmodertappen är fortfarande 3 cm och planas inte ut så fort. Men om jag fortsätter att ha så ont som jag har så vet jag faktiskt inte vad som händer.
Någon som vet hur snabbt livmodertappen kan plånas ut? Har 3 cm kvar.
Var hos min bm idag (v.35+4) och barnet har sjunkit ner. Det kan förklara varför det trycker neråt ibland och gör ont när barnets huvud rör på sig. Jag hade ju onda sammandragningar/förvärkar igår som blev bättre fram mot kvällen. Men nu börjar jag känna av värken igen. Det trycker bak i ryggen och varje gång jag ställer mig upp får jag SD och det trycker neråt. Jag hoppas att livmodertappen påverkas :)
Herregud, nu börjar det hända grejer hela tiden verkar det som. Igår var jag ju inne på förlossningen pga smärtsamma förvärkar. Den inre livmodermunnen har börjat öppna sig, tappen är mjuk och är/var 3 cm. Mina förvärkar har fortsatt idag och det trycker neråt så fort jag ställer mig upp. Barnet har sjunkit ner och NU har jag börjat få annan färg på flytningarna. Ljusbruna små klumpar. Det har jag inte sett någon gång tidigare under graviditeten. Jag är i vecka 35+4. Dags att packa BB-väskan på riktigt kanske? =)

Bebisens saker är ju nerpackade, men inte saker till mig själv. Har tvättat min mysdräkt idag för säkerhets skull, vill ju ha med mig den. Har haft onda förvärkar sen i förmiddags. Det känns lustigt. Ska det vara såhär liksom hela tiden ut? Just nu har jag svårt att tro att det kommer bli bättre.
Haha, nej idag åker jag inte in. Kanske på lördag isåfall för då ska vi på 60-årskalas hos min pappa som fyller år. Hade varit en fin present.