Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-11-13 08:50:05 följande:
    Tjejer! Lite råd. Min fisse har svullnat. Sist gjorde den det precis innan förlossningen startade. Duschade nyss och skulle raka mig (jag kan nämligen fortfarande göra det själv ;) ) Lite äckelvarning nu..MEN ut kommer en snorliknande lång gul/vit/grön/genomskinlig "flytning"..Mycket mer än tidigare..Någon mer med svullet och liknande utomjordiska flytningar? 
    Min slemmis har också börjat lossna mer idag. Är en blandning mellan snor och tapetklister i konsistensen.
  • MrsHelgesson

Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.

• MrsHelgesson

Min kropp bara luras med mig. CTG-kurvan visade kraftiga och täta sammandragningar i ca 15 minuter men sen så avtog de. Så jag fick åka hem igen efter att ha blivit undersökt. Jag är öppen 2 cm men tappen eller vad dem nu sa är fortfarande bakåtriktad. Hon pratade något om cervix vilket jag antar är livmoderhalsen, att den är öppen 2 cm. Så vi får se när det kommer igång på riktigt.

• MrsHelgesson
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-15 11:11:25 följande:
    Tråkigt gumman .
    Det var samma med mig jag var bara öppen 2½cm men en omogen tapp .. detta var v 41
    Men dom tog ut honom iaf ..

När skulle du åka in igen ?
    Min tapp har varit mogen länge men barnmorskan på förlossningen sa inget om det var något kvar på tappen. Det var 2,5 cm kvar sist jag var på förlossningen vilket var den 6:de november. En stor del av slemproppen har gått också. Jag är i vecka 37+1. Jag har ju inga regelbundna värkar eller sammandragningar längre, men de har kommit och gått till och från sen jag kom hem från förlossningen. Vi får se om det händer något mer idag eller om det dröjer ytterligare.
  • MrsHelgesson

De sk värkarna tilltog vid 14-tiden ungefär och gör känns mer intensiva än de tidigare jag hade idag. Men jag ska vänta så länge jag bara kan, tills de blir ännu värre. För jag vill inte bli besviken igen. Men hur fort kan det gå från att livmodermunnen är bakåtriktad tills den är i rätt position? Att värkarna gör ondare borde ju vara ett gott tecken eller?

• MrsHelgesson

Ja alla gravida, igår åkte jag in på förlossningen två gånger. Andra gången blev längre med riktiga värkar och lustgas. Men jag var helt slut efter några timmar med värkar så jag fick en spruta i skinkan med något smärtstillande och avslappnande medel så värkarna avtog helt. Så nu är jag hemma och har inte haft några känningar alls. Hade jag inte tagit den sprutan så hade jag nog fött ett barn nu, så irriterande men jag hade verkligen ingen ork kvar. Öppen nästan 4 cm, 1 cm kvar på tappen men den var extremt mjuk. Men nu känns det som att det kommer dröja hur länge som helst tills det sätter igång på riktigt.

• MrsHelgesson

Jag fick den där sprutan mot värkarna för att jag var helt slut och behövde sova. Lustgasen som jag låg med gjorde mig helt dåsig och därför blev jag så trött. Sen att värkarna avtog helt och inte har kommit tillbaka betyder ju bara att bebisen inte är redo att komma ut riktigt än. Jag var öppen NÄSTAN 4 cm, inte helt. Sen i morse har det lossnat blod/bruna slemmisar och det har inte slutat än. Det gör lite ont när jag står upp för då trycker det neråt men känns liksom inifrån. Det gör liksom ont upp i tratten :) Det kan ju vara så att det inte händer något förrän vid bf 4. Känns jättejobbigt faktiskt.

• MrsHelgesson

Usch vad äcklig jag känner mig. Slemproppen lossnar i stora mängder hela tiden och har gjort det sen igår morse. Det är verkligen inte trevligt, ingen mysig syn om man säger så. Undrar bara hur länge det ska dröja innan vattnet går. Undrar också om den där ynka centimetern på tappen är kvar eller om den är helt utplanad. Jag blev aldrig undersökt efter att värkarna hade ökat ännu mer i styrka så jag vet inte hur det ser ut där inne. Som tur är ska jag till barnmorskan imorgon och så då ska jag be henne kolla. Känns lite konstigt att veta att man går omkring och är öppen nästan 4 cm och inget mer händer. Hur lång tid ska det ta liksom?

• MrsHelgesson

Tidigare idag i samband med att jag hade varit på toaletten och kissat, torkade mig och på pappret kom en rejäl slemmig sak med en lång och tjock blodgrej i. Är det vanlig slempropp eller kan det vara en teckenblödning också?

• MrsHelgesson

Kan inte slemproppen lossna samtidigt som en teckenblödning då? Jag är ju öppen 3-4 cm och livmodertappen är utplanad. Delar av slemproppen har lossnat i delar sen igår. Men förut så var det blod med i slemmet. Alltihopa var nästan lika stort som en handflata. Nu har jag suttit med molandevärk som tycks öka mer och mer. Kanske något på gång inom det kommande dygnet? Vem vet.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)