December Bebis 2010 :)
Jag har inga sammandragningar, har bara som jobbig mensvärk i magen och bak i ryggen. Det trycker lite mot svanskotan och neråt också. Men jag vet ju när det är på gång eftersom jag låg med riktiga värkar i måndags.
Jag har inga sammandragningar, har bara som jobbig mensvärk i magen och bak i ryggen. Det trycker lite mot svanskotan och neråt också. Men jag vet ju när det är på gång eftersom jag låg med riktiga värkar i måndags.
Ska vara hos bm om en timma och jag hoppas att hon anser att en hinnsvepning är bra att göra nu. När jag ändå är öppen ca 4 cm och om livmodertappen är utplanad så borde det väl gå eller? Men jag är helt säker på att hon inte kommer att göra någonting, utan kommer låta mig vänta tills förlossningen startar av sig själv. Jag kan bara berätta att jag är väldigt emotionell just nu, vill bara gråta hela tiden. Det är SÅÅ jobbigt att ha konstant molande värk och när huvudet trycker neråt, det gör ju ont. Sen är det så frustrerande att jag var nära i måndags, men nu är man tillbaka på ruta ett igen. Jag vet inte hur jag ska stå ut de sista veckorna, har bf 4 december.
Har varit hos bm idag och hon gjorde en hinnsvepning på mig utan att jag behövde säga något. Jag är fortfarande öppen 4 cm men tappen är oförändrad. Den är 1 cm men VÄLDIGT mjuk/mogen. Hon kunde känna barnets huvud som ligger jättelångt ner och är fixerat. Bm tror absolut inte att jag kommer nå bf, det lät snarare som att det kunde hända när som helst. I och med att livmodertappen är så mjuk som den är.
Åh vad skönt!! NU är det snart igång på allvar, gå en runda nu efter så sätter det säkert igång!!!
Jag blev igångsatt förra året när jag väntade Charlie pga HF. Först satt de ett gel och sedan gjorde BM en hinnsvepning. Efter några timmar började värkarna så jag kan inte säga om det var hinnsvepningen eller gelet som startade det hela. Tyvärr blev det många timmar av pinvärkar innan jag började öppna mig, och det kan ju vara nackdelen med hinnsvepning - att man får värkar som inte ger något resultat. Men jag hoppas det går bra för dig och att din väntan snart är över ![]()
Min BM hade lovat mig en hinnsvepning i v 40 om det inte hade satt igång innan dess, men jag blev inlagd på BF.
och se om det hjälper. Hon som gjorde ul igår på mig sa att det är ett bra sätt att få igång det på så vi får väl se! Vecka 38+0 och ännu ingen bebis. Men fy fan vilken natt jag har haft, riktigt smärtsamma sammandragningar till och från i flera timmar. Dock inga regelbundna och sen i morse har jag inte känt några fler. Magen är väldigt öm, dessutom har jag åkt på en ordentlig förkylning som tar alla mina krafter just nu. Det får allt komma igång på riktigt snart för jag orkar inte ha ont mer. Ska åka och handla vinterskor till dottern sen, får se om det kanske hjälper att gå omkring lite.
Hej alla gravida! Här har det fortfarande inte kommit någon bebis trots alla känningar. Jag har varit sämre i magen i några dagar nu och igår hade jag massor med sammandragningar. Igår kväll vet jag inte riktigt vad bebisen höll på men men det tryckte neråt hela tiden, huvudet är ju redan fixerat och väldigt långt ner. På morgonen var det likadant så idag har jag haft riktigt ont när jag går. Jag är alldeles öm där inne och det känns som att huvudet ska tränga sig igenom hela tiden. Annars så har jag inte haft några förvärkar eller värkar, hade en smärtsam sammandragning tidigt i morse men inget mer. Kanske är det lugnet före stormen som vissa säger. Vi får vänta och se helt enkelt, men jag kommer inte att vara här inne och skriva så mycket som jag kanske har gjort tidigare. Så tro inte att jag har fött barn bara för att jag är borta mycket, jag skriver här ändå sen när ungen är ute.
På lördag har jag bf men jag har en känsla av att bebisen kommer på onsdag eller fredag. Jag har mycket onda sammandragningar på kvällarna men känner tryck neråt nästan hela dagarna. Det ska bli väldigt intressant att se hur denna förlossningen kommer att starta. Men första barnet gick vattnet 16 dagar över tiden. Jag är inne varje dag och petar och retar livmodertappen, men kan inte känna om det är något kvar på den. Jag var inne på förlossningen i fredags och då var tappen oförändrad, 1 cm och bakåtriktad. Men jag själv kan känna att det är öppet och kan också känna vad jag tror är huvudet. Jag petar så långt upp jag bara kan och då tar det emot, det är liksom något hårt. Varje gång jag petar följer det med stora slemklumpar vilket jag antar är slemproppen.